Střední škola stavební Jihlava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Kótované promítání – procvičení
Střední škola stavební Jihlava
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 07. Průměty.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
VY_32_INOVACE_33-19 XIX. Konstrukce těles.
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Střední škola stavební Jihlava
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Kótované promítání – hlavní a spádové přímky roviny
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Střední škola stavební Jihlava
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Kótované promítání – zobrazení roviny
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Otáčení roviny - procvičení
Střední škola stavební Jihlava
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Kótované promítání – dvě roviny
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
VY_32_INOVACE_33-11 XI. Průsečnice rovin.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Zobrazení přímky Autor: Ing. Jitka Šenková Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vyškov, Sochorova 15 Vyškov Tato materiál.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 18. Kuželosečky.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Zobrazení přímky a roviny
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
KUŽEL – charakteristika tělesa
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Matematika Komolý jehlan
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Průměty přímky, body na přímce
Autor: Mgr. Lenka Doušová
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 12. Průnik přímky jehlanem 1 Digitální učební materiál projektu: SŠS Jihlava – šablony registrační číslo projektu:CZ.1.09/1.5.00/34.0284 Šablona: III/2 - inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Josef Kotlík © 2012 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Zadání V pravoúhlém promítání na dvě průmětny zobrazte průsečíky přímky KL, kde je K[-4;7;5], L[5;2;1], s pravidelným pětibokým jehlanem, jehož podstava leží v půdorysně a je dána středem S[0;4;0] a vrcholem A[0;7;0]; výška jehlanu v = 7.

Zadání jehlanu

Podstava

Boční hrany

Pravidelný pětiboký jehlan

Přímka KL

Volba řezné roviny Řeznou rovinu volíme přímkou KL a hlavním vrcholem. Bodem L a bodem V vedeme přímku a. Různoběžky KL a a určují řeznou rovinu r. Půdorysná stopa protíná podstavu jehlanu. Řezný obrazec tvoří trojúhelník, jehož jedním vrcholem je hlavní vrchol V. V bodech X,Y protíná přímka KL obvod řezné části. Body X,Y jsou průsečíky přímky KL s povrchem jehlanu.

Bodem L a bodem V přímka a

Půdorysné stopníky přímek KL a a.

Půdorysná stopa řezné roviny

Řezná část

Průsečíky přímky KL s obvodem řezné části

Viditelnost přímky

Průnik přímky jehlanem

Průnik přímky jehlanem

Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6 Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6.0 CE Professional IrfanView Microsoft Office PowerPoint 2007 Literatura: Musálková, Bohdana. Deskriptivní geometrie II pro 2. ročník SPŠ stavebních. 1. vydání. Praha: SOBOTÁLES, 2000. 156 s. ISBN 80 – 85920 – 65 - 4 . Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je : Josef Kotlík Pokud není uvedeno jinak, byly při tvorbě použity volně přístupné internetové zdroje. Autor souhlasí se sdílením vytvořených materiálů a jejich umístěním na www.ssstavji.cz.