Řešení polohových konstrukčních úloh

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Advertisements

Vzájemná poloha kružnice a přímky
Užití Thaletovy kružnice
Konstrukce trojúhelníku
Vzájemná poloha dvou kružnic
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_16 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez jehlanu Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_18 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečík přímky a roviny Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3.
Vzájemná poloha dvou přímek
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_14 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez krychle Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Užití Thaletovy kružnice
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Vzájemná poloha přímek, rovin v prostoru.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovina kolmá k přímce (Mongeovo promítání)
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_17 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečnice rovin Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Vzájemná poloha tří rovin
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdálenost rovnoběžných rovin
Vzájemná poloha dvou kružnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdálenost rovnoběžných přímek
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
Hlavní přímky roviny (Mongeovo promítání)
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Neznámý útvar ukrytý v mezikruží
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Vzájemná poloha přímky a roviny
Konstrukce trojúhelníku
Vzájemná poloha dvou kružnic
Řešení polohových konstrukčních úloh
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk
Řešení polohových konstrukčních úloh
Konstrukce trojúhelníku
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Řešení polohových konstrukčních úloh Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Řešení polohových konstrukčních úloh Řez krychle 1 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Sestrojte řez krychle ABCDEFGH rovinou α určenou třemi body V, W a Z. Autor © Tomasz Nogol

(Kliknutím na obrázek vpravo spustíte interaktivní konstrukci.) Porovnejte Vaše řešení s řešením, které bude promítáno na tabuli. Postupovali jste stejně, nebo jste ke konstrukci využili jiných průsečíků? (Kliknutím na obrázek vpravo spustíte interaktivní konstrukci.) Klikněte na návod.  Autor © Tomasz Nogol

Leží-li dva různé body roviny řezu v rovině stěny, leží tam i jejich spojnice. Průsečnice roviny řezu s dvěma rovinami stěn, které jsou rovnoběžné, jsou rovnoběžné přímky. Průsečnice rovin stěn, které mají společnou hranu s rovinou řezu, a přímka, v níž leží společná hrana, se protínají v jednom bodě. Jaké věty a důsledky vět (vlastnosti) jste při konstrukci využili? Ve které části konstrukce? Popište! Zapište všechny (pokud existují) rovnoběžné úsečky tvořící stranu řezu. Jaký geometrický útvar může být průnikem roviny a krychle? Vymodelujte ho na počítači – změnou polohy bodů V, W, Z.

Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Použitá literatura: Pomykalová, Eva: Matematika pro gymnázia - Stereometrie. 2. vyd. Praha: Prometheus, 1995. 223 s. ISBN 80-7196-004-7. Použité obrázky: Obrazovky z programu Geogebra Autor © Jaroslav Zavadil.