Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/01.0070 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Jarní rýmování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FORMÁLNÍ VÝSTAVBA VERŠE Mgr. Michal Oblouk
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_035_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. MASOPUST POUŽITÉ.
Školení Špindlerův Mlýn – „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jeMgr. Miloš Kaplan Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Christian Morgenstern Šibeniční písně
Figury I Marcela Jurková.
POEZIE.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Součásti osobního.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Literární pojmy 2 Český jazyk 6. ročník ZŠ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Inovace bez.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VÝVOJ ČLOVĚKA ZBRANĚ.
TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: Z AOSTŘENO NA PŘÍRODU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Tiskárna 1.
Jan Neruda (1834 – 1891) (1834 – 1891) básnická tvorba OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy rýmů Název sady: Český jazyk 7.ročník Číslo projektu:
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Činnost na elektrických zařízeních.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Hromosvody.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Název školy Střední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Plošné spoje Obor:Elektrikář.
základní jednotka básně zapisuje se do jednoho řádku VERŠ zvuková shoda konců slov na konci veršů RÝM graficky oddělený celek v básni, který se pravidelně.
Jan Neruda Básník a fejetonista. Májovci
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Martin Fojtík
Literární pojmy Literatura.
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
VYVOZOVÁNÍ HLÁSEK Varianta 2 ZAČÍT HRÁT
Prozodické systémy a druhy rýmů
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Problematika rýmu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_Tru_I_28 Název Rozlišení poezie a prózy
FORMÁLNÍ VÝSTAVBA VERŠE Mgr. Michal Oblouk
Krajina kolem nás START: Hraniční přechod Hartava-Hrádek nad Nisou 21
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Rýmy Jazykový cit.
ŠKOLA PRO ZAČÍNAJÍCÍ BÁSNÍKY
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Druhy rýmů.
Opakujeme základní pojmy
Transkript prezentace:

Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Jarní rýmování

je zvuková shoda hlásek na konci verše druhy rýmu: - sdružený - střídavý - obkročný - přerývaný

 rýmují se vždy dva verše po sobě Na topole nad jezerem seděl vodník pod večerem: „ Sviť, měsíčku, sviť, ať mi šije nit…“ (K.J.Erben, Vodník ) a a b b

 verše se rýmují střídavě; první se třetím, druhý se čtvrtým V kamnech praská, dědek každou chvíli zvadlé ruce sobě zahřívá, kolo vrčí, syn si s prací pílí, nádobu si z dřeva vyrývá. (Jan Neruda, Dědova mísa) a b a b

 rýmuje se první verš se čtvrtým a druhý s třetím Když padala již únavou a večer spát nás odnášela, tu ruku drsnou od popela stlala nám měkce pod hlavou. (Jaroslav Seifert, Večerní píseň ) a a b b

 rýmuje se pouze druhý a čtvrtý verš Jsou ty naše Čechy země maličká, jak v hluboké moře spadlá perlička. (Josef Václav Sládek, Čechy) b b a c

 Rým je zvuková shoda hlásek na konci verše  Rozeznáváme rým : sdruženýstřídavýobkročnýpřerývaný a a a b b b b a b c b b a b

Konec prezentace