Digitální fotoaparáty www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
Sloupcová sazba a oddíly
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Snímky v počítači Digitální podoba obrazu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Topologie počítačových sítí
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Digitální fotoaparáty
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Ukládání čísel v počítači 1
Počítačová grafika rozlišení
Počítačová grafika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Užití skeneru.
Jak pracuje počítač 2 Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vlastnosti stránky a tisk
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Bezpečnost počítače – viry a antivirové programy
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Užití vektorového součinu
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Symbolismus Název školy
Jak pracuje počítač Název školy
Socioekonomická geografie - opakování
Základní pojmy Grafiky
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Převody mezi číselnými soustavami 1
Funkcionalistický Zlín
Grafické techniky Název školy
Písmo obrázkové Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Internet – služby Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Úvod do počítačových sítí
Portrét - anfas Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Test číselné soustavy Název školy
Digitální fotografie 1. semestr
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Periferní zařízení počítače - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMDigitální fotoaparáty Označení DUMVY_32_INOVACE_17_1_13 AutorIng. Miroslava Smržová Datum Vzdělávací oblastInformatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací oborInformatika Tematický okruhDigitální technologie – Digitalizace a reprezentace dat Ročník1.–4. ročník SŠ

 od klasického (analogového) fotoaparátu se liší tím, že obsahuje elektronický snímač (čip, senzor) a paměťovou kartu na které jsou snímky uloženy  fotografie jsou ihned převedeny do podoby počítačového souboru

 světlo se odrazí od fotografovaného objektu  projde optikou objektivu  dopadne na snímací čip, který se skládá z jednotlivých světlocitlivých plošek  v čipu se podle množství světla vybudí odpovídající elektrický signál  pomocí A/D převodníku je e. signál převeden do digitální podoby  digitální obraz je zpracován obrazovým procesorem a uložen ve formě nul a jedniček na paměťovou kartu

 používá se u digitálních fotoaparátů místo klasického filmu  je tvořen světlocitlivými buňkami  jeho parametry (konstrukce) jsou důležité pro kvalitu výsledné fotografie  zachycují pouze intenzitu světla  před každou buňkou čipu jsou umístěné barevné filtry (díky tomu získáme barevnou informaci)

 typ snímače  CCD (nejrozšířenější)  CMOS

 filtry a barevná maska  RGBG ▪ před každou buňkou je filtr jedné ze tří základních barev (červená, zelená, modrá – RGB) ▪ každá buňka nese barevnou informaci (červenou modrou nebo zelenou – ta je zdvojená) ▪ výsledná barva je dopočítávána pomocí interpolace (tento algoritmus porovná data sousedních pixelů a dopočítá z nich příslušnou barvu)  Foveon ▪ v každé buňce se měří všechny tři složky světla současně ▪ nad každou buňkou jsou umístěny všechny tři barevné vrstvy, těmi proniká světlo, v každé vrstvě se část spektra pohltí a vzniká barevný obraz bez interpolace

 Citlivost snímače  udává se jako hrubý ekvivalent k citlivosti kinofilmu

 Rozlišení snímače  počet buněk snímače je pevně dán  většina buněk vytváří obrazové pixely  čím víc pixelů, tím kvalitnější bude fotografie  pixely jsou rozmístěny v poměru 4:3 ▪ př. rozlišení snímače 2 Mpx (1600 x 1200)

 vyhodnotí úroveň elektrického signálu a zároveň barevné filtry  přiřadí každému pixelu posloupnost nul a jedniček, která určuje jeho výslednou barvu  barevná hloubka může být osmibitová, šestnáctibitová nebo dvaatřicetibitová

 zpracovává data převedená pomocí A/D převodníku  ukládá výsledné fotky do souborů např. raw, jpeg, tiff atd.

 Příklad Rozlišení snímače (čipu) je buněk na šířku a 1704 buněk na výšku tj pixelů celkem, fotoaparát má cca 4 Mpix z tohoto fotoaparátu lze vytisknout kvalitní fotografii (pokud počítám 300 dpi) cca 19 x 14,5 cm : 300 = 7,57" tj. 19,24 cm : 300 = 5,12" tj. 14,43 cm

 zjistěte co je to formát RAW  spočítejte jak velkou fotografii lze vytisknout na tiskárně s rozlišením 300 dpi, pokud má fotoaparát 2 Mpx (1600 x 1200)

1. Majod. Commons.wikimedia.org: Rez_zrkadlovkou.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Welleman. Commons.wikimedia.org: Chipincamera.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: