Would rather, had better, prefer

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Linking Words and phrases
Advertisements

Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady31Číslo DUM.
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Past simple or past continuous
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_19_AJ1G Ročník: IV. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Předpřítomný čas - 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Spo_III 11 Text: U6B Kids
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Translation 11/04 On na tom stroji nepracuje dlouho. He hasn‘t been working on the machine long. Už dlouho nic nevynalezl. He hasn‘t invented anything.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

Would rather, had better, prefer Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Předmět Would rather, had better, prefer Autor: Mgr. Kateřina Kozlová 5. června 2013

Prefer/would prefer prefer + -ing I prefer chips to mashed potatoes. I prefer staying at home to travelling abroad. Do you prefer cooking at home to eating out? X would prefer + to infinitive (I would) I´d prefer chips rather than mashed potatoes. I´d prefer to stay at home rather than to travel abroad. Would you prefer to cook a meal at home rather than to go to a restaurant? 5. června 2013

Would rather would rather + bare infinitive (I would rather) I´d rather sleep inside, it´s quite cold. We´d rather take a taxi. I´d rather go there. I´d rather not go there. I´d rather have gone there. I´d rather not have gone there. X would rather + sb. + past tense I´d rather you took a taxi. I´d rather you didn´t drive the car. I´d rather my parents knew about it. I´d rather you went there. I´d rather you didn´t go there. I´d rahter you had gone there. I´d rather you hadn´t gone there. 5. června 2013

Had better had better + bare infinitive (You had better) You´d better stop smoking. You´d better go there. You´d better not go there. You´d better have gone there. You´d better not have gone there. You´d better close the window, otherwise you might catch a cold. He´d better not drink so much wine, otherwise he might not be able to drive. Hadn´t I better go and tell the boss? Hadn´t she better have bought some fizzy water? 5. června 2013

Should x had better All riders should wear helmets. (obecně platné) X ´´I´m going for a short ride.´´ ´´Still, you´d better wear a helmet.´´ (individuální rada) Children shouldn´t eat so many sweets because sugar spoils their teeth. You´d better not drink that milk, it´s sour. 5. června 2013

Translate (and complete): 1 Chtěl bys raději strávit dovolenou v hotelu nebo v kempu? Dal bych přednost ………….. před …………. 2 Měl bys raději jet vlakem, je to levnější. Ale já bych raději …………., protože ………… 3 Raději bychom mu neměli volat tak pozdě, už by mohl spát. Ale já bych raději, aby on to věděl co nejdříve. 4 Dáváš přednost sledování předpovědi počasí v TV nebo poslouchání počasí v rádiu? 5 Neměli bychom raději zavolat sanitku? 6 Raději bych (Dal bych přednost) zůstal doma, než šel ven. 7 Měl by ses raději teple obléct, je tam dost zima. 8 Byl bych raději, abys mi řekl pravdu. 9 Raději bych slyšel pravdu. 10 Neměl bys raději lhát. 5. června 2013

KEY Translate (and complete): Would you rather spend the holiday at a hotel or at a campsite? I´d prefer to stay ……….. rather than ………… . You´d better go by train, it´s cheaper. But I´d rather (go by plane), because (it´s faster). We´d better not phone him so late, he might be sleeping. But I´d rather he knew it as soon as possible. Do you prefer watching weather forecast on TV to listening to it on the radio? Hadn´t we better call an ambulance? I´d prefer to stay in (at home) rather than (to) go out. You´d better wear warm clothes, it´s rather cold out there. I´d rather you told me the truth. I´d rather hear the truth. You´d better not lie. 5. června 2013

Make dialogues, react to the sentences. Example: A: I ´ve a splitting headache. B: You´d better drink a lot of water. A: But I´d rather take a pill and lie down./ But I´d rather you passed me a pill. I´ve a terrible cough. James has forgotten his HW. Stephen hasn´t taken off his shoes. Nobody wants to participate at the festival. Who will go with me to the pub? Mike has drunk a lot and he wants to drive us home. Teacher: When shall we write the test? 5. června 2013

There is one mistake in each sentence. Correct the sentences. You had rather buy a new bicycle than a mobile phone. Would you prefer writing the test on Monday rather than on Tuesday? Do you prefer swimming in the sea than swimming in the pool? We would rather you not give us so much homework. You´d better don´t drink so much coffee. Some students prefer to use laptops to exercise books. Hadn´t we better buy more food yesterday? The shops are closed today. Do you think we´d better to book a table in advance in that restaurant? I´d rather he doesn´t invite us to the party, I don´t feel like going there. He´d better not have touch the vase, now it´s broken. 5. června 2013

KEY There is one mistake in each sentence. Correct the sentences. You had better buy a new bicycle than a mobile phone. Would you prefer to write the test on Monday rather than on Tuesday? Do you prefer swimming in the sea to swimming in the pool? We would rather you did not give us so much homework. You´d better not drink so much coffee. Some students prefer using laptops to exercise books. Hadn´t we better have bought more food yesterday? The shops are closed today. Do you think we´d better book a table in advance in that restaurant? I´d rather he didn´t invite us to the party, I don´t feel like going there. He´d better not have touched the vase, now it´s broken. 5. června 2013

Použité zdroje DOOLEY, Jenny a EVANS, Virginia. Grammarway 4. Newbury: Express Publishing, 2006. ISBN 978-1-84216-368-9. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 5. června 2013