Husserlova teorie přirozeného světa Maryna Zheleznyak.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
K novověké filosofii 16.–17. století
Advertisements

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_29-04 Úvod do politologie.
STAROVĚKÁ INDIE.
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
17. století = tzv. Velké století = Revoluce ve vědě
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Motivační témata a životní příběhy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Emile Durkheim (1858 – 1917). Život E.D. Narozen v židovské rodině s rabínskou tradicí Krátce katolicmus, později agnostik Celoživotní zájem o náboženství.
Téma: Dějiny filozofie
Motivační témata a životní příběhy
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Jitka Mannová Název šablonyIII/2.
Husserlova teorie přirozeného světa
Vnímání BEREZNYAKOVA SOFYA
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
MODERNÍ VĚDA Počátek novověku
Konec systému jednoho muže.  Prvotní není ani hmota, ani myšlení  totožnost bytí a myšlení  Vývojové fáze ducha: 1. Absolutní duch 2. Jinobytí (příroda)
Filosofie úvod do problému....
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jan Patočka Adam Neckář, C4A.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Milétská škola Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
Výchova jako součást duševního života Zuzana Svobodová.
 Tomáš Pešl C4B  Martin Heidegger  Život  Díla  Otázky  Zdroje.
Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.   francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.
Erich Fromm Pavla Jiráková C4A.
Systemický přístup v SP
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Základy pedagogické metodologie
Aristoteles Spisy: Klasifikace věd: logické fyzikální teoretické
Husserl.
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Proč létáme balonem VY_52_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborné učiliště nábytkářské a.
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
INDICKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
FILOsOFIE A VĚDA.
Václav Bělohradský * Praha.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_324.FIL.34 G. W. F. Hegel.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Mgr. Lucie Škarková Základy pedagogiky Mgr. Lucie Škarková
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
ÚVOD do Ekonomie, požadavky na studenty
Základy demografie Přednáška 1.
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Platon př. n. l. z bohaté athénské rodiny
Aristoteles př. n. l. otec byl lékařem makedonského krále Filipa II. (otec Alexandra Velikého) řecký filozof, po dobu dvaceti let žák Platonův,
Edmund Husserl.
Základní filozofické otázky
Člověk a příroda Fyzika.
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

Husserlova teorie přirozeného světa Maryna Zheleznyak

Edmund Husserl Prostějov – Freiburg Filozof a zakladatel moderní fenomenologie Německá židovská rodina Matematika, fyzika, astronomie a filosofie V Lipsku se seznámil s T.G. Masarykem – jeho 'první vychovatel’

Fenomenologie Snaha očistit filozofii od všech nejasných předpokladů, tak aby zůstalo jen čisté a zaručené vědění Pravá skutečnost – soubor ideálních podstat, esencí, které existují objektivně a nezávisle na individuálním lidském vědění Jevy (fenomény), které vnímáme, jsou dvouvrstvé: vrstva esencí, ideálních předmětů a principů

Přirozený svět Člověk vidí svět, jaký je a jak ho obyčejně zná x Věda nahlíží na svět pod určitými teoriemi  krize smyslu které lze čelit právě fenomenologií

Zdroje erl.html erl.html l l