Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Hmyz v sadech a zahradách
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Rostliny v okolí lidských obydlí
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Ovoce a zelenina 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Bezobratlí živočichové travních společenstev
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
ŠKVOŘI.
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Bezobratlí.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Hospodářské rostliny 4. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hmyz s proměnou dokonalou
Dělení se zbytkem 5. ročník
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Denní motýli (hmyz). Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Veronika Kurišová Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_V.ZOO3.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
BROUCI.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Třídění živých organizmů 5. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Transkript prezentace:

Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám

Název: Živočichové našich polí Anotace: Pole je uměle vytvořený ekosystém. Živočichové žijící na poli se svým zbarvením přizpůsobili svému okolí. Např. Včela medonosná, Čmelák zemní, mandelinka bramborová, slunečko sedmitečné, škvor obecný… Vypracovala: Mgr. Iva Hořejší Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, přírodověda Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování. Druh učebního materiálu: Prezentace PowerPoint Ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 21.10. 2011

Živočichové našich polí Přizpůsobeni svým zbarvením Dokonale splývají s okolím Dostatek potravy – polní plodiny Pole je uměle vytvořený ekosystém

Čmelák zemní Čmeláci jsou sociální hmyz. Vyznačují se barevným ochlupením těla, často v černé a žluté barvě, obvykle v pásech. Čmeláci se živí nektarem a pylem, shromážďují jej jako potravu pro své larvy.

Mandelinka bramborová je brouk, který se živí spásáním bramborové natě. Má bíložluté až bílooranžové krovky s celkem deseti černými podélnými čarami. Dorůstá velikosti až 12 mm délky

Škvor obecný Mají protáhlé tělo, kousací ústní ústrojí a dva páry křídel. Jsou to všežravci s noční aktivitou, loví jiné bezobratlé, okusují části rostlin i ovoce

Otakárek fenyklový Je jedním z našich největších denních motýlů (dosahuje velikosti až 7 cm) a patří mezi ohrožené druhy motýlů ČR. Nejčastěji se vyskytuje na loukách, můžeme ho však spatřit i na zahradách, kde samičky často kladou vajíčka.

Bělásek řepkový je hojný motýl, který se vyskytuje nejčastěji v zemědělských krajinách, na loukách, parcích a zahradách . Samička klade nejčastěji na zeleninu (zelí, kapustu)20-100 žlutých vajíček. Ročně vytváří obvykle dvě generace.

Slunéčko sedmitečné Slunéčko sedmitečné lidově nazývaná též beruška. Má červeně zbarvené krovky se třemi černými tečkami na každé straně a jednou tečkou společnou pro obě krovky. Živí se mšicemi a červi. Je považována za užitečný druh. Je-li s ním manipulováno, vylučuje oranžovou šťávu díky čemuž je pro ptáky nechutná a jedovatá.

Včela medonosná Matka – její úlohou je klást vajíčka, čímž zabezpečuje obnovu včelstva Trubec – jeho úlohou je oplodnit mladé matky; v případě potřeby pomáhá zahřívat včelí plod, díky své vyšší tělesné teplotě, než jakou mají dělnice Dělnice – vykonávají pro včelstvo všechny ostatní potřebné práce, jako je: vyhledávání a přinášení potravy (nektar, medovice, pyl, voda), zpracovávání medu z nektaru a medovice, konzervování pylu, stavbu plástů, krmení matky, trubců a plodu, střežení vchodu do úlu, úklid a čištění, větrání a udržování správné teploty v úlu a řada dalších činností.

Modrásek jetelový Malý motýl, dospělci jsou většinou velcí méně než 5 cm.

Babočka paví oko Svoje druhové jméno dostal podle výrazně zbarvených skvrn, které se nacházejí na jeho křídlech. V současnosti je náš nejznámější a nejhojnější motýl.

Téma: Živočichové našich polí – hmyz, 4. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint www.obrazky.cz www.naturfoto.cz Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)