Co je to akord? Hudební výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Označení způsobu hry, dělení a prodlužování not Předmět, ročník
Advertisements

Název Mollové stupnice s béčky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Název Durové stupnice s béčky Předmět, ročník
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Pracovní poměr Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Kapitoly z muzikoterapie
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název Durové stupnice s křížky Předmět, ročník
Název Mollové stupnice s křížky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
{ NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_529_Rytmika-jídlo AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Název Klaviatura a enharmonické tóny Předmět, ročník
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Částice látek Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Kultura Občanský a společenskovědní základ Autor: Mgr. Pavel Semerák
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Název Notopis 2 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Název Septakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Trajektorie a dráha Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Typy právní kultury Občanský a společenskovědní základ
Island – země ohně a ledu
Socializace Občanský a společenskovědní základ
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
malý exkurz do dějin hudební akustiky
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_05_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Akord, terciová skladba akordu Základní škola.
Notová osnova Houslový a basový klíč.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Stupnice Tematická oblast
Co je to kantáta a oratorium?
EU PENÍZE ŠKOLÁM Projekt Moderní škola reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
HUDEBNÍ VCÝHOVA – 7. ročník
Tóniny Tematická oblast
Transkript prezentace:

Co je to akord? Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Hudební výchova Co je to akord? Autor: Mgr. Michal Mynář

Co znamená slovo akord obecně? accordo je slovo původně italské a znamená soulad, harmonie souhlas, shoda dohoda, smlouva, pakt akord, souzvuk i z nehudebních významů můžeme usuzovat, že jde o spojení několika prvků tak, že spolu tvoří propojený celek Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Co znamená slovo Akord v hudbě? hudba je složena s tónů – i akord je složen z tónů (pro začátek si představme tóny znějící současně) aby libovolné tóny tvořily akord, musí být splněny dvě podmínky: tóny musí být nejméně tři tóny musí být různé c – e – g je akord (nejméně tři různé tóny) c – g – c není akord (tři tóny, ale ne různé) akord je tedy souzvuk nejméně tří různých tónů Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Malý test: Co je a není akord? c – e – g e – g – c c – d – e – d – e c – fis – c c – e – a d – fis - h – d e – g – h je není Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

A ještě jednou – co je a není akord? je (c – f – h) není (e – g – e) je (c – g – c – e) není (d – h – d) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

A ještě jednou – co je a není akord Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Kvintakord nejznámějším druhem akordu je kvintakord (velmi zjednodušeně: 1., 3. a 5. tón stupnice) c – e – g (kvintakord C-dur) a – c – e (kvintakord a-moll) f – a – c (kvintakord F-dur) d – f – a (kvintakord d-moll) a na závěr: znějí-li tóny akordu po sobě, je to akord melodický znějí-li tóny akordu současně, je to akord harmonický Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Použité zdroje Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Akord [online]. c2013 [citováno 24. 08. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Akord&oldid=11163008> ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN 80-86385-21-3. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů