CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

VÝPRAVA DO VESMÍRU Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Neživá příroda – Slunce
Autor: Mgr. Helena Uhříková
KOŘENOVÉ A MECHOVÉ PATRO CHŘIBSKA
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Integrovaná střední škola,Slaný
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Neživá příroda - vzduch
CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH
Opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Neživá příroda - vzduch
Chráněná území v České republice
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Ochrana za vzniku mimořádné události
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Autor: Mgr. Helena Koždoňová
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Mimořádné události – co dělat!
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
Magnetické vlastnosti látek
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
ČLOVĚK VYUŽÍVÁ SÍLU Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Autor: Mgr. Pavla Martincová
Planety sluneční soustavy – Malé planety
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
SEVERNÍ AMERIKA - SÍDLA
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Autor: Mgr. Zdeňka Bartlová
Ch_006_Chemické reakce_Skladné Autor: Vladimír Bělín Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
Vlci Pří_087_Rozmanitost přírody_Vlci Autor: Mgr. Marie Boučková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
Pří_020_Rozmanitost přírody_Souhvězdí Autor: Zdeňka Bartlová
Autor: Mgr. Helena Nováková
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ
FY-072_Jaderná energie_Jaderná reakce
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Ch_096_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Slitiny
Savci – řád: KVÍZ 3 Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Smysly člověka (všeobecně)
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Planety sluneční soustavy – Malé planety Pří_114_Rozmanitost přírody_Planety sluneční soustavy – Malé planety Autor: Mgr. Helena Koždoňová Škola: Základní.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PŮSOBENÍ VODY V PÍSKOVCÍCH
Pří_083_Rozmanitost přírody_Brouci Autor: Mgr. Marie Boučková
Pří_183_Rozmanitost přírody_Krtek obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Lesní plody Pří_040_Rozmanitost přírody_Lesní plody Autor: Mgr. Jana Koutná Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Horniny vyvřelé Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ III EVAKUACE ZÁSADY OPUŠTĚNÍ BYTU EVAKUAČNÍ ZAVAZADLO IMPROVIZOVANÉ ÚKRYTY.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0505_evakuace Téma: Evakuace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_mimořádné situace 1 Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ I MIMOŘÁDNÁ UDÁLOST DRUHY MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ VŠEOBECNÉ ZÁSADY CHOVÁNÍ LINKY TÍSŇOVÉHO VOLÁNÍ.
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ V.
Pří_084_Rozmanitost přírody_ Pavouci Autor: Mgr. Marie Boučková
Anotace Objasnit žákům, co je mimořádná událost a jak funguje integrovaný záchranný systém. Vysvětlit, co je evakuace, jak se při jejím vyhlášení chovat.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ X
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0025 Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH Pří_006_Člověk a jeho zdraví_Chování v mimořádných situacích Autor: Mgr. Zdeňka Bartlová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace

Anotace: Digitální učební materiál je určen pro procvičování tematického okruhu Člověk a jeho zdraví, učiva Chování v mimořádných událostech. Materiál procvičuje chování v mimořádných událostech. Je určen pro předmět Přírodověda 5. ročník. Tento materiál vznikl jako doplňující materiál k učebnici: MATYÁŠEK, Jiří, Věra ŠTIKOVÁ a Josef TRNA. PŘÍRODOVĚDA 5: Učebnice pro 5. ročník základní školy, Člověk a jeho svět. Brno: Nová škola, s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7289-301-0.

CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH

Mimořádná událost je … škodlivé působení sil a jevů vyvolaných činností člověka, přírodními vlivy, havárie, které ohrožují život, zdraví, majetek nebo životní prostředí a vyžadují provedení záchranných a likvidačních prací.

DRUHY MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ vyvolané přírodními jevy povodeň, požár, zemětřesení,vichřice, tornádo, sopka,… b) vyvolané lidským činitelem havárie, sabotáž, terorismus, válka, vojenské napadení státu, nepokoje, sociální či ekonomické příčiny

rozvodněná Berounka v r. 2002 POVODEŇ rozvodněná Berounka v r. 2002

ZEMĚTŘESENÍ San Francisco v r. 1906

POŽÁR

TERORISMUS útok teroristů New York 11. září 2001

VÁLKA městské boje za 2. světové války

Hasičský záchranný sbor Zdravotní záchranná služba Nepřetržitou pohotovost pro příjem ohlášení vzniku mimořádných událostí zajišťují základní složky IZS: Hasičský záchranný sbor Zdravotní záchranná služba Policie ČR

KONTAKTY 112 jednotné evropské číslo tísňového volání hasiči 150 155 záchranná zdravotnická služba 156 městská policie 158 policie ČR

JAK SPRÁVNĚ VOLAT TÍSŇOVOU LINKU? popis události, co je ohroženo nebo zasaženo adresa, obec, ulice, číslo popisné, v neznámé krajině styčný bod své jméno, číslo telefonu odpovědi na otázky operátorovi nezavěšovat, počkat na pokyn operátora

CO DĚLAT PŘI POŽÁRU? co nejrychleji volat 150 nebo 112, ohlásit požár varovat ostatní, třeba voláním „hoří“ prověřit, zda se v ohroženém prostředí nenacházejí jiné osoby, pokud ano, snažit se je zachránit, pokud to nejde, ohlásit polohu hasičům chránit si tělo namočením oděvu, dýchací cesty ručníkem pokusit se uhasit požár dostupnými prostředky, vypnout plyn, zavřít dveře, odnést hořlavé látky, neodvětrávat prostory, kde hoří

CO DĚLAT PŘI OHROŽENÍ? získat informace z televize, rozhlasu, internetu pokud to jde, varovat osoby ve svém okolí pomáhat sousedům, zejména starým, nemocným nebo nemohoucím poslouchat a respektovat pokyny pracovníků IZS

JAK MÁ SPRÁVNĚ PROBÍHAT EVAKUACE? uhasit oheň, vypnout elektrické spotřebiče, uzavřít přívod plynu a vody dětem dát do kapsy jmenovku s adresou psy a kočky vzít s sebou vzít evakuační zavazadlo, uzamknout byt a jít na evakuační místo

CO BY MĚLO OBSAHOVAT EVAKUAČNÍ ZAVAZADLO? jmenovka s adresou léky pro každodenní potřebu základní trvanlivé potraviny osobní věci denní potřeby ( doklady, peníze, baterka, toaletní a hygienické potřeby, náhradní prádlo, pláštěnka, spací pytel, kapesní nůž, zápalky,…)

OPAKOVÁNÍ Mimořádná událost způsobená přírodou je např. ….. povodeň, požár, vichřice, tornádo, zemětřesení, sopka,…

OPAKOVÁNÍ 2. Mimořádná událost způsobená člověkem je např. ….. havárie, sabotáž, terorismus, válka, vojenské napadení státu, nepokoje,…

OPAKOVÁNÍ 3. Složky IZS (integrovaného záchranného systému) tvoří… hasiči, policie, záchranka

OPAKOVÁNÍ 4. Důležitá telefonní čísla: hasiči, policie ČR, záchranka, tísňová linka….. hasiči 150, policie ČR 158, záchranka 155, tísňová linka 112

OPAKOVÁNÍ 5. Co oznámím na tísňovou linku? Popis události,adresu, v neznámé krajině styčný bod, své jméno a telefonní číslo, vyčkám na pokyny operátora.

OPAKOVÁNÍ 6. Odkud získám informace při stavu ohrožení? Z televize, rozhlasu, internetu.

OPAKOVÁNÍ 7. Co má obsahovat evakuační zavazadlo? Jmenovku s adresou, léky, doklady, peníze, trvanlivé potraviny, toaletní a hygienické potřeby, prádlo, spací pytel, nůž, zápalky,… .

Je to správně? a) Při požáru volám linku 150. NE a) Při požáru volám linku 150. ANO NE ANO b) Číslo pro tísňové volání je 116. c) Při volání na tísňovou linku nemusím uvést své jméno a telefon. ANO NE d) Mezi složky IZS patří hasiči, policie, záchranka. ANO NE

rozhlasu, televize, internetu povodeň, požár, sopka, tornádo Doplň věty. namočením oděvu Při požáru chráním tělo . b) Při ohrožení získám informace z . rozhlasu, televize, internetu c) Při evakuaci si s sebou vezmu . evakuační zavazadlo d) Mimořádná událost způsobená přírodou je například . povodeň, požár, sopka, tornádo

Mimořádná událost je… sport zemětřesení tornádo Vánoce výbuch sopky terorismus nakupování válka povodeň požár Velikonoce víkend

Vylušti přesmyčky. H A S I Č I S A H Č I P O L I C I E O P I C E L P O Ž Á R Ž P R O Á T E R O R I S T A I A S R E T O

Použité zdroje: Soubor:Povoden 2002 hlasna treban.jpg. In: CHE. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 21. 9. 2007 [cit. 2013-07-16]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Povoden_2002_hlasna_treban.jpg Soubor:Sanfranciscoearthquake1906.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 5. 3. 2005 [cit. 2013-07-16]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sanfranciscoearthquake1906.jpg Soubor:FirePhotography.jpg. In: SYLVAIN PEDNEAULT. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 27. 2. 2008 [cit. 2013-07-16]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:FirePhotography.jpg Soubor:National Park Service 9-11 Statue of Liberty and WTC.jpg. In: US NATIONAL PARK SERVICE EMLOYEE. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 26. 8. 2008 [cit. 2013-07-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:National_Park_Service_9-11_Statue_of_Liberty_and_WTC.jpg Soubor:Battle of Brittany - Brest 02.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 5. 1. 2006 [cit. 2013-07-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Battle_of_Brittany_-_Brest_02.jpg Mimořádná událost. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 14. 6. 2013 [cit. 2013-07-18]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mimo%C5%99%C3%A1dn%C3%A1_ud%C3%A1lost www.office.microsoft.com