Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Advertisements

Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími atmosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Atmosféra Země.
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Globální oteplování Vít Kmoch.
ZEMĚ VE VESMÍRU 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Atmosféra Země Název školy
Vrstvy atmosféry.
VŠEOBECNÁ CIRKULACE ATMOSFÉRY
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_180_Atmosféra AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Co je fyzická geografie?
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Krajina a životní prostředí
ATMOSFÉRA.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Atmosféra - Je vzdušný obal Země.
Atmosféra – vzdušný obal Země
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Atmosféra VY_32_INOVACE_00_ATMOSFÉRA autor: Helena Nováková
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Atmosféra.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Atmosféra Adéla Hegarová.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaAtmosféra.
Atmosféra Filip Bordovský.
Nové Hrady Přírodní chemická laboratoř
Atmosféra Země a její složení
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
Světový oceán Mgr. Petr Králík.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Atmosféra planety Země
Vznik a vývoj atmosféry Země
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 20 TEMA: Atmosféra – plynný obal Země.
Atmosféra.
Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
Atmosféra Země.
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
ATMOSFÉRA atmosféra a její vlastnosti
ATMOSFÉRA.
ATMOSFÉRA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ATMOSFÉRA Plynný obal Země
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Jediná obyvatelná planeta naší sluneční soustavy.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování. Mgr. Petr Králík

Obsah Složení Atmosféry Stavba Atmosféry Radiační bilance Globální oteplování

ATMOSFÉRA vzdušný obal Země směs plynů + aerosoly - tekuté a pevné částice složení plynů (podíl v troposféře) : dusík N2 - 78% kyslík O2 - 21% ostatní 1% (vzácné plyny, CO2, H2, CH4, O3) + vodní páry

STAVBA ATMOSFÉRY (důvodem jsou rozdílné fyzikální vlastnosti vrstev a odlišná změna teploty s výškou) 5. Exosféra 4. Termosféra - vznikají zde polární záře 3. Mezosféra 2. Stratosféra - součástí je ozónosféra (25 km nad povrchem Země)- obsahuje O3 – ozon pohlcuje UV záření 1. Troposféra

TROPOSFÉRA 95% veškerého objemu vzduš. atmosféry + veškeré vodní páry teplota klesá s výškou průměrně 0,65°C na 100m  teplotní gradient probíhá zde většina meteorologických jevů žijí zde všechny živé organismy

TROPOSFÉRA Příklad meteorologického jevu v troposféře. Víte jak blesky vznikají?

HORNÍ VRSTVY ATMOSFÉRY

Základní zdroj energie v atmosféře – Slunce Základní složky slunečního záření: UV záření - krátkovlnné viditelné světlo IR záření – dlouhovlnné RADIAČNÍ BILANCE = příjem a výdej energie Země

RADIAČNÍ BILANCE Co by nastalo, kdyby převažoval výdej energie z naší Země nad jejím příjmem? Co by nastalo, kdyby převažoval příjem energie z Vesmíru nad jejím výdejem?

GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ narušení radiační bilance důsledek rostoucího obsahu „skleníkových“ plynů (CO2, CH4 a vodní páry) v atmosféře vznik skleníkového efektu = tyto plyny nepropouští tepelnou energie zpět do kosmu

GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ

GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Jaké jsou projevy globálního oteplování? Jak můžeme snížit množství skleníkových plynů v atmosféře?

Seznam použitých zdrojů KAŠPAROVSKÝ, Karel. Zeměpis II. v kostce: pro střední školy : [regionální geografie]. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 184 s. Maturita v kostce. ISBN 978-802-5305-850 [online]. [cit. 2013-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Atmosphere_layers-cs.svg [online]. [cit. 2013-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Schema_sklenikovy_efekt.g [online]. [cit. 2013-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_efekt [online]. [cit. 2013-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Top_of_Atmosphere.jpg