Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Objem a jeho měření.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Vedlejší jednotky objemu
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Fyzika Měření objemu a času.
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
Převody jednotek objemu,
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_264_JEDNOTKY OBJEMU Téma:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Objemové jednotky a jejich převody
Hustota a její měření.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Objem a povrch kvádru a krychle
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Převody jednotek objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1 Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1.4 75022320 Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_07 Měření objemu Mgr. Lucie Stehlíková Anotace: Jednotky objemu a jejich převody Výpočet objemu těles Metodika: interaktivní prezentace

Měření objemu tělesa

Zpracovala: Mgr. Lucie Stehlíková   Škola: ZŠ a MŠ Šumná, 67102 Šumná 92 Předmět: FYZIKA 6. – 9. ročník Klíčová slova: objem, jednotka, vzorec, mililitr, litr, hektolitr, metr krychlový Ověření ve výuce: 13. 12. 2011

Objem tělesa 1 cm3 = 1 ml 1 dm3 = 1 l 1 m3 = 1000 dm3 1 m3 = 1000 l fyzikální veličina, která vyjadřuje velikost prostoru, kterou zaujímá těleso označení: V základní jednotky: metr krychlový (m3) decimetr krychlový (dm3) litr (l) centimetr krychlový (cm3) mililitr (ml) hektolitr (hl) 1 cm3 = 1 ml 1 dm3 = 1 l 1 m3 = 1000 dm3 1 m3 = 1000 l 1 dm3 = 1000 cm3 1 l = 1000 ml 1 hl = 100 l

Vzorce pro výpočet objemu těles KRYCHLE KVÁDR V = a.a.a V = a.b.c

Doplň objemovou jednotku 5 ml 10 l 4 l 2 hl 55 l 250 ml

Převody jednotek objemu 5 m3 = (l) 7,2 m3 = (dm3) 8,2 hl = (l) 9,1 hl = (dm3) 20 dm3 = (l) 33 l = (cm3) 44 dm3 = (cm3) 55 l = (ml) 1,2 ml = (cm3) 3000 l = (m3) 2500 dm3 = (m3) 320 l = (hl) 230 dm3 = (hl) 30 l = (cm3) 4200 cm3 = (l) 250 cm3 = (dm3) 660 ml = (l) 30 cm3 = (ml)

Převody jednotek objemu - řešení 5 m3 = 5000 l 7,2 m3 = 7200 dm3 8,2 hl = 820 l 9,1 hl = 910 dm3 20 dm3 = 20 l 33 l = 33000 cm3 44 dm3 = 44000 cm3 55 l = 55000 ml 1,2 ml = 1,2 cm3 3000 l = 3 m3 2500 dm3 = 2,5 m3 320 l = 3,2 hl 230 dm3 = 2,3 hl 30 l = 30 dm3 4200 cm3 = 4,2 l 250 cm3 = 0,25 dm3 660 ml = 0,66 l 30 cm3 = 30 ml

Příklad 1 Zadání: Z nádrže protékajícího WC každou minutu vyteče 250 ml vody. WC protéká celou noc (to je přibližně 8 hodin). Kolik litrů vody proteče? Řešení:

Příklad 1 - řešení Zadání: Z nádrže protékajícího WC každou minutu vyteče 250 ml vody. WC protéká celou noc (to je přibližně 8 hodin). Kolik litrů vody proteče? Řešení: V1 = 250 ml t1 = 1 min V2 = ? L t2 = 8 h t2 = 8 . 60 = 480 min V2 = t2 . V1 = 480 . 250 V2 = 120 000 ml = 120 l

Příklad 2 Zadání: Akvárium o rozměrech 50 x 40 x 20 cm je do výšky 35 cm naplněno vodou. Jaký je objem vody? Řešení:

Příklad 2 - řešení Řešení: Zadání: Akvárium o rozměrech 50 x 40 x 20 cm je do výšky 35 cm naplněno vodou. Jaký je objem vody? Řešení: 40 cm 35 cm 20 cm 50 cm a = 50 cm b = 20 cm c = 35 cm V = ? ml V = a.b.c V = 50.20.35 = 35 000 ml = 35 l

Zdroje: Kliparty z programu Microsoft PowerPoint 2010 Fyzika 6, Fraus 2004, ISBN 80-7832-210-1, str. 41 - 44