Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: marketing a management Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Marketingové prostředí Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MM_10_MARKETINGOVE PROSTREDI Datum tvorby: Klíčová slova: vnější prostředí, vnitřní prostředí, makro a mikro prostředí Anotace: materiál slouží k výkladu a procvičení učiva 3.ročníku
Marketingové prostředí
Prostředí Soubor okolností a vlivů, za kterých někdo nebo něco může fungovat
Marketingové prostředí Dělí se na: Vnější (makroprostředí) Vnitřní (mikroprostředí)
Makroprostředí Tvořeno vnějšími společenskými faktory, které působí na všechny účastníky mikro prostředí Faktory ovliuvňují všechny instituce, které v daném ekonomickém systému působí
Makroprostředí Dělí se na faktory: Ekonomické Politicko legislativní Technické a technologické Sociální demografické kulturní
Mikroprostředí Takové faktory, které může organizace do určité míry ovlivnit
Mikroprostředí Dělí se na: Konkurence Vnitřní prostředí SWOT analýza Matice TOWS Zákazníci Trh Organizace Dodavatelé Distribuční cesta Konkurence
Zdroje: Karlíček Miroslav a kol., Základy marketingu, Grada 2013, ISBN: Vlastní zdroje autorky Galerie Klipart