Úhly – definice, značení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Úhel je část roviny
Advertisements

ÚHEL.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Pythagorova věta – úvod
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Dvourozměrné geometrické útvary
Sčítání a odčítání zlomků
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Dvourozměrné geometrické útvary
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Střední příčky trojúhelníku
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Vyvození a procvičení učiva
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
17..
Autor výukového materiálu:
MIROSLAV PYTLÍK KATEŘINA KŘIVÁNKOVÁ PETRA SOCHŮRKOVÁ TEREZA VYHNALOVÁ
Úhly – grafické přenášení
Celá čísla – základní pojmy
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Digitalizace výuky Příjemce
Bod, přímka, rovina, prostor
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ÚHLY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Znaky dělitelnosti – teorie
* Úhel Matematika – 6. ročník *.
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
25.
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
POJMENOVÁNÍ ÚHLŮ Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Dvourozměrné geometrické útvary
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Dvourozměrné geometrické útvary
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
3. Vzájemná poloha základních geometrických útvarů
Dvourozměrné geometrické útvary
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
Dvourozměrné geometrické útvary
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
Dvourozměrné geometrické útvary
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
Dvourozměrné geometrické útvary
Transkript prezentace:

Úhly – definice, značení VY_32_INOVACE_21 Úhly – definice, značení Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_21 – Úhly – definice, značení autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Materiál připomíná žákům, co je to rovina a zavádí pojem úhel. Žáci se seznámí s možností značení úhlů třemi latinskými písmeny anebo řeckým písmenkem. Podle prezentace si žáci vytváří i zápis do svých sešitů. K procvičení značení úhlů, k přenášení úhlů a k hledání osy úhlů slouží navazující prezentace a interaktivní úkoly v materiálech ozn. VY_32_INOVACE_22, 23, 24, 25, 26.

tato BÍLÁ plocha je rovina a zůstane rovinou, i když bude ŽLUTÁ = dvourozměrný geometrický útvar = 2D = nekonečná (neomezená) dokonale rovná plocha příklady částí roviny: papír tabule lavice podlaha šířka (výška) tato BÍLÁ plocha je rovina 2D (dvourozměrný) útvar a zůstane rovinou, i když bude ŽLUTÁ délka

Určení roviny = pA = pB = pC 1. třemi různými body 2. přímkou a bodem, který leží mimo přímku. zápis: rovina ABC = pA = pB = pC

Úhel A B + V ohraničená dvěmi polopřímkami se stejným počátkem = část roviny A B + ramena úhlu V vrchol úhlu Úhel jsou nejen ta dvě ramena, ale i všechny body mezi nimi! Je to část roviny vymezená rameny úhlu.

Vymezení úhlu dvě polopřímky ve skutečnosti vymezují 2 úhly A B + V

2. způsob: malá písmenka řecké abecedy Značení úhlů A α B + V 1. způsob: 3 body píšeme  A V B  2. způsob: malá písmenka řecké abecedy

Řecká abeceda některá písmenka  … epsilon  … alfa  … beta  … omega  … gamma  … fí  … delta  … ró  … sigma