Název úlohy: 2.14 Barvy světla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

Lom světla (Učebnice strana 104 – 108)
Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon
Název úlohy: 4.11 Radioaktivita a ochrana před zářením
Počítačová grafika.
Optika ČVUT FEL Sieger, 2012.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název úlohy: 4.7 Termistor
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Název úlohy: 2.5 Smykové tření
Tvorba - PREZENTACE Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/4.
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
WO – DI – AK Bílá Hůlka WO – DI – AK Bílá Hůlka. Další soutěžní seminář pro studenty SPŠ Karviná, kde účastníci debatují o fyzikálních a chemických zákonech.
OPTIKA.
SVĚTELNÉ VLNY.
Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
Spektra – Heuréka únor 2010 Praha
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Světlo.
Paprsková optika hanah.
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
8.5 Radioaktivita a ochrana před zářením
Počítačová grafika.
Spektra látek Při průchodu světla optickým hranolem vzniká v důsledku disperze světla tzv. hranolové spektrum.   Podobné spektrum vzniká také při průchodu.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
Mikroskopické techniky
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Rozklad světla optickým hranolem
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Lom světla Oskar Takáč Stanislav Ječmínek. informace Lom neboli refrakce je přechod světla rozhraním dvou optických prostředí, při kterém se paprsek láme.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 7) Materiály, pomůcky a techniky Název sady: Výtvarná příprava Ročník:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_20 Název materiáluSpektra.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
MATEMATIKA Mocniny v praxi. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Rozklad světla optickým hranolem
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Spektroskopie.
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
PaedDr. Jozef Beňuška
PaedDr. Jozef Beňuška
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Barva VY_32_INOVACE_45_900 Projekt.
Třída 3.B 3. hodina.
Balmerova série atomu vodíku
Transkript prezentace:

Název úlohy: 2.14 Barvy světla

Fyzikální princip Bílé světlo se při průchodu skleněným hranolem rozkládá na jednoduché barvy – vzniká tak spektrum. Jsou v něm tyto barvy: fialová, indigová, modrá, zelená, žlutá, oranžová a červená. Cíl Pomocí spektrofotometru určit spektrum bílého světla (slunečního). Dále určit spektrum odraženého světla různých barevných papírů.

Pomůcky LabQuest, spektrofotometr SVIS-PL s optickým vláknem, různě barevné papíry.

Schéma

Postup 1. Spektrofotometr SVIS-PL s optickým vláknem zapojíme do USB konektoru LabQuestu. 2. Zapneme LabQuest. 3. V menu Senzory – Změnit jednotky – USB Spektrometr zvolíme Intenzita. 4. Zvolíme zobrazení Graf . Optické vlákno namíříme na nebe (ve dne). 5. Stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. Změříme emisní spektrum „bílého světla“. 6. Uložíme graf – menu Graf – Uložit měření. Zopakujeme a ukládáme měření s tím, že těsně před optické vlákno vkládáme různě barevné papíry (tělesa). 8. Vyslovíme závěr.

Spektrum

Doplňující otázky 1. Pomocí spektrofotometru změř spektra barev na monitoru. Vyslov závěr.