Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnet a jeho užití - test
Advertisements

Měření času – jednotky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Magnetické pole cívky s proudem
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vedlejší jednotky objemu
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Teplotní roztažnost pevných látek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření hmotnosti tělesa
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Převody jednotek objemu
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Převody jednotek Jednotky délky.
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření času Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Převody jednotek objemu - opakování
Magnetické indukční čáry
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Objemové jednotky a jejich převody
PŘÍKLADY NA JEDNOTKY PŘEVODY JEDNOTEK
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Výukový materiál pro 7.ročník
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Převody jednotek objemu
Anotace: Prezentace slouží k procvičování převodů jednotek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
MĚŘENÍ OBJEMU.
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Převody jednotek délky
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Převody jednotek objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 2013, leden

JEDNOTKY OBJEMU

Fyzikální veličina objem se značí: V Základní jednotka objemu : krychlový metr, značka m³.

Krychlový metr je objem krychle s hranou délky jeden metr. a = 1 m a = 1 m a = 1 m

Menší jednotky objemu: 1 krychlový decimetr = 1 tisícina krychlového metru 1 dm3 = 0,001 m3

Jednotky používané v praxi: 1 litr = 1 krychlový decimetr 1 l = 1 dm3 1 mililitr = 1 tisícina litru = = 1 krychlový centimetr 1 ml = 0,001 l = 1 cm3

Převody jednotek 1 m3 = 1000 dm3 = 1 000 000 cm3 1 dm3 = 1 000 cm3 = 1 l (litr) 1 cm3 = 1 000 mm3 = 1 ml (mililitr) 1 l = 10 dl (decilitr) = 1 000 ml 1 hl (hektolitr) = 100 l

Převeďte: 2 m3 = .......... dm3 35 cm3 = .......... dm3 781 dm3 = .......... cm3 5 l = .......... ml 39 dm3 = .......... l 45 ml = .......... cm3

Kontrolujte: 2 m3 = 2 000 dm3 35 cm3 = 0,035 dm3 781 dm3 =781 000 cm3 5 l = 5 000 ml 39 dm3 = 39 l 45 ml = 45 cm3

Převeďte: 54 cm3 = .......... dm3 350 cm3 = .......... m3 7 300 dm3 = .......... m3 0,05 l = .......... ml 6,9 m3 = .......... l 45 500 ml = .......... m3

Kontrolujte: 54 cm3 = 0,054 dm3 350 cm3 = 0,000 350 m3 7 300 dm3 = 7,3 m3 0,05 l = 50 ml 6,9 m3 = 6 900 l 45 500 ml = 0,045 500 m3

Úkol: Zjisti objem pěti různých nádob tekutých potravin (např. jogurtu, lahve octa, kečupu, …).

Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžena a BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Dotisk 2. vydání. Nakladatelství Prometheus, spol. s r. o., Praha 4, 2006. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-146-5. Zdroj obrázků: vlastní tvorba.