Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_AJ659 Jméno autora:Mgr. Petr Kubík Třída/ročník:3. r. Datum vytvoření:12. 1. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Advertisements

Present Perfect Continuous Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Past simple and Present Perfect in Contrast
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect cvičení VY_22_INOVACE_32 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
30.1 Present perfect I (Předpřítomný čas)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
Present perfect X past simple
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 31Číslo DUM.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo PL: 0115 – 9BPresent perfect revision Autor:Jiří Vondráček Cílová skupina:žáci 9.roč. Klíčové kompetence: výklad a pochopení gramatického jevu Očekávané.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Health Problems By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
PRESENT PERFECT - EXPERIENCE + EVER, NEVER, YET, JUST, ALREADY, CLOTHES Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK451 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: U lékaře.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
Present simple and present continuous
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Anglický jazyk – cvičení na podporu konverzace
Vloženo: much_many.ppt Začátek. Vloženo: much_many.ppt Začátek.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Present Perfect VY_22_INOVACE_01_35
Transkript prezentace:

Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_AJ659 Jméno autora:Mgr. Petr Kubík Třída/ročník:3. r. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast: Jazyková výchova Tematická oblast: Present Perfect contrast Předmět: Anglický jazyk Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentaci lze využít při výkladu či procvičování předpřítomného času. Student se seznámí, popíše a vysvětlí případy užití předpřítomného času a rozdílu mezi jeho prostou a průběhovou formou. Seznámí se se základními výrazy, které se v předpřítomném čase používají. Rozliší stavová slovesa od dynamických a slovesný vid dokonavý od nedokonavého.Zároveň procvičí slovní zásobu na téma zdraví a nemoci Klíčová slova: Present perfect simple/continuous, experience, result, side effect, duration, state verbs, dynamic verbs, complete, incomplete action Druh učebního materiálu: Pracovní list + textový dokument

Present perfect contrast Mgr. Petr Kubík

Present Perfect Actvity – continuous I‘ve been eating ice cream. I‘ve been playing tennis. I‘ve been riding a bike. I‘ve been skiing downhill. I‘ve been cooking. I‘ve been walking in the rain. I‘ve been cleaning my bedroom. Result – simple I‘ve got a sore throat. I‘ve twisted my ankle. I‘ve scratched my knee. I‘ve broken my arm. I‘ve burnt my hand. I‘ve caught a cold. I‘ve bruised my shin.

Actvity – continuous I‘ve been lying in the sun. I‘ve been chopping an onion. I‘ve been running. I‘ve been working on PC. I‘ve been swimming. I‘ve been moving furniture. Result – simple I‘ve got sunburnt. I‘ve cut my finger. I‘ve banged my head. I‘ve got a headache. I‘ve got an allergy/ rash. I‘ve got a stiff neck. Present Perfect

I‘ve been moving among a lot of people. I‘ve been playing football. I‘ve been drinking too much milk. I‘ve been arguing with my partner. I‘ve been eating some mushrooms. I‘ve got the flu. I‘ ve pulled my muscle. I‘ ve got diarroea. I‘ve got a nosebleed. I‘ve got food poisoning. Actvity – continuous Result – simple

experience, actions with results, numbers, complete actions Have you ever...? How much/many...? Have you... yet/before? How many times...? For what time...? already just yet for ever since recently before  Present Perfect Simple they stand in the middle of the sentence after have/has in positive declaratives, ever in questions, yet usually stands at the very end in negatives and questions, as well as recently; before always stands at the very end. Present Perfect

for and since are followed by some period of time and stands usually almost at the end of sentence, they follow state verbs (be, have, see, hear, think, know, believe, understand, like, love, want, need, prefer, hate...) been = was away but is back now × gone = is away not back Where have you been? I‘ve been to town. × Where has she gone? She‘s gone to town. incomplete action, actions without stress on result = Present Perfect Continuous, they follow dynamic verbs (can express action) Present Perfect

Since – from a certain time point I have been ill since last weekend. × I have been staying in bed since last weekend. For – a certain period of time I have been on medicine for five days.× I have been taking the medicine for a few days. Present perfect simple (result, experience, state verbs)continuous (side effect, dynamic verbs) I have (drink) three cups of hot tea today.I‘m all wet. I have (sweat) in bed. It‘s the second time I have (have).... a sore throat this week. Why are you white on your hand? The doctor has (put) my arm in a plaster cast. How many times have you (be)... Ill this year?Why are you limping? I have (play) football... Have you ever (break) a bone? Have you already (take) the temperature? Why is she breathing so fast? She has (work) out in the gym. She has just (take) an aspirin.They haven‘t (feel) well since last night. He has (know) the doctor for many years.He has (keep) a healthy lifestyle all his life. She has (have) a headache since the morning.The pain has (trouble) me for the whole day. Complete with the right verb forms and explain placing the sentences in these columns.

Present Perfect The key: I have drunkI have been sweating I have hadThe doctor has just been putting have you beenI have been playing Have you ever broken? Have you already taken? She has been working out She has just takenThey haven‘t been feeling He has knownHe has been keeping She has hadThe pain has been troubling me