NázevRostliny malpighiotvaré, bukotvaré Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotkami, lze použít i jako materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Advertisements

AZ-Kvíz Listnaté dřeviny
Dožívá se vysokého věku až 1000 let
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Bukovité a Břízovité.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
vegetativní a sexuální rozmnožování, genotyp, odkopky, oddělky
CESTA ZA 3 PAMÁTNÝMI STROMY. Lagus sylvatica atropumicea Obvod: 270 cm Výška: 12 m.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: LÍSKOVITÉ
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: BŘÍZOVITÉ I.
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Břízovité (správné zbarvení pro dvouděložné r.)
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Listnaté stromy a keře Mgr. Jana Brázdová.
Rostliny rybníka a jeho okolí
Krytosemenné rostliny
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Vrbovité ( Salicaceae )
Listy, květy a plody rostlin
BUKOVITÉ - Fabaceae Stromy s jednoduchými listy – celistvými nebo laločnatými Většinou mohutné, dlouhověké Květy jednopohlavní – jednodomé rostliny Plod.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Čeleď: Bukovité (Fagaceae)
M1: LESNICKÁ BOTANIKA KRYTOSEMENNÉ DŘEVINY ČELEĎ: BUKOVITÉ I.
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
liliotvaré, kosatcotvaré, jednoděložné, plod, řád, čeleď, květenství
R O S T L I N Y K R Y T O S E M E N N É
Čeleď: Vrbovité (Salicaceae)
hluchavkotvaré, mákotvaré, plod, řád, čeleď, souměrný květ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sada fotografií na poznávání č.11 Stromy a keře
Bukovité (správné zbarvení pro dvouděložné r.)
Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: BUKOVITÉ III.
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁVÁNÍ: Listnaté stromy a keře
VY_32_INOVACE_414, 21. sada, Přírodověda
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
Břízovité Vypracovali: Vojta Čech – zpracování prezentace, . .
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
BŘÍZOVITÉ - Betulaceae
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: JAVOROVITÉ II.
Břízovité (Betulaceae)
Petříková- text,úprava,obrázky:3 Dlouhá-text,obrázky:3
Určování rostlin (les)
Název Dřeviny I Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Zpracovala: Mgr. Z. Pavlů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Přírodopis.
NázevDřeviny II Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Čeledi: břízovité, bukovité, vrbovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Lískovité, habrovité Čeleď Corylaceae Carpinaceae
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
DŘEVINY Zdroj: cs.wikipedia.org
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_04-49 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_06_Listnaté stromy
Transkript prezentace:

NázevRostliny malpighiotvaré, bukotvaré Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotkami, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová slova malpighiotvaré, bukotvaré, plod, řád, čeleď, plodenství, květenství AutorPaedDr. Svatava Rozsypalová Datum ŠkolaGymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 ProjektEU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/

Řád: MALPIGHIOTVARÉ Čeleď: vrbovité Zástupci: -vrba bílá (Salix alba) - kůra obsahuje kyselinu salicylovou (aspirin) Na jaké problémy se používá? -vrba jíva - rostlina dvoudomá (Jakou barvu má květenství samčí a samičí?)

Foto: Svatava Rozsypalová Jde o květenství samčí nebo samičí?

- topol osika (Proč se říká, třeseš se jako osika?) - topol černý – kosočtvercovitý list - topol bílý (linda) – kůra šedobílá, laločnatý list, na rubu šedobílý (Kde se topoly sází a proč?)

Řád: BUKOTVARÉ Čeleď: bukovité - buk lesní (Fagus sylvatica) - šedá hladká kůra, vejčité listy, bukvice (Co víš o plodech?) - buk splývavý - buk střihanolistý

-dub zimní - drnák, žaludy přisedlé, čepel listu sbíhá k řapíku -dub letní – křemelák, čepel listu u řapíku zaoblená, žaludy na stopce (Jak označujeme žaludy jako plody?)

Foto: Svatava Rozsypalová Dub letní

Čeleď: břízovité - jednopohlavné květy - bříza bílá – sněhobílá popraskaná borka, výrazné lenticely (K čemu slouží lenticely? Co víte o použití březové kůry?) - olše lepkavá – mladé listy lepkavé, čepel na vrcholu uťatá, plodenství šišticovité

- líska obecná – samičí květenství nenápadné v podobě pupenů s červenými bliznami, samčí květenství jehnědovité (Co je plodem a k čemu se využívá?)

Foto: Svatava Rozsypalová O jaký strom jde?

Zdroje: 1. Jelínek, J., Zicháček, V. Biologie pro gymnázia. 9. vydání.Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s. ISBN Martinovský, J. Klíč k určování stromů a keřů. 1. vydání.Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n.p., v Praze, s