Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Základní matematické dovednosti Číslo DUMu: VY_42_INOVACE _23_13 Název DUMu: Kladná a záporná čísla Pro obor vzdělávání: E/01 Opravářské práce Předmět: Matematika Ročník: 1. Autor: Bc. Vladimír Kopal Datum:
Střední škola Oselce Kladná a záporná čísla
Střední škola Oselce Kladná a záporná čísla si ukážeme na teploměrech používaných na venkovní měření. Natočením teploměru dostaneme číselnou osu pro kladná a záporná čísla. Kladná čísla Záporná čísla
Střední škola Oselce Záporná čísla vždy označujeme znaménkem – (minus), kladná čísla označujeme buď znaménkem + (plus) nebo je píšeme bez znaménka. Nula není ani kladné ani záporné číslo. Kladná čísla Záporná čísla
Střední škola Oselce Každé kladné číslo je větší než nula. Každé kladné číslo je větší než číslo záporné. Každé záporné číslo je menší než nula. 0 < 3 0 < 1 0 < 6,32 0 > > > - 0,5 - 6,8 < 3, < 0,01 Ze dvou čísel je větší to, jehož obraz leží na číselné ose více vpravo.
Střední škola Oselce CVIČENÍ:
Střední škola Oselce 1. Vyjádřete kladnými nebo zápornými čísly: a) příjem 25 Kč, b) dluh 100 Kč, c) dno septiku 3,2 m pod úrovní terénu, d) nadmořská výška obce 235 m ,
Střední škola Oselce Děkuji za pozornost!
Střední škola Oselce Zdroj materiálů: KEBLOVÁ, Alena; VOLKOVÁ, Jana. Matematika pro 1. až 3. ročník odborných učilišť: aritmetika-algebra. Praha: Septima, 2002, ISBN Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí autor uvedený na titulním snímku.