Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MALÍŘSTVÍ S KŘESŤANSKÝMI MOTIVY V ČESKÉ REPUBLICE
Advertisements

První představitelé impresionismu
Přehled nejvýznamnějších malířů
RENESANCE A HUMANISMUS
Itálie Francie Španělsko
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Německé renesanční malířství
Gotická kultura.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Gotická kultura.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Výtvarné umění.
Umělecké směry 19. století
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Nizozemské malířství 17. století
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
Vojtěch Hynais.
Benátská malířská škola
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Baroko ve Španělsku a Anglii
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
IMPRESIONISMUS.
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
N AŠE ŠKOLA MĚSTO HAVLÍČKŮV BROD KRAJ VYSOČINA ČESKÁ REPUBLIKA.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
TIZIANO VECELLIO Renesance Italský malí ř. Tiziano Vecellio.
RENESANCE - pokračování
Kulturní dějiny Mgr. Ondřej Kunc.  přesun centra do Prahy  Rudolf II. = sběratel umění  na dvoře umělci, filozofové, vědci, myslitelé 
Alfons Mucha Narozen:24.července v Ivančicích Zemřel:1939 v Praze.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Byzantská říše.
Umělecké směry 19. století
Estetická a posvátná geometrie
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05C_18_Surrealismus I TEMA:Historie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
ROZBOR DÍLA ROZBOR DÍLA MÍSTO DĚJE krajina u Doks bez bližšího časového vymezení noc před Vilémovou popravou a ráno závěr po sedmi letech.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_13_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
OSCAR WILDE Ondřej Havlín 1.S. ZÁKLADNÍ ÚDAJE  Celím jménem: Oscar Fingal O’Flahertie Wills Wilde  října 1854, Dublin – 30. listopadu 1900, Paříž 
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Výtvarné umění starověkého Egypta
Chci vám říci - DĚKUJI !.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc

 zářivá, teplá barevnost  barvy pro různé materiály  krásy života, líbezná krajina, konkrétní město  rodina Bellini ◦ Jacopo Bellini ◦ syn Gentile Bellini

 použití temper a nové techniky olejomalby  Antonello da Messina (1475) ◦ Portrét muže ◦ Zvěstování Panny Marie  autoportrét  Pieta  Toaleta dámy

 Giorgio da Castelfranco,  víno, ženy, zpěv  zemřel na mor  pár tajemných obrazů  sporné autorství  giorgionismus  Spící Venuše  Bouře  Tři filozofové  Venkovský koncert

 nejzáhadnější z obrazů  1. krajina v západním malířství  bohatá symbolika: ◦ kojící žena ◦ muž, voják, pastýř ◦ sutiny města, sloupy, čáp  nejednotné vysvětlení díla: ◦ kontrast město x venkov, muž x žena ◦ vyhnání Adama a Evy ◦ Paris a Oinóné ◦ zádné