PŘÍKLADY Z PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_66 Jméno autora:Klára Křížová Třída/ročník:V. Datum vytvoření:
Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Tematická oblast:Závěrečné opakování Předmět:Matematika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: pracuje s příklady z přijímacích zkoušek na víceletá gymnázia, řeší neobvyklá zadání vhodné pro společné počítání i zadání samostatné práce Klíčová slova: převody jednotek délky, číselné řady, obvod a obsah obdélníku, přednost operací, početní „had“ Druh učebního materiálu:prezentace PowerPoint
6 m Vypo č ítej obvod i obsah v ě tšího obdélníku, když menší je široký 12 m a dlouhý 25 m. Ší ř ka vybar- veného obrazce je 6 metr ů.
Do prázdných okének dopl ň správná č ísla tak, aby platily nazna č ené matematické operace : 690.
Ř ady č ísel jsou tvo ř eny podle n ě jakých pravidel. Odhal tato pravidla a dopl ň na podtržená místa v každé ř ad ě jedno další č íslo. 1, 3, 7, 15, 31, _ 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, _ 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, _ 1, 2, 4, 7, 11, 16, 22, 29, _ 1, 4, 9, 16, _ 1, 4, 16, 64, 256, _ 243, 81, 27, 9, _ 25, 21, 18, 16, _
Která ze t ř í vyzna č ených cest z A do B je nejdelší? Délky všech cest vyjád ř i v metrech. A A B BA A B B m 2 km dm cm 530 m dm 3 km 560 m cm
Dopl ň do každého ř ádku jednu dvojici závorek, aby platila rovnost. 36 : = 9 36 : = : 10 = – 6 = : = 21
Jak se budou lišit výsledky? 42 : – 3. 2 = 42 : (2 + 4) – 3. 2 = [42 : (2 + 4) - 3]. 2 =
Do prázdných okének dopl ň správná č ísla a do kole č ek po č etní operace, aby ti pokaždé vyšel stejný výsledek :
Kolik cest (ve sm ě ru šipek) vede z místa A do D? A A B C D
A na záv ě r dv ě há ď ata. Dopl ň te chyb ě jící č ísla. : : :
ZDROJ: Testy z víceletých gymnázií MATEMATIKA. Brno: Didaktis, ISBN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Klára Křížová.