Ing. J. Skorkovský, CSc. pro ESF MU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
S YTÉMOVÁ INTEGRACE Ing. Jiří Šilhán. S YSTÉMOVÁ INTEGRACE Jedná se o přístup, který přispívá k integraci nesourodých výpočetních systémů. Vyplývá ze.
Advertisements

Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
Procesy Informační proces
Prezentace informačního systému pro malé a střední pekárny
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Případová studie Business Intelligence ve společnosti Mountfield, a.s.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
D e s i g n y o u r s u c c e s s ! GIesserei Umwelt Technik GmbH Logistika ve slévárně MyLOGI® Moje logistika ve slévárně MyLOGI® Moje logistika ve slévárně.
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Rozšíření informačního systému
Ekonomický systém pro státní správu a samosprávu Hradec Králové, 2. dubna 2007 Tomáš Pavlíček, Tomáš Pavlíček, Solution Architect.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Zpětnovazební obvody v ekonomice Skorkovský KPH ESF MU Brno.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Ekonomika informačních systémů
Vliv konkrétních podmínek činnosti na řízení nákladů výkonu
Studijní IS a internetový prodej služeb Dana Koláčková
Systémové pojetí hospodářské organizace
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
Koncepce informačního systému vnitřní kontroly v rezortu MO
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Rozšíření IQ sestav v RZ Jak zobrazovat data na 100% ? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Microsoft Business Solutions Podniková řešení Microsoft podpora procesů při řízení vaší firmy Petr Hampejs - Product Solution Marketing Manager Milan Cvrkal.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
1 Exekutivní informační systémy (na příkladu systému BNS) 2. listopadu 2009 Ing. Václav Houser vaclav.
Jaromír Skorkovský Training manager , Praha PrintVis – Cesta k lepším výsledkům.
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Manufacturing Execution Systems
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Informační systém Microsoft Dynamics NAV ISSS
CRM a jeho možné využití
ECM – Enterprise Content Management
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
Model strategie marketingového mixu
Helios Orange - Implementace systému
Vybrané kapitoly z Navision Výroby
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
Jaroslav Bazala Brno, 16. září 2015 Proč je důležité plánování a logistický audit ve výrobní firmě?
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Orsoft Open – stav modulů
Marketingový plán podniku
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Ing. J. Skorkovský, CSc. pro ESF MU
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
Stručné poznámky k opakování PIS1 - PIS2
Informační systémy podnikové systémy CRM
Využití finančního deníku MS Dynamics NAV 2016
Vliv konkrétních podmínek činnosti na řízení nákladů výkonu
Úvod od MS Dynamics NAV Příklad nad podej a následky tohoto procesu v systému (sklad, položky zákazníka a věcné položky ( finanční transakce na účtech.
Stručné poznámky k opakování PIS1 - PIS2-druhá část
Úvod MS Dynamics NAV Příklad nákupu zboží a následky tohoto procesu na stav skladu, saldo dodavatele a položky hlavní knihy (věcné položky) Ing.J.Skorkovský,CSc.
Transkript prezentace:

Ing. J. Skorkovský, CSc. pro ESF MU Bolesti a přínosy Ing. J. Skorkovský, CSc. pro ESF MU

Bolesti ve zpracování informací Téměř všechno, co vidíme v podniku konkurenta, je dnes možné zreprodukovat kdekoliv na světě (poznámka k Číně) Nelze zreprodukovat kulturu (systém) organizace, způsob řízení lidí a vztah lidí k informacím. To, co činí podniky výjimečnými, je přístup k lidem a informacím. Práce s počítačem není totožná s prací s informacemi !!

Bolesti ve zpracování informací manuální / dávkové zpracování informací Snímače čárového kódu roztříštěná datová základna Homogenní DB, XML porty, neaktuálnost / nespolehlivost informací On-line zpracování, automatická kontrola integrity chybovost / způsob odstraňování chyb, on-line help Systém řízení kvality, předcházení vzniku chyb

Bolesti ve zpracování informací nespolehlivost chodu systému Systém s transakčním zpracováním dat, stabilní DB , automatická archivace (vytváření záloh za chodu- zmínka o verzích DB) komplikovaná implementace vnějších změn Nástroje pro upgrade, minimalizace nestandardních zásahů, špičkové on-line objektově orientované vývojové prostředí komplikovaná práce se systémem Standardní ovládání pro všechny aplikace – jednotné uživatelské prostředí značný počet obslužných pracovníků (IT manažerů) Moderní systém vyžaduje méně IT manažerů pouze s IT znalostmi a více IT specialistů se znalostmi řízení procesů vysoká cena / nízký výkon Dlouhodobá TCO, moderní koncepce

Bolesti ve financích a v účetnictví neoperativní poskytování informací Navigační funkcionalita, workflow, dimenze, Business Analytics, … neoperativní porovnávání plánu se skutečností Aplikace Rozpočet, Cash flow, On-line data…. obtížné párování faktur a plateb Funkčnost pro zajišťování automatického i ručního párování pomocí běžných čísel vyrovnání, možnost „odpárování“ uzavřených položek

Bolesti ve financích a v účetnictví obtížné sledování salda Nástroje moderních ERP jako jsou např. kalkulovaná pole neprůkazné opravování účetních dokladů Nutnost generace opravných dokladů zbytečné / zdvojené pracovní úkony Integrita databáze- každý záznam je v DB pouze jednou nerovnoměrné využití pracovníků v průběhu měsíce Průběžné účtování a inventury – snížení stresu pracovníků v době uzávěrek

Bolesti v CRM – Marketing a prodej neoperativní poskytování informací Aplikace CRM přímo navázaná na procesy Prodej, Nákup a Sklad neprovázanost procesů Prodej - Sklad - Výroba - Účetnictví Provázání sekvence procesů Prodej- Výroba-Nákup nedostatečné / neaktuální informace o zákaznících Kvalitní dotazníky – vyhodnocování profilů, aktivní marketing – návaznost na aplikaci Prodej nepružnost prodeje Sledování obchodních příležitostí, statistik, aktivity a úkolů a nastavení korektivních zpětných vazeb obtížná zastupitelnost prodejců Lepší informovanost prodejců a rychlý přístup k informacím (záznamům) umožňuje nahraditelnost prodejců absence podpory elektronického obchodu Integrace s Outlookem, aplikacemi e-Shopu, B2B, B2C, řízení dokumentů, …

Bolesti ve výrobě Neprovázanost procesů Prodej - Sklad - Výroba - Účetnictví Funkčnost Sledování zakázek a Dynamické sledování hlášení akcí neinformovanost v oblasti nedokončené výroby Automatické účtování sekvencí 121|611 a deaktivace podle okamžité spotřeby materiálu a zdrojů neinformovanost o cenách Kvalitní nastavení kalkulací, sledování vedlejších nákladů (položky ocenění)

Bolesti ve výrobě zbytečná ruční práce s vyhotovováním dokladů Automatický sběr dat, XML dataporty na elektronická vstupní a výstupní zařízení, MES obtížné plánování / změny výroby MPS (hlavní rozvrh výroby), MRP-II, JIT….výrobní prognózy, přímá návaznost prodejních a výrobních zakázek při přímém plánování, ruční MRP, automatické navrhování nákupů (Sešit požadavků) a automatické vystavování nákupních objednávek obtížné řízení kooperací Funkčnost Řízení subdodavatelů omezená kapacita výroby Plánování pomocí grafických nástrojů, možnost použít TOC nebo zadávání subdodávek externím zdrojům (kooperace)

Bolesti ve skladu a v nákupu neprovázanost procesů Nákup –Sklad –Výroba -Účetnictví Dynamické sledování velký objem skladových zásob Použití modifikátorů a metod doplňování, výpočet čistých požadavků, prognózování, optimalizace dávek nepružnost nákupu EDI, automatické vytváření ceníků, alternativní zboží a dodavatelé nedostatečné / neaktuální informace o dodavatelích CRM – vazba z Nákupu na CRM a zpět zbytečné nákupy / platby Workflow a schvalování operací, systém řízení kvality, výpočet čistých požadavků, používání modifikátorů na kartě Zboží obtížné řízení skladů v různých místech- lokacích Optimalizace logistických operací v různých lokacích

Bolesti ve skladu a v nákupu obtížná zastupitelnost nákupčích (obstaravatelů) Stejné jako u prodejců (viz marketing a prodej) nerovnoměrná vytíženost nákupčích Systém priorit, vyhodnocování aktivit a úkolů, plánování práce zdrojů na obchodních příležitostech absence podpory elektronického obchodu Aplikace e-Shop jako součást řešení (All-In-One) obtížné sledování původu zboží Aplikace pro sledování zboží (sériová čísla, expirace a šarže) absence virtuálních skladů (katalogy zboří, které není zatím skladem) Neskladované zboží obtížené řízení více skladových míst a uložení podle různých parametrů Aplikace Skladové jednotky, přihrádky, zaskladnění, vyskladnění, cross-docking

Bolesti v servisu obtížná předvídatelnost potřeb zákazníka CRM-Servis- sledování trendů předmětů servisu nedostatečný přehled o prioritě servisních úkolů CRM – sledování servisních zakázek, pult dispečera nedostatečný přehled o vytížení servisu Pult dispečera obtížné sledování stavu zakázky Aplikace sledování servisních zakázek a vytváření protokolu servisu absence přehledu o historii servisních prací CRM servis – historie a aplikace Plánování úloh nedostatečná evidence servisních smluv CRM- aplikace vytváření a řízení smluv

Cyklus implementace IS/IT v podniku formují Informační potřeby Trendy IT mění Konkurenční boj iniciují implementaci vyhrávají Významné informace poskytují Moderní IS a IT

Zjednodušené schéma využívání ERP DB ERP Transakce - položky Partneři ERP Informace (trendy) Informace Podnik Zprávy Náhledy Rozhodnutí Znalost metod řízení procesů a metrik Klíčová rozhodnutí Klíčová znalost

Ostatní plánování a efektivní nasazení firemních zdrojů účastných při opravárenských pracích projekty - řízení oprav investičního majetku řízení projektové činnosti archiv změn v polích - protokol změn účtování více firem v jednom systému a účtování mezi těmito firmami Business Notification Modifikovatelná menu podle rolí uživatele virtuálně rozdělená databáze – centra odpovědnosti přímé propojení z manažerského IS do Navision User Portal – Internet / Intranet Commerce Portal – B2C Commerce Gateway – B2B OLAP + Business Analytics