ZVUKY A TÓNY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE
Advertisements

PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
LIDOVÁ HUDBA NA MORAVĚ.
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Využití ICT ve výuce hudební výchovy
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Autor: Mgr. Hana Kalousková
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
Hudební kouzlení.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ICT 2 – 3 – 26 HV Karel Hašler Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. V prezentaci se nachází pracovní list a odkaz na poslechovou.
Posuvky Posuvky posouvají tón o něco výš nebo ho naopak snižují .
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Hudební výchova Notová osnova, noty, hudební abeceda
HUDEBNÍ FORMY Pokud budete pracovat v základním nastavení PowerPointu, potom vždy po splnění úkolu přepněte do režimu „ Prezentace “ a přehrajte zvukovou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Hudební výrazové prostředky
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor: Zuzana Kulaxidisová DiS. Jazyk: Český jazyk
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
Název Notopis 2 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název Hudební značky, notace
ICT 2 – 3 – 13 Já jsem muzikant Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně, obsahuje úkoly k zopakování pojmů z hudební výchovy. V materiálu jsou.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor / předmět: Hudební výchova Tematický okruh:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv43/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 1. část.
Základy hudební abecedy
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_527_Muzikanti, co děláte ? AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Píseň Narozeninová,
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_01_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Když se sejdou housle s basou Základní škola.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
Test k ověření praktických dovedností z HV
Notová osnova Houslový a basový klíč.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
O huse Klipart MS Office.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
HUDEBNÍ NAUKA Hudební abeceda.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druhy Not.
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
TÉMA: Notová osnova a délky not ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
TÉMA: Notová osnova a klíče ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
MUZIKANTI.
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Notová osnova.
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZVUKY A TÓNY.
Transkript prezentace:

ZVUKY A TÓNY

Milí prvňáčkové, dnes začínáme s hudební výchovou. Zlatou bránou vstoupíme do kouzelného světa hudby. Hlava nám však nesejde, jak se zpívá v písničce, ani nás nikdo nepraští koštětem. Bylo by však dobré, kdyby projití touto zlatou bránou zapůsobilo kouzelně na naše uši, naši mysl a naše srdíčka. Aby je otevřelo pro vnímání všeho krásného, co se ve světě hudby odehrává.

Zkrácená hudební ukázka Notový zápis písně s možností rytmicko-harmonického doprovodu a melodické podpory. Zkrácená hudební ukázka

Zkrácená hudební ukázka Zlatá brána C dur od g1 - 4 takty 2/4   Zlatá brána otevřená, zlatým klíčem odemčená. Kdo do ní vejde, tomu hlava sejde, ať je to ten, nebo ten, praštíme ho koštětem. celá písnička 3x Úplný text písně s melodickou podporou a rytmicko-harmonickým doprovodem. Až budeme umět písničku, můžeme si zahrát hru. Zkrácená hudební ukázka

zvuky. Všechno, co se děje kolem nás a co vnímáme ušima, označíme jako Zbystřete nyní sluch a snažte se následující zvuky rozpoznat.

POZNÁVEJ JEDNOTLIVÉ ZVUKY 1              1 2 3 4 5 6 V plné verzi se zobrazí 6x hudební ukázka + 6x odpovídající obrázek nápověda V první hodině stačí pracovat s tímto prvním, maximálně ještě s druhým snímkem se zvuky. Budeme pracovat ve třech krocích. Pracovat budeme v režimu „ Prezentace “. 1. Postupně budeme klikat na ikonky reproduktorů, žáci se budou snažit rozpoznat jednotlivé zvuky. 2. Pokud se to vždy nepodaří, kliknutím na plochu snímku použijeme obrázkovou nápovědu. 3. Pro potvrzení budeme postupným klikáním na plochu snímku přiřazovat jednotlivé obrázky ke zvukovým ukázkám a ty vždy ještě jednou přehrajeme.

tóny. Zvuky, které vzniknou zpěvem, hvízdáním, nebo hrou na hudební nástroj, označíme jako zvuky hudební - tóny. Všechno ostatní jsou zvuky nehudební. V následujícím cvičení rozhodněte, co jsou tóny a které zvuky jsou nehudební.

V plné verzi se zobrazí 10x hudební ukázka + 10x odpovídající obrázek ROZLIŠUJ ZVUKY zvuky hudební - ( tóny ) zvuky nehudební S tímto snímkem pracujeme nejprve v základním nastaveni Power-Pointu. Žáci obrázky přiřazují do skupin. Potom v režimu „ Prezentace “ si pomocí zvukových ukázek ověříme, zda jsme pracovali správně. Provedené změny neukládejte. V plné verzi se zobrazí 10x hudební ukázka + 10x odpovídající obrázek

notové osnovy. Společně se učíte písmena, abyste mohli číst a číslice, abyste mohli provádět výpočty. Hudebníci používají noty - to jsou značky pro tóny. Ty se zapisují do notové osnovy.

Jestli víte, co to čmárá na papír náš táta? A už je hotová notová osnova. Jedna čára, druhá čára, třetí, čtvrtá, pátá. Notová osnova má pět linek a čtyři mezery. Linky i mezery se počítají odspoda.

Na začátku každé notové osnovy musí být nějaký klíč. Ten nejčastěji užívaný se jmenuje houslový. Jste zvědaví, kam vás zveme? Poslouchejte chviličku. Tímhle klíčem odemkneme každou hezkou písničku.  

procvičuj psaní houslového klíče      

konec prezentace ZVUKY A TÓNY