Krasové jevy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

základy hydrogeologie
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Vápenec
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: ZAOSTŘENO NA PŘÍRODU Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ SÍLY
Stanislav Opluštil; Jakub Trubač; František Vacek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_70.
JESKYNĚ ČR KLÁRA MICHLÍČKOVÁ. OBSAH ÚVOD ÚVOD ÚVOD MAPA MAPA MAPA ZÁLKLADNÍ SPELEOLOGICKÉ POJMY ZÁLKLADNÍ SPELEOLOGICKÉ POJMY ZÁLKLADNÍ SPELEOLOGICKÉ.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Vnější geologické děje
© copyleft Jiří Trávník
GEOLOGICKÝ VÝVOJ ČESKA GEOMORFOLOGIE
Macocha ZŠ Měšťanská 2012 Anežka Slabíková.
Daniel Bobák Adam Hruška
Dělení hornin Podle vzniku.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Krasové oblasti Název školy
Krasové jevy Chemická eroze (koroze) – rozpustné horniny – sůl kamenná, sádrovec, vápenec, dolomit. Umožňuje nejen modelaci reliefu povrchu, ale i vnik.
Přírodopis 9. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P11/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Vnější geologické děje.
Uhličitan vápenatý.
CZ.1.07/1.1.10/
Macocha Lucie Kántorová.
CHEMICKY USAZENÉ HORNINY
Anna SIKOROVÁ 2. ročník GGI Olomouc 2006
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vlastnostmi a vznikem uhličitanu.
Sladká voda na kontinentech
Planeta Země – Exogenní činitelé 1
VY_52_INOVACE_PŘ.9.32– ZVĚTRÁVÁNÍ - prezentace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Stanislav POPELKA 2. Ročník GGI Olomouc 2006
Název Exogenní pochody – krasové pochody Předmět, ročník
Seminární práce Macocha
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_210_Činnost vody AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 9.,
Zvětrávání.
Iveta Navrátilová, Brno 2011 Zdroj:
Činnost vody v krasových oblastech
2. Skupina periodické tabulky
Geomorfologické pojmy
Krasové jevy.
Př_131_Mineralogie_Uhličitany Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
PŮSOBENÍ VODY VE VÁPENCÍCH Př_150_Geologie_Působení vody ve vápencích Autor: Mgr. Jiří Sukaný Škola: Základní škola Velehrad, okres Uherské Hradiště, příspěvková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
CHKO Moravský kras Jana BENEŠOVÁ.
1. ÚKOLY: Najdi, kde leží Jihomoravský kraj. Vyjmenuj kraje se kterými sousedí. Vyhledej, se kterým krajem má nejmenší hranici. 2.
Kras povrchové i podzemní jevy vzniklé v rozpustných a propustných horninách (zejména vápencích, dolomitech, sádrovcích a solích – NaCl) Kras se člení.
Zemský povrch dotváří vnější činitelé
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření16.11.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Ing. Eva Khorelová Název:VY_32_INOVACE_20_Př9 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Přírodopis 9.
Využití solí Chemie 9. třída.
Ochrana přírody ČR Moravský kras. Ochrana přírody ČR Moravský kras.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_54_Moravský kras
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
HORNINY USAZENÉ. HORNINY USAZENÉ Hornina je heterogenní směs tvořená různými minerály, někdy i organickými složkami, vulkanickým sklem či kombinací.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Petrologie Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Krasový georeliéf Lívia Mišková 1.A.
Krasové procesy tercia.
KRASOVÉ JEVY POVRCHOVÉ X PODPOVRCHOVÉ PRIMÁRNÍ X SEKUNDÁRNÍ
Digitální učební materiál:
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Petrologie 2 Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Transkript prezentace:

Krasové jevy

H2CO3 + CaCO3 —> Ca2+ + 2(HCO3)- vznikají působením povrchové a podzemní vody ve snadno rozpustných horninách (vápence, dolomity, sádrovce, soli) H2O + CO2 —> H2CO3 H2CO3 + CaCO3 —> Ca2+ + 2(HCO3)- povrchové podzemní primární sekundární čistota vápence dostatečná mocnost a rozsah rovný terén humidní klima

1) povrchové krasové jevy škrapy

solný kras

krasová kapsa

geologické varhany

závrty (doliny), závrtová jezírka

úvala

ponor slepé údolí

Macocha

polje

homolový kras (Qui-lin) mogoty

2) primární podzemní krasové jevy - jeskyně

Punkva

2) sekundární podzemní krasové jevy vznikají srážením CaCO3 z vody = sintry brčko stalaktit stalagmit stalagnát

brčka

stalagnát stalaktity stalagmity

Ochtinská aragonitová jeskyně

Silická ľadnica

macarát jeskynní (Proteus anguinus)

Pseudokras – netvoří se rozpouštěním hornin lávové krápníky Dimmuborgir – lávová jeskyně Kirkja

pěnovcová kaskáda