Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s tříděním vyvřelých hornin, jejich.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PETROLOGIE úvod a vyvřelé horniny.
Advertisements

HORNINY.
MAGMA A SOPEČNÁ ČINNOST
Lišejníky Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
© copyleft Jiří Trávník
Horniny přeměněné.
HORNINY VYVŘELÉ (magmatické)
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vyvřelé (magmatické) horniny
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: VYVŘELÉ HORNINY
VYVŘELINY Mgr. Helena Tlapáková.
Př_137_Geologie_Vyvřelé horniny
Hlubinné vyvřelé horniny
Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Dělení hornin Podle vzniku.
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
VY_32_INOVACE_440, 22. sada, Prvouka
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Krajinná sféra a její části
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vlastnostmi a vznikem usazených.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s životem v mořích a oceánech.,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem a využitím oxidu vápenatého,
HLUBINNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s výrobou, různými typy a využitím.
Výlevné vyvřelé horniny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typy moří, světovým oceánem a.
Název Petrologie 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_434.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Hydrosféra – ledovce a podzemní vody
VÝLEVNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Vyvřelé horniny = vyvřeliny
Podnebí Evropy Zeměpis VY_32_INOVACE_455, 23. sada, Z3
HORNINY VYVŘELÉ (magmatické)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s působením tekoucí vody na zemský.
HORNINY.
Horniny Filip Bordovský.
H ORNINY Mgr. Miroslava Zbavitelová Fotografie z vlastních zdrojů 2014/15 „Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“
Horniny vyvřelé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
V YVŘELÉ HORNINY - MAGMATICKÉ Mgr. Michal Střeštík.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_141_ Horniny vyvřelé TEMA:
Horniny vyvřelé Geologie vypracovala: Mgr Monika Štrejbarová.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
VYVŘELÉ HORNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK VYVŘELÉ HORNINY Název školy
B) Výlevné vyvřeliny Vznikly utuhnutím magmatu vylitého na zemský povrch (lávy). Jsou jemnozrnné až celistvé.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Prezentace pro výuku přírodopisu 9. ročník
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, horniny Autor: Ing. Světlana Hřibalová Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VYVŘELÉ HORNINY (MAGAMTIKÉ)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Petrologie Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
HORNINY VYVŘELÉ. HORNINY VYVŘELÉ Hornina je heterogenní směs tvořená Hornina je heterogenní směs tvořená různými minerály, někdy i organickými složkami,
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Škola:. Základní škola Kladruby
Poznávačka horniny Aneta Gobernacová 9.A.
HORNINY PŘÍRODOPIS 9.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s tříděním vyvřelých hornin, jejich vznikem a vlastnostmi. Zaměřuje se především na rozlišení hlubinných a výlevných vyvřelin. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy Žák se seznámí s vyvřelými horninami a jejich vlastnostmi, horniny třídí, rozlišuje a určuje podle vzhledu. Pro koho je materiál určen Žáci, základní škola, 9. ročník, předmět přírodopis Autor Mgr. Monika Chudárková Datum vzniku Vzdělávací oblast Člověk a příroda Horniny vyvřelé Přírodopis VY_32_INOVACE_005, 1. sada, Př

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

HORNINY podle vzniku vyvřeléhlubinné výlevné přeměněné usazené úlomkovitéchemickéorganogenní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Výlevné (vulkanity) - tuhnou na povrchu, rychle, mají póry, nemají zrna andezit (Andy) znělec (zvonivý zvuk) Využití: štěrky, lahvové sklo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

čedič – černý, dna oceánů. náhrobní kameny, dlaždice, kamenná vlna… Říp, Trosky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Obrův chodník v severním Irsku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Hlubinné (plutonity) –tuhnou v hloubce, pomalu, zřetelná zrna, bez pórů. Tvoří masivy – plutony (Český masiv, Mrákotín) gabro – tmavé Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

žula (granit) – složena z křemene, živců a slíd. tvrdá, odolná – pomníky, sochy, obkladový a stavební kámen, dlažební kostky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Hlubinné  gabro  žula Výlevné  andezit  čedič  znělec Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

vyvřeléhlubinnévýlevné Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

HORNINY podle vzniku vyvřeléhlubinnévýlevnépřeměněnéusazenéúlomkovitéchemickéorganogenní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

čedič žula sloupcovitá odlučnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková