Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systémy v logistice
Advertisements

Logistika v silniční dopravě
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Podpora terénních prací v projektu NIKM - národní inventarizace kontaminovaných míst, automatizace úloh Roman Bukáček, Jiří Chroust, Petr Pala, Jiří Zvolánek,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
ITS v regionální dopravě
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Dispečerské řízení pražského metra
ISSS 2004 Technická infrastruktura IZS kraje Vysočina.
Projekty PHARE v gesci odboru informatizace veřejné správy Ministerstva vnitra ČR PHARE 97 informační a komunikační systémy VS přednáší Ing. Tomáš Holenda.
1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Integrované dopravní systémy
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě
Celostátní informační podpora krizového řízení
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
S námi víte na beton,kde jsou vaše auta Oborové řešení O2 Car Control.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Prezentace Internetový portál Plzeňského kraje jako komunikační nástroj Plzeňský kraj Odbor informatiky Ing. Jaroslav Antoš, Ph.D.
Seminář IDS Martin Zemek. Obsah přednášky Obsah přednášky 1.Změny ve společnosti EM TEST 2.Nové funkce a inovace systémů 3.Standardizace –
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Možnosti využití mobilní komunikace při krizových situacích
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Autoalarm II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících XVIII. seminář Integrované dopravní systémy Lázně Bohdaneč 16.5.2011 Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících Ing. Oldřich Kadavý, Ing. Stanislav Franc Regionální organizátor Pražské integrované dopravy

Subjekty zapojené do systému Dopravce – vybavení vozidel a jejich provoz Organizátor – koordinační služba – provoz, údržba a rozvoj systému CEDIS Kraj, Dopravní úřad, obce – spolupráce při přípravě JŘ – včasné informace mající vliv na provoz VHD

Využití Cestující – informace o skutečném odjezdu (zastávky, internet, …)  lepší vnímání VHD Organizátor a objednatelé – jednoduchý nástroj pro kontrolu výkonů, vyhodnocování provozu, podklady pro plánování, … Dopravci – lepší dispečerské řízení, informace řidičům o návaznostech, …

Popis systému CIS JŘ Internet, wap ZIS Regionální CEDIS Kraj (DÚ) V provozu Připravuje se CIS JŘ Internet, wap ZIS Regionální CEDIS Kraj (DÚ) Praha (DÚ) Informační stojany Krizové štáby organizátor Dopravce 2 Signál GPS Signál GPS Dopravce 1 GSM (GPRS, SMS) Radiová síť Operátor GSM

Počet vozidel zapojených dopravců ABOUT ME s.r.o. – 18 BOSÁK BUS, spol. s r.o. – 45 (17 v PID) ČSAD Střední Čechy, a.s. – 174 (114 v PID) ČSAD POLKOST, spol. s r.o. – 47 PROBO BUS a.s. – 22 (18 v PID) STENBUS s.r.o. – 2 Jaroslav Štěpánek – 20 MARTIN UHER, spol. s r.o. – 36 Veolia Transport Praha s.r.o. – 213 Celkem k 05/2011 vybaveno 577 vozidel – v PID 485 vozidel, tj. cca 83% autobusů PID (mimo vozidel DP hl.m. Prahy, a.s., vlaky Českých drah a přívozy) V průběhu roku 2011 vybavení zbývajících vozidel PID

Základní rozhraní MPVdesktop pro dopravce

Informace o provozu

Informace o provozu vybraného oběhu

Detail spoje

Informace z provozu vybraného spoje - mapa

Zobrazení vozidel na mapě

Výstup pro obce - Doprava v obcích

Výstup pro obce - Statistiky

Standardy kvality PID – Přesnost provozu

Vyhodnocování provozních anomálií

Zastávkový informační systém – tabla

Virtuální zastávková tabla

Celostátní informační systém IDOS

Plány dopravy

Zprávy do/z vozidel

Palubní jednotky mají problémy s kvalitou odesílání dat Reálné problémy Palubní jednotky vozů nevysílají správné údaje, především údaje o čase (GMT) - synchronizace Palubní jednotky mají problémy s kvalitou odesílání dat Řidiči nezapisují do jednotek správné údaje Problematická spolupráce s kooperujícími firmami - dodavateli palubních jednotek Některé problémy sledování vozů (určení jejich polohy) by byly řešitelné organizačně, chybí však možnost organizační pravidla vynutit

Reálné problémy Zastávková síť není dostatečně zaměřena, chybí nástroje a procesy pasportizace zastávkových sloupků a sledování změn sítě v čase, nejsou k dispozici vektorová data o přesném vedení linek ve všech jejich variantách, opět včetně sledování změn sítě v čase Oba výše uvedené body mají řešení požadavkem ze strany státní správy Na ne zcela správných vstupních údajích nelze vystavět zcela správné výstupy (statistiky, hodnocení kvality ap.)

Zapojení zbývajících dopravců v rámci PID VÝHLED Zapojení zbývajících dopravců v rámci PID Systém je budován jako otevřený (na bázi CIS JŘ – jednotící faktor) – předpoklad zapojení ostatní linkové dopravy (někteří dopravci systém využívají již nyní i pro linky mimo systém PID) Informace o průjezdnosti komunikací Zpětná kontrola reálně provedených spojů a odjetých kilometrů Zprovoznění automatických zpráv o zajištění návaznosti do/z vozidel

VÝHLED Lze integrovat data z pražského DPP, především z pohledu výstupů pro cestující by tento krok byl logickým pokračováním vývoje systému Připravuje se nová verze systému schopná zvládat řádově vyšší objemy dat Připravuje se nový systém informování veřejnosti - další vývojový krok výstupů systému CIS JŘ (IDOS)

DĚKUJEME ZA POZORNOST