Střední Amerika Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.3311 Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická a ZŠ speciální Liberec, Orlí 140/7
Střední Amerika Střední Amerika spojuje Severní s Jižní Amerikou Územím procházejí Kordillery. V horách se nachází spoustu činných sopek např. Popocatépetl. Často zde dochází k zemětřesením.
Panamský průplav Nejužším místem ve Střední Americe je Panamská šíje, kde byl vybudován Panamský průplav. Umožňuje lodní spojení mezi Tichým a Atlantickým oceánem. Panamský průplav je přes 80km dlouhý a až 300m široký.
Mexiko Mexiko je velká země ležící na jih od USA. Jeho severní hranici tvoří řeka Rio Grande. Úředním jazykem je španělština. Nejlidnatější země Střední Ameriky
Mexiko City Hl. město Mexika je Mexico City, leží v nadmořské výšce 2000m a se svými 20 milióny obyvatel patří k největším městům světa. Moderní část města je postavena tak, aby odolala zemětřesení chudoby.
Mexiko Země měla před příchodem Evropanů rozvinutou indiánskou kulturu. Pozůstatky indiánských staveb, především Aztéků a Mayů, patří k jednomu z nejbohatších světových dědictví. Mexiko je turisticky oblíbená země.
Ostrovy Střední Ameriky Souostroví Velké a Malé Antily jsou cílem turistů z celého světa. Kuba je největším ostrovem Karibského moře. K dalším ostrovům Velkých Antil patří Hispaniola (Haiti), Portoriko, Jamajka a Bahamy.
Otázky : Jak se jmenuje nejužší místo ve Střední Americe ? Jmenuj ostrovy patřící ke Střední Americe. Kdo byly Aztéci a Mayové ? Co je zvláštního na Mexiko City ?
Odpovědi : Panamská šíje Jamajka, Bahamy, Haiti, Portoriko, Kuba Indiáni Je ve vysoké nadmořské výšce (2000 m), postaveno tak, aby odolalo zemětřesení
Všechny použité obrázky jsou z http://wikipedia.cz
jméno autora Pavlína Lejsková název projektu Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3311 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět/ ročník zeměpis / 8.ročník pořadové číslo DUM 16 datum 22.4.2013 název DUM Střední Amerika Výuková prezentace s kontrolními otázkami. Určeno pro frontální výuku se třídou. V závěru hodiny žáci samostatně vypracují zadané otázky, poté si ověří správnost odpovědí. Prezentaci je vhodné doplnit prací s metodická poznámka k využití atlasem. Prezentace může být použita jako zápis do žákovských sešitů.