Theory of Mind Příběh předka, Theory of Mind. Australopithecus afarensis 4–3 mil. př. Kr.4–3 mil. př. Kr. 120 cm120 cm 40 kg40 kg téměř vzpřímenýtéměř.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj člověka Australopithecus Homo habilis Homo erectus Homo sapiens
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
Úvod do biologie člověka
HOMO HABILIS (4-1MA) Jeho kosterní pozůstatky byly nalezeny v Olduvai
BIOLOGIE ČLOVĚKA ANTROPOGENEZE
Název: Vývojový druh člověka – procvičování, opakování
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Autor: David Hainall.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
VÝVOJ ČLOVĚKA Během čtvrtohor vyvrcholil vývojový proces, který začal u primitivních primátů a skončil vznikem moderního člověka. Člověk vyvinut z úzkonosých.
6. ročník Pravěk a starověk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Prezentace k tématu fylogeneze člověka, obsahuje otázky
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Vývoj nejstarších lidských společenství
Název: Člověk vzpřímený – homo erectus Autor: Mgr. Eva Vondrková
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
člověk vzpřímený Homo erectus
Paleolit 6. ročník.
Původ a vývoj člověka III
Test Vznik člověka Kosterní soustava
Život člověka v době kamenné
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Nejdůležitější předchůdci člověka
Původ a vývoj člověka.
a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání
Původ a vývoj člověka.
Nejstarší lidé dnešního typu
ANTROPOGENEZE Vznik a vývoj člověka
Opakování – starší doba kamenná
Čtvrtohory vývoj člověka
Dějepis Doba kamenná 1.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Paleolit - největší, nejdelší a nejméně prozkoumané období Vznik a vývoj člověka, střídání dob ledových a meziledových Lidé byli ovlivněni dobami ledovými.
Čtvrtohory vývoj člověka
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Předchůdci člověka VY_32_INOVACE_15
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Vznik a vývoj člověka.
Pravěk uč. 21.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Vznik člověka.
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úvod do období pravěku Vývoj člověka.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Původ a vývoj člověka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
1.
Transkript prezentace:

Theory of Mind Příběh předka, Theory of Mind

Australopithecus afarensis 4–3 mil. př. Kr.4–3 mil. př. Kr. 120 cm120 cm 40 kg40 kg téměř vzpřímenýtéměř vzpřímený jednoduché nástrojejednoduché nástroje AfrikaAfrika slavná Lucyslavná Lucy

Austraopithecus habilis („člověk“ zručný) 2 mil. let př. Kr.2 mil. let př. Kr. 125 cm125 cm 40 kg40 kg dokonale vzpřímenýdokonale vzpřímený vědomé používání a zhotovování nástrojůvědomé používání a zhotovování nástrojů AfrikaAfrika

Homo ergaster (člověk dělný) 2 mil. let př. Kr.2 mil. let př. Kr. výroba nástrojůvýroba nástrojů zřejmě i znalost ohnězřejmě i znalost ohně blízkým příbuzným byl Homo erectus (člověk vzpřímený)blízkým příbuzným byl Homo erectus (člověk vzpřímený) 160 cm160 cm Afrika, AsieAfrika, Asie

Homo heidelbergensis 1 mil. let př. Kr.1 mil. let př. Kr. 160 cm160 cm 55 kg55 kg Afrika, Asie, EvropaAfrika, Asie, Evropa

Homo neandhertalensis 200 tis. let př. Kr.200 tis. let př. Kr. 160 cm160 cm nástroje z pazourkunástroje z pazourku rozdělávání ohněrozdělávání ohně pohřbívání (???)pohřbívání (???) Evropa, AsieEvropa, Asie vedlejší linie – současník HSvedlejší linie – současník HS

Homo sapiens 100 tis. let př. Kr.100 tis. let př. Kr. 175 cm175 cm zdatný lovec (oštěp, kyj, pěstní klín)zdatný lovec (oštěp, kyj, pěstní klín) relativně souvislá řečrelativně souvislá řeč počátky uměnípočátky umění Afrika, Asie, Austrálie, Evropa, AmerikaAfrika, Asie, Austrálie, Evropa, Amerika

Theory of Mind schopnost intencionálního systému realizovat mentální stav, v němž je zahrnuta reflexe na mentální stav jiného intencionálního systému

Intencionální systémy intencionalita = zaměřenost (mysli) – přesvědčení, přání, plánování, … klamání, … stupňování intencionality: 1.D. Hofstadter I Am a Strange Loop 2.R. Dunbar Příběh rodu Homo 3.D. Dennett Consciousness Explained

6 stupňů intencionality Robin Dunbar stupně intencionality = míra rozvinutosti Theory of mind Stupně: 0.termostat, počítač, bakterie 1.živočichové s mozkem „vědomí obsahu vlastní mysli“ – „Vím, že mám hlad.“, „Vím, že v křoví číhá nebezpečí.“

6 stupňů intencionality 2.člověk, šimpanz (?), delfín (?) disponuje teorií mysli (ToM) – schopnost odhadnout domněnky jiného jedince – „Domnívám se, že si Sára myslí, že její míč je pod polštářem.“ 3. – 6. člověk – stupňování schopnosti- „Chci, aby se Jana domnívala, že si Sára myslí, že její míč je pod polštářem.“ (3.)

6. stupeň intencionality „Domnívám se, že si Jana myslí, že Sára chce, aby Petr předpokládal, že Jana chce, aby Sára věřila, že míč je pod polštářem.“

Intencionalita předků

Intencionální systémy Daniel C. Dennett Čtyři stupně: 1.Darwinovský tvor 2.Skinnerovský tvor 3.Popperovský tvor 4.Gregoryovský tvor