BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kudy vlastně putují peníze
Advertisements

Příjmy do rodinného rozpočtu
PROVOZ DOMÁCNOSTI Janderková Pavla
Majetek Formy vlastnictví
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Ekonomická gramotnost
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.3
HMOTNÉ A DUŠEVNÍ VLASTNICTVÍ
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
PASIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Zsv.
VSTUPY A VÝSTUPY V EKONOMICE
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Grafické studio Ten dělá to a ten zas tohle FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Ten dělá to a ten zas tohle
Výdaje rodinného rozpočtu
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Ekonomika jako ústřední topení
EKONOMICKÁ PODSTATA BYDLENÍ Ing. David Slavata, Ph.D. Ekonomika bydlení.
Platit se dá i jinak než penězi
Modelování rodinného rozpočtu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Ten dělá to a ten zas tohle
MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE
Ekonomika jako ústřední topení
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
Můj domov.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
BYDLENÍ 2 Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI opakování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Nájemní bydlení EKBY- 9. přednáška 26. dubna 2005.
Samostatné bydlení Co vše by měla obsahovat nájemní smlouva bytu Anna Křivánková.
Bydlení českých seniorů a nedořešené problémy Ing. Milan T a r a b a předseda Sdružení nájemníků ČR.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 15 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_20 Název materiáluHypotéka.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_19 Název materiáluLeasing.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO58 Název.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva.
Prodej bytů v MČ Brno-Kohoutovice Axmanova Chopinova 5 Jírovcova 8 – Pavlovská 7 – Pavlovská 13 – Voříškova
NÁKLADY NA BYDLENÍ Klikni na objekt, či odkaz - zobrazí se odpověď.
Vliv podpory na uživatele Bc. Zuzana Thürlová Transformace sociálních služeb: Příležitost pro lidi 4. Prosince 2012, Brno.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Bytové družstvo Seminář „Zákon o obchodních korporacích“
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 14 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 7. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu učiva Který druh bydlení je nejlepší a jeho výhody a nevýhody Období: září – prosinec.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
ANOTACE Zjistit, co je majetek, jaké jsou druhy majetku a jak ho lze získat. Vysvětlit žákům, co to je vlastnictví a kdo může být vlastníkem. Objasnit.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Petr Smrček – náměstek ministryně Změny v oblasti bydlení po přijetí nové civilní úpravy.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Vlastnictví Mgr. Michal Oblouk.
Kam s penězi, aby nezahálely
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Opakování – pracovní list
Druhy práva VY_32_INOVACE_03-60 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
hospodaření domácnosti.
Transkript prezentace:

BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST

BYDLENÍ bydlení ve vlastním domě družstevní bydlení dům a byty patří družstvu, družstevník nevlastní byt, ale část veškerého majetku družstva společenství vlastníků každý vlastník bydlí ve vlastním bytě, ale byt je součástí domu, který vlastní společně vlastníci všech bytů v domě nájemní bydlení bydlení v domě a v bytě, které vlastní někdo jiný

BYDLENÍ obr. 1 phanlop88

BYDLENÍ BYDLENÍ VE VLASTNÍM DOMĚ VÝHODY: naprostá volnost v otázkách zařízení, výzdoby, stavebních úprav, materiálů,… lze prodat nebo pronajmout lze darovat nebo zapůjčit lze využít k podnikání NEVÝHODY: nutno nejprve získat – koupit, zdědit,… o dům nebo byt je potřeba se starat – investovat do oprav nutno platit daň z nemovitosti nutno zajistit včasné placení všech služeb – plyn, voda, elektřina odpovědnost za škodu způsobenou jiným osobám vlivem špatného stavu nemovitosti a jejího příslušenství

BYDLENÍ DRUŽSTEVNÍ BYDLENÍ nebo SPOLEČENSTVÍ VLASTNÍKŮ VÝHODY: nižší náklady na pořízení – není nutno kupovat celý dům, jen podíl v družstvu nebo jen byt a příslušnou část společných prostor možnost rozložení nákladů na provoz a opravy domu mezi více vlastníků NEVÝHODY: nedostatek soukromí v domě pro všechny kroky týkající se společných částí domu je třeba získat souhlas všech spoluvlastníků

BYDLENÍ NÁJEMNÍ BYDLENÍ VÝHODY: není nutná prvotní velká investice zařizování a uhrazení nákladů na větší opravy lze vyžadovat po majiteli (závisí na znění nájemní smlouvy) neplatí se daň z nemovitosti NEVÝHODY: placení nájemného – může se měnit, zvyšovat nedostatek soukromí v domě omezené možnosti měnit vnitřní uspořádání bytu riziko ukončení nájemní smlouvy ze strany pronajímatele

BYDLENÍ Zdroj: SKOŘEPA, Michal; SKOŘEPOVÁ, Eva. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: Manuál pro učitele. Praha: Scientia, s. Autor: Mgr. Pavel Papežík, vytvořeno v září 2012, určeno pro 9. ročník ZŠ, předmět Finanční gramotnost, vzdělávací oblast Člověk a společnost, vzdělávací obor Výchova k občanství, tematický okruh Stát a hospodářství. Použité obrázky: obr. 1: