Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaOpačné číslo. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityVýklad Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum177 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Celá čísla Navzájem opačná čísla.
Navzájem opačná čísla Znázornění na ose: Obr. 1 © Václav Simandl
Navzájem opačná čísla Vzájemně opačná čísla na ose a jejich vlastnost: Vzdálenosti od počátku soustavy jsou shodné. = Obr. 2 © Václav Simandl
Opačná čísla Opačné číslo vytvoříme, že před číslo zapíšeme znaménko mínus. 2 opačné – 2 -2 opačné -(- 2) Znaménko mínus znamená opak. Opak -2 je +2
Příklady Zapište opačná čísla: 3, 2, -1 3 _ -3, 2 _ -2, -1 _ 1 Jaké je opačné číslo k nule? 0 _ 0 Jaké čísla mají tuto vzdálenost od nuly: a -14 Jaká čísla mají menší vzdálenost od nuly než 4? 3,2,1,0,-1,-2,-3
Čerpáno Obr vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.