Obohacování slovní zásoby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

Životopis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.14
Anotace: Prezentace seznamuje s českými autory prozaiky 19. st. - V
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Příslovce a příslovečné spřežky
Anotace: Prezentace se slovanskými jazyky a jejich rozdělením.
Národní obrození Národní obrození
Divadlo Semafor Divadlo Semafor VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.14.
Osvobozené divadlo.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Stupňování přídavných jmen
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.01 Název pro školu:
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Česká poezie 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.15.
Česká poezie 2.poloviny 19.století
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace představuje básníky 19. st. - Goetha, Puškina
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Česká próza 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.18.
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
subjektivně zabarvený
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Evropa: západní a střední Evropa
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury V. Hugo. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Evropa: severní Evropa
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
subjektivně zabarvený
Rozvrstvení a obohacování
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Česká republika: podnebí, půdy, ochrana životního prostředí
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
Anotace: ČR – Olomoucký kraj Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vyhledá a zapíše do pracovního.
Části obličeje Anotace: Zopakování slovní zásoby. Pomocí doplňování písmen do tabulky zjistí nová slovíčka, jejich význam pak hledají v anglicko-českém.
Anotace: ČR – Zlínský kraj Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vyhledá a zapíše do pracovního.
Česká republika: geologický vývoj, podnebí
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_07_NAUKA_O_SLOVNÍ_ZÁSOBĚ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ obohacování slovní zásoby Název sady: Český jazyk 7. ročník.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
slovní zásoba VŠECHNA SLOVA DANÉHO JAZYKA , NEUSTÁLE SE VYVÍJÍ.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Obohacování slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.01

Obohacování slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.01 Anotace: Seznamuje se se způsoby obohacování slovní zásoby. Žák řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána Buchtová Jazyk: český Očekávaný výstup: klíčová slova – tvoření slov, sousloví, přenášení významu, přejatá slova Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : osmý ročník základní školy Obohacování slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.01

spojováním do sousloví přejímáním cizích slov ? Jak se obohacuje? tvořením spojováním do sousloví přejímáním cizích slov přenášením významu

Jakým způsobem tvoříme slova? odvozování knižní zkratky JAMU skládání senoseč

odvozování slovotvorný základ předpona les pra ník přípona

skládání slovotvorný základ slovotvorný základ cukro/var, seno/seč

Čedok zkratky zkratky zkratková slova atd, km, ing., PSČ Jak utváříme

? spojením dvou slov třídní kniha uzené maso Jak vzniká sousloví? Uveď další příklady:

? Z jedné skutečnosti na druhou hlava… sladkost… Jak se přenáší význam? Z jedné skutečnosti na druhou hlava… sladkost… Uveď další příklady:

? a počeští se volejbal kino zachová se Z cizích jazyků Uveď další příklady: