Pravěk – člověk rozumný

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj „bydlení“ v době kamenné
Advertisements

PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj člověka Australopithecus Homo habilis Homo erectus Homo sapiens
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
BIOLOGIE ČLOVĚKA ANTROPOGENEZE
Název: Vývojový druh člověka – procvičování, opakování
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
6. ročník Pravěk a starověk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mladší doba kamenná - neolit
Člověk zručný (Homo habilis) Starší doba kamenná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Vznik Země a člověka Petr Machala.
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Paleolit 6. ročník.
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS SAPIENS)
Původ a vývoj člověka III
Pravěk – vymezení pojmu
Život člověka v době kamenné
Pravěk – člověk zručný Petr Machala.
ČLOVĚK ZRUČNÝ (HOMO HABILIS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Člověk rozumný (Homo sapiens)
Původ a vývoj člověka.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Nejstarší lidé dnešního typu
6. ročník Pravěk.
6. ročník Pravěk.
Střední doba kamenná - mezolit
Opakování – starší doba kamenná
6. ročník Pravěk.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Paleolit - největší, nejdelší a nejméně prozkoumané období Vznik a vývoj člověka, střídání dob ledových a meziledových Lidé byli ovlivněni dobami ledovými.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
Předchůdci člověka VY_32_INOVACE_15
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Pravěk uč. 21.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Vznik člověka.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
HOMINIZACE.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.
Doba kamenná.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úvod do období pravěku Vývoj člověka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
Transkript prezentace:

Pravěk – člověk rozumný Petr Machala

Opakování 1) Dokážeš najít aspoň 3 rozdíly mezi Homo habilis a Homo erectus? …………….. a) obydlí……………………… …………….. b) společenství………………. …………….. c) obživa……………………… …………….. d) nástroje……………………. …………….. e) vztah k ohni………………. …………….. f) hominizace………………..

STARŠÍ PALEOLIT (250 000 – 40 000 let)

Doba ledová

S pomocí atlasu urči, které dnešní státy byly plně pokryty ledovcem?

Homo sapiens (člověk rozumný) (250 000- 40 000 let) Hominizační prvky Vedlejší vývojová větev

Homo sapiens neanderthalensis Homo sapiens steinheimensis Ve kterém dnešním státu byste hledali naleziště?

Vyber správnou odpověď Společenství:………………………………….. rod tlupa samotář

Obydlí:………………………………………….. jeskyně skalní převis chýše z kostí a kůží dům bez příbytku

Obživa:…………………………………………. lov sběr plodů pěstování plodin mršiny

Nástroje:………………………………………..

Vztah k ohni…………………………………….

Duchovní svět…………………………………..

Nálezy:………………………………………. (najdi v atlasu naleziště člověka rozumného)

Co jsme si zapamatovali? 1) Dokážeš najít aspoň 3 rozdíly mezi Homo erectus a Homo sapiens? …………….. a) obydlí……………………… …………….. b) společenství………………. …………….. c) obživa……………………… …………….. d) nástroje……………………. …………….. e) vztah k ohni………………. …………….. f) hominizace………………..

Moc všem děkuji, pro dnešek je to všechno.