Co bychom už měli vědět…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čeleď: Lnovité Linaceae M. Brodská.
Advertisements

Rostliny na jaře.
Dvouděložné rostliny.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Brukvovité Brassicaceae
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Zelenina Mgr. Iveta Honzejková.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
Obecná botanika Semena a plody.
Rostlinné orgány - květ
Plod (fructus).
Poznávání dvouděložných rostlin I.
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Morfologie rostlin – plod
Čeleď: Brukvovité.
Čeleď: Brukvovité.
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Brukvovité.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: BRUKVOVITÉ, VŘESOVCOVITÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sada fotografií na poznávání č.10 Dvouděložné rostliny Autor: Mgr. Lenka KořínkováUrčení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ Gymnázium a Střední odborná škola pedagogická,
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
POZNÁVÁNÍ: Krytosemenné rostliny - Brukvovité
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Dvouděložné rostliny II – poznávání. Autor: Pavel.
Významné čeledi dvouděložných 1
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
PLODY.
SEMENA A PLODY.
Podříše: Vyšší rostliny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
Blatouch bahenní. Pryskyřník prudký Sasanka hajní.
BOTANIKA: dvouděložné rostliny
Mgr. Věra Vasiljevičová
Vybrané druhy z čeledí: Brukvovité Kaparovité ● Vypracovala:Karasová.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Ekosystém pole Rostliny
Rostliny.
Význam zeleniny ve výživě  Zelenina je soubor různých rostlin a jejich částí, které se zasyrova nebo vhodně upravené významně uplatňují ve výživě lidského.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ČELEĎ BRUKVOVITÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Elena Sobotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
Pipal, Veselý, Ringsmuth. Popis  Jednoletky, dvouletky, trvalky  Byliny či keře (vzácně)  Cca 3500 druhů  Listy – většinou střídavé, bez palistů 
Odd.: KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Zelenina Vypracoval: Lukáš Karlík
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
čeledi krytosemenných rostlin I
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KOŠŤÁLOVÁ ZELENINA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: květák, kapusta, hlávkové zelí, kedlubna,brokolice.
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
BRUKVOVITÉ Dvouděložné rostliny.
Transkript prezentace:

Co bychom už měli vědět…

Pro rostliny brukvovité je typické, že jejich květy mají: A. pět lístků korunních a kališních, plodem je lusk B. čtyři lístky korunní a kališní, plodem je často šešule C. čtyři lístky korunní a kališní, plodem je malvice

Odpověď: Pro rostliny brukvovité je typické, že jejich květy mají: B. čtyři lístky korunní a kališní, plodem je často šešule

Šlechtěním brukve zelné byla vypěstována: A. kořenová zelenina B. košťálová zelenina C. plodová zelenina

Odpověď: Šlechtěním brukve zelné byla vypěstována: B. košťálová zelenina

Do čeledi brukvovitých nepatří: A. kopr vonný B. ředkev setá C. křen selský

Odpověď: Do čeleďi brukvovitých nepatří: A. kopr vonný

Brukev řepku olejku pěstujeme pro: A. květy obsahující hodně oleje B. stonek obsahující hodně oleje C. semena obsahující hodně oleje

Odpověď: Brukev řepku olejku pěstujeme pro: C. semena obsahující hodně oleje

U květáku konzumujeme: A. kořen B. listy C. květ

Odpověď: U květáku konzumujeme: C. květ

U kedlubny konzumujeme: A. kořen B. květ D. stonek

Odpověď: U kedlubny konzumujeme D. stonek

Poznej rostlinu

………………………..?

česnáček lékařský

…………………………….?

křen selský

…………………………..?

brukev řepka olejka

……………………………?

osívka jarní

………………………………?

kokoška pastuší tobolka

………………………………?

hořčice bílá

……………………….?

penízek rolní