AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí ze sedmého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti ze sedmého ročníku. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaRacionální čísla,zlomky, úměra, poměr, geometrické útvary, objem a povrch. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum300 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí ze sedmého ročníku druhá část od do
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 0 B) 18 C) 0,18 D) nelze Vypočítej zlomek. 18 ? 0 Jmenovatel určuje na kolik dílků celek rozdělíme. Obr. 3 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 0,7 B) 3 5 C) 3 4 D) jiný výsledek Jaké číslo je znázorněné na ose pod bodem A mezi 0 a 1? Stačí pořádně koukat. A Obr. 4 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) kladná B) záporná C) 0 D) všechna Jaké čísla mají stejnou vzdálenost od počátku v absolutní hodnotě? Odpověď je jednoznačná. Obr. 5 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) racionální B) přirozená C) celá D) zlomková Do jaké skupiny čísel řadíme zlomky? Patří tam i desetinná čísla. Obr. 6 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) kuželový B) povrchový C) obsahový D) jiný Jak se nazývá tento diagram? Určitě odhadnete z obrázku. Obr. 7 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) rovnoběžník B) deltoid C) lichoběžník D) ani jedno Který útvar odpovídá definici? Je to čtyřúhelník, jehož dvě strany jsou rovnoběžné a ostatní dvě různoběžné. Potřebujete poradit? Jedna odpověď je správná. Obr. 8 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) 1:2 B) 2:1 C) 2:3 D) 3:2 V jakém poměru vytvoříme papír A4 na A3? Tady je každá rada drahá asi budete muset měřit. Obr. 9 © Václav Simandl
Kontrola bodů 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.