VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM Světová meziválečná próza

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Ztracená generace
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Erich Maria Remarque
Světová literatura po 1. světové válce
Světová literatura 1. poloviny 20. století - 1
Tradiční proudy světové literatury 1. poloviny 20. století
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Ernest Hemingway, Romain Rolland PaedDr. Hana Vítová
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Předmět: Literatura Cílová skupina: 3. ročník (septima) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Milena Krumphanzlová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Světová próza v 1. polovině 20. století
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Literatura na počátku 20.století
Novela 1) Zařazení literárního žánru: Novela do literárního druhu a typu literatury 2) Definice novely 3) Autoři novel 4) Ukázka 5) Shrnutí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/12/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
SVĚTOVÁ MEZIVÁLEČNÁ PRÓZA
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
VLADISLAV VANČURA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Světová próza 1. poloviny 20. století
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Arnošt Lustig Jan Drda Ota Pavel 9. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jak se dělá reportáž….
VY_32_INOVACE_ČJM4_4560_ZEM
Romain Rolland Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé.
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Světová literatra mezi světovými válkami
Meziválečná literatura
MICHAIL ALEXANDROVIČ ŠOLOCHOV
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Literatura 1. světové války Název sady: Český jazyk 9. ročník.
Mgr. Marie Havránková ODRAZ 1. SVĚT. VÁLKY VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Odraz 1. světové války v literatuře Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu činnosti.
Život Tvorba Malý princ Rozbor Ukázka Otázky Shrnutí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POVÍDKA A NOVELA Babička (s podtitulem Obrazy z venkovského života)
Česká literatura konce 19. století  Časopis Moderní revue – dekadenti (Jiří Karásek ze Lvovic) Karel Hlaváček  Manifest České moderny Josef Svatopluk.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_292  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Romain Rolland Aneta Kozlová Septima
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vendulka.
Ernest Hemingway Benešová Tereza C3B Obecné informace Charakter spisovatele Život Literární tvorba Stěžejní díla.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Próza a drama ve světové tvorbě
Malý princ (referát – český jazyk)
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
TÉMA: ERICH MARIA REMARQUE AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Erich Maria Remarque VY_12_INOVACE_Rů_I_36
Literatura 19. a 20. století VY_32_Inovace_19SJ - 1
Český jazyk 9. ročník Česká próza 20. století.
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
EXISTENCIALISMUS Pavel Trtílek,
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Albert Camus Název : VY_32_inovace_13 Český jazyk a literatura –
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Erich Maria Remarque Eva Švančarová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Antoine de Saint Exupèry
SVETOVÁ LITERATÚRA MEDZI DVOMA SVETOVÝMI VOJNAMI (1918 – 1945)
Francouzská literatura mezi válkami
Německá próza mezi válkami
MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST
Americká próza mezi válkami
VY_12_INOVACE_Jir_I_05 E.Hemingway Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM Světová meziválečná próza 1. Rozhodněte, která z výpovědí o dobovém kontextu NENÍ pravdivá: a/ v 1. pol. 20. stol. byl obraz světového písemnictví velmi jednotvárný, válka utlumila potřebu lidí zaznamenávat zažité dojmy

Světová meziválečná próza 2. Rozhodněte, ve kterém z románů vystupuje postava jménem Pavel Bäumer: b/ Na západní frontě klid 3. Ernest Hemingway získal Nobelovu cenu za literaturu za novelu Stařec a moře. Je toto tvrzení pravdivé? ANO

Světová meziválečná próza 4. Ernest Hemingway bývá řazen do skupiny autorů poznamenaných válkou. Jakým pojmem tuto generaci označujeme? c/ ztracená generace

Světová meziválečná próza 5. Určete autora následující ukázky: „A George zdvihl pistoli a sevřel ji pevněji, aby se nechvěla, a ústí hlavně přiblížil až k zátylku. Ruka se mu prudce třásla, ale obličej mu strnul a ruka nabyla pevnosti. Stiskl spoušť. Do kopců zarachotil třesk výstřelu a přirachotil zase dolů. Lennie sebou škubl a pak se pomalu složil dopředu na písek, a už ležel a ani se nezachvěl.“ d/ John Steinbeck

Světová meziválečná próza 6. O jaký literární útvar se jedná v případě Rollandovy prózy Petr a Lucie? b/ novela 7. Malý princ vyšel ještě za Exupѐryho života. Je toto tvrzení pravdivé? ANO

Světová meziválečná próza 8. Ve kterém z děl Franze Kafky vystupuje postava jménem Josef K.? c/ Proces 9. Kolik postav navštíví Malý princ, NEŽ přistane na planetě Zemi a potkává lišku, hada a pilota? d/ šest

Světová meziválečná próza 10. K uvedeným spisovatelům uveďte národnost: a/ Romain Rolland FRANCOUZ b/ Ernest Hemingway AMERIČAN c/ John Steinbeck AMERIČAN d/ James Joyce ANGLIČAN (IR)

Světová meziválečná próza 11. K následujícím pojmům napište jejich představitele – tzn. se kterými spisovateli se příslušný termín pojí: a/ tvoří tzv. metodou ledovce E. HEMINGWAY b/ novela se shakespearovským námětem R. ROLLAND c/ jeho svět je absurdní, groteskní, pesimistický F. KAFKA d/ všechny jeho knihy spojuje téma letectví A. DE SAINT-EXUPERY

Světová meziválečná próza 12. U každého z tvrzení napište, zda je pravdivé (ANO), či pravdivé není (NE): a/ moderní próza využívá tzv. „podtextu“ ANO b/ autor si zakládá na dějovosti NE c/ dochází k prolínání časových a významových rovin

HODNOCENÍ BODY ZNÁMKA 20 – 18 1 17 – 15 2 – 12 3 11 – 9 4 8 – 0 5