Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Autor: Mgr. Michal Mynář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Ludwig van Beethowen Petra Molnárová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Co je to akord? Hudební výchova
Anglický roh.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
lidová píseň Hudební výchova
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Typy právní kultury Občanský a společenskovědní základ
Elektronická učebnice - II
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Joseph Haydn.
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Materiál je určen pro žáky od 4.třídy.
Co je to kantáta a oratorium?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Opakování Osmisměrka.
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář

 Jak rozumíte větě „V naší restauraci zažijete symfonii chutí“? Co tedy zažijete?  něco velkolepého  něco mimořádného  něco dokonalého  něco pozitivního  něco krásného  opravdu, taková bývá i vícedílná hudební skladba pro orchestr s názvem symfonie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 2

 je typická pro klasicismus a další období (od poloviny 18. st.)  její první část (věta) bývá komponována v sonátové formě  je určena pro orchestr, ne pro sólové nástroje (pro ty je koncert nebo sonáta)  v průběhu staletí se její podoba mění  na jejím utváření se na počátku zasloužili čeští skladatelé tzv. manheimské školy (J.V.Stamic) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 3

 J. Haydn ve své symfonii „S úderem kotlů“ použil v pomalé a tiché části neobvykle silný zvukový efekt, aby probudil posluchače, kteří podřimovali  L.v.Beethoven ve své deváté symfonii do poslední části začlenil sbor, který zazpíval Ódu na radost, jež se později stala hymnou EU  D. Šostakovič složil symfonii v době 2. sv. války v Leningradu, který byl téměř dva roky v obklíčení – symfonii také v těchto podmínkách pro těžce zkoušené obyvatele zahráli jako morální posilu. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 4

 symfonický orchestr – orchestr, který má všechny nástrojové skupiny – je „schopen“ hrát symfonie (na rozdíl od komorního orchestru)  symfonická báseň – druh jednodílné skladby, která „vypráví“ nějaký mimohudební obsah (známá např. Vltava B. Smetany)  symfonieta – „menší“ symfonie (skladba L. Janáčka s populárními fanfárami na začátku) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 5

 nabídněte si: nebo doma? L.v Beethoven 5. symfonie, 1. část (7:06) A.DvořákDvořák 8. symfonie, úryvek (2:48) P. Glass 3. symfonie, 1. část (4:38) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 6

1. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů