TISKOVÁ KONFERENCE 24. 9. 2013 KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt č. 4 Mediální a osvětové nástroje kultivace lidských zdrojů
Advertisements

BIO – výzkumná zpráva listopad Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační.
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Prosinec 2005 / Pavel Šimoník - STEM/MARK,
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů výrobku Prostenal.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA Informace o výsledcích kampaně v letech
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Výrobek a jeho životní cyklus
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
9.Komunikace.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
PILSNER ENERGY AUTOŘI: Doubravová Monika Pavelka Martin Seďová Erika
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Podklady pro akvizici Lybar a Biolit - Marketing.
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
KAM UTÍKAJÍ TV DIVÁCI Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Důležitost digitalizace Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Mediální monitoring, screening a audit
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Úvodní výzkum (jaro 2013) a první vlna (podzim 2013) Měření výsledků komunikační kampaně „chráněných označení“ Srpen-září 2013/ Client Service Manager:
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
Dotazníkový průzkum ARZ Petr Chroust.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Organizace soutěže „Regionální potravina“ Jana Brázdilová Seminář – Význam a propagace regionálních potravin 2010.
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem
Místní demokracie a participace na veřejném životě
České Budějovice, červen 2016
Zemědělci a potravináři se ode dna musejí odrážet společně
Televize v konzumaci médií suverénně vede
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
BIO – výzkumná zpráva listopad 2008.
Projekt GDA PR aktivity v realizaci
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Projekt GDA PR aktivity v realizaci
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingová komunikace
Co říká česká veřejnost?
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Transkript prezentace:

TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK

Ing. Jarmila Štolcová, Ph.D. Ředitelka pro marketing a komunikaci PK ČR

Ivana Valentová Client Service Manager STEM/MARK, a. s.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK MĚŘENÍ VÝSLEDKŮ KOMUNIKAČNÍ KAMPANĚ „CHRÁNĚNÝCH OZNAČENÍ“ Termín dotazování: 1. 8.– Počet respondentů: 1300 Pro cílovou skupinu spotřebitelů byl zvolen kvantitativní výzkum. Dotazování v rámci pravidelného omnibusového šetření. Metodika: osobní dotazování (CAPI) + online (CAWI) boost cílových skupin s předpokládanou vysokou afinitou.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Přes 40 % dotazovaných respondentů má vysoké povědomí o značkách kvality potravin, ať už národních nebo evropských -Třetina dotazovaných o značkách kvality někdy slyšela a pouhých 22 % značky kvality nevnímá -Všeobecně je známá značka Klasa (díky dlouholeté marketingové podpoře), druhé místo patří označení Český výrobek a Regionální potravina -Chráněné označení si vybavilo při dotazování až 5 % dotazovaných (spontánní znalost) -> došlo k nárůstu o 4 % (u cílové skupiny muži 20+ došlo k nárůstu o 8,9 % z původních 1,4 %) -Označení ZTS vnímá 7 % dotazovaných* -Označení CHZO zná 8 % respondentů* -> došlo k nárůstu o 2 % -Označení CHOP 5 % dotazovaných* * podpořená znalost

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK

Drtivá většina respondentů zná značky kvality z obalů potravin, ale také z TV

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK U cílových skupin byl zaznamenám posun k častější snaze o upřednostnění výrobků s označením kvality

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Znalost značek je přímo úměrná výši vzdělání. Lidé s maturitou a VŠ vzděláním častěji přihlížejí k označení kvality na produktech -Národní označení jsou zatím stále důvěryhodnější než evropská, ta budou mít těžkou cestu k prosazení (může to být způsobeno zatím nízkou marketingovou podporou EU značení)

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Česká národní označení častěji preferují ženy hospodyně a k tomuto trendu se nově častěji připojuje i mládež -Lidé přestávají být nerozhodní a značky kvality začínají více preferovat

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK Z průzkumu vyplývá, že lidé by uvítali, kdyby dostávali více informací o označení kvality vydávané EU -> pokračovat v informovanosti veřejnosti

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -V období měsíce června 2013 byla nasazena TV reklama na CHZO České pivo, kterou zaznamenala více než třetina respondentů (z celkového počtu n = 300) -Tyto výsledky jsou ovlivněny tehdejší situací na politické scéně, a hlavně povodněmi, které zasáhly ČR.

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK Lidé si nejčastěji všimli reklamy s Jihočeskou nivou a Českým pivem

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK -Respondenti nejčastěji zaznamenali reklamu na Jihočeskou nivu, a to především v letácích obchodů -Reklamu na masné produkty dotazovaní vnímali téměř stejně ze všech mediálních kanálů (29 % z novin, 22 % z letáků obchodů, 22 % z časopisů) -Reklamní vizuál s třemi razítky zaznamenalo přes 45 % dotazovaných z časopisů a novin a 16 % respondentů vidělo tuto reklamu na internetu -V průzkumu byly zaznamenány i odpovědi typu, že lidé viděli reklamní vizuály (např. České pivo) i v TV, kde si je pravděpodobně spletli s TV reklamou, která byla spuštěna v měsíci červnu

KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK HLAVNÍ ZJIŠTĚNÍ -Obecně platí, že čím vyšší vzdělání, tím větší znalost značek. Jiné sociodemografické faktory znalost značek kvality potravin neovlivňují -Respondenti většinou správně rozlišují mezi označeními kvality zřízenými národními institucemi a označeními, která zřídila EU -Většina respondentů soudí, že větší informovanost o evropských značkách kvality by vedla k většímu spotřebitelskému zájmu o označované potraviny -„Ženy hospodyně“ se ukazují jako specifický segment cílové skupiny „veřejnost“ – více (než ostatní segmenty) se nechávají při nákupu ovlivnit značkami kvality, silněji důvěřují národním značkám kvality a více věří v pozitivní účinek informační kampaně o evropských označeních kvality.

Ing. Miroslav Koberna, CSc. Ředitel pro programování a strategii PK ČR

Děkujeme za pozornost