Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Povrch ČR
Advertisements

Tvary zemského povrchu
GEORELIÉF = zemský reliéf  pevninský reliéf  podmořský reliéf.
TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vodstvo ČR pro 4. ročník ZŠ
charakteristika krajiny
Dnes tě naučím, jaký je povrch České republiky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Státy bývalé Jugoslávie III2-Z7-III-18
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Polární pás
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Sousední státy ČR
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Evropa – jeden ze světadílů
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živé organizmy - Rostliny
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Členitost a tvary povrchu
Spolková republika Německo
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů
Růst rostlin Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Rostliny na jaře určeno pro 4. ročník ZŠ březen 2011Mgr. Hana Patschová VY_52_INOVACE_9.
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
3.ročník Vypracovala: Mgr. Anna Emingerová
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_52_INOVACE_21 Rudy určeno pro 5. ročník ZŠ
ČESKÁ REPUBLIKA – ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka pro 1.stupeň ZŠ Moravskoslezský kraj VY_03_INOVACE_32_15.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA ROTHOVÁ Název:VY_32_INOVACE_659_OBRÁZKOVÝ KVÍZ Téma: POZNÁVÁNÍ LOKALIT.
Tvary zemského povrchu (reliéf)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
TYPY KRAJINY - Krajiny podle nadmořské výšky
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
Houby VY_52_INOVACE_22 pro 4. ročník ZŠ
Bitva na Bílé hoře Doba pobělohorská
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Vnější.
Vodstvo ČR pro 4. ročník ZŠ
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Měsíc – oběžnice Země pro 5. ročník ZŠ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tvary zemského povrchu
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živočichové na jaře
Povrch české republiky
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Krajina v okolí domova Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_32_INOVACE_17_Pohoří ČR
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Členitost a tvary povrchu
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VY_32_INOVACE_Vac_I_12 Povrch krajiny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_Inovace_4.2.7 Krajina v okolí domova
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Transkript prezentace:

Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ VY_32_INOVACE_172 Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Povrch České republiky – Povrch krajiny prosinec 2011 Mgr. Hana Patschová

Povrch krajiny výšku krajiny měříme v metrech nadmořská výška = výška krajiny od hladiny moře např. nejvyšší hora ČR Sněžka má 1 602 m n.m. (čteme metrů nad mořem) Na mapě vyznačujeme výšku krajiny barvou a kótou (= výškový bod s číslem)

Barvy na mapě http://www.giscom.cz/images/photo/20.jpg

Nížina krajina s nadmořskou výškou do 200 m n.m. je rovinatá (málo členitá, malé výškové rozdíly)

Polabská nížina http://lh6.ggpht.com/-6B2IM9NRmBY/TDx3fbu0QvI/AAAAAAAASZw/h5oPtmzCBKA/P1010432.JPG

Vysočina krajina s nadmořskou výškou nad 200 m n.m. dělíme ji podle výškových rozdílů na: a) pahorkatinu – kopcovitá krajina b) vrchovinu – kopcovitá krajina s vyššími rozdíly c) hornatinu – strmé svahy, údolí (naše hory)

Pahorkatina http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Hradisko-Litencicka_pahorkatina.jpg

Vrchovina http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Zdarske.jpg

Hornatina http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Moravian-Silesian_Beskids_%28CZE%29_-_from_Kun%C4%8Dice_pod_Ond%C5%99ejn%C3%ADkem.jpg/800px-Moravian-Silesian_Beskids_%28CZE%29_-_from_Kun%C4%8Dice_pod_Ond%C5%99ejn%C3%ADkem.jpg