ZKUŠENOSTI Z PROVOZU BIOELEKTRÁRNY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Organický Rankinův cyklus
Instalace pilotní jednotky zplyňování kontaminované biomasy a TAP
Palivová soustava vznětových motorů
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Zkušenosti s malou pyrolýzou
GEET Pantone CZ Realizace, postřehy Duben 2005.
17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Spalovací prostory
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Střední odborná škola dopravní Ostrava Vítkovice
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
BIOMASA Dne Jaromír Jaroš 2L.
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tepelná elektrárna.
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Výpočet doby vstřiku, jako základní vstupní údaje pro Ř.J
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Jaderná elektrárna.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací Motory Benzínové
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Vytápění Kotle pro zplynování dřeva. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh s nezahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
ESZS Regulace TE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Název prezentace (DUMu): Funkce a použití zapalování
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
RECYKLACE SUROVINOVÁ PŘÍKLAD ZPLYŇOVÁNÍ DŘEVA NA DŘEVOPLYN
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Palivová soustava zážehového benzínového motoru s karburátorem
plováková komora přívod paliva plovák ventil hlavní tryska
Transkript prezentace:

ZKUŠENOSTI Z PROVOZU BIOELEKTRÁRNY MZE s.r.o. ŠTERNBERK

Plzeňská technologie - Patent na generátor

-Patent na čistící jednotku

Generátor plynu 30 kWel

Čistící a chladící jednotka s generátorem

Nová technologie zplyňování PRINCIPY TECHNOLOGIE: Vertikální podávání paliva do kotle Minimální obsah paliva Stálá oblast hoření Dostatečně velký reakční prostor Využití odpadního tepla plynu k předsoušení štěpky v tarifikačním reaktoru V tarifikačním reaktoru dochází k zachytávání prachu, těžkých dehtů a případně při vyšší teplotě plynu i k částečné pyrolýze Technologie zpracuje i nejakostní palivo o vlhkosti až 50 % Plášť kotle není teplotně namáhán

Zplyňovací kotel

Tarifikační reaktor

Celková sestava, v popředí cyklon

Vývoj úprav motorů U motoru 6S – 150TG o obsahu 18 l jsme upravili sání motoru tak, aby nedocházelo ke střílení do sání motoru Na motoru 4S – 110G o obsahu 5,7 l jsme ještě před úpravami (tj.při kompresním poměru 16) zkoušeli následující způsob provozu: Vstřikovací čerpadlo bylo nastaveno na konstantní dávku nafty pro cca 900 ot./min. Následně byl do sání motoru přiváděn dřevoplyn. Dle údajů z literatury měl motor zvyšovat otáčky. Nestalo se tak, motor ztrácel otáčky a směs paliva hořela až za katalyzátorem ve výfuku. Nepomohlo ani osazení svíček.

U motoru 4S – 110G jsme snížili kompresní poměr pod 12 drobnými úpravami, a to odstraněním vstřikovacích trysek a žhavících svíček se zvětšil obsah spalovací komůrky Provedeno osazení zapalovacích svíček a zapalování upraveno tak, aby dávalo silnější jiskru. V současnosti vyvíjíme elektronické zapalování se silnou jiskrou Zjistili jsme, že motory mají klidnější chod v nižších otáčkách

MOTOR 6S-150TG PO ÚPRAVĚ SÁNÍ

DETAIL ELEKTRONCKÉ REGULACE BOHATOSTI SMĚSI

MOTOR 4S-110G PO ČÁSTEČNÉ ÚPRAVĚ

MOTOR 4S-110G PO DALŠÍ ÚPRAVĚ

ÚPRAVA PRO START NA BENZÍN

DETAIL ROZDĚLOVAČE A ZAPALOVÁNÍ

ÚPRAVA MOTORU 750 ot/min

ÚPRAVA MOTORU 750 ot/min

ŠTĚPKOVAČKA

Závěr Výroba dřevoplynu je relativně složitá, ale zvládnutelná. Vyžaduje řízení elektronikou a plnou automatizaci. Pro dřevoplyn jsou vhodnější nízkoobrátkové motory. Výhodou tohoto podnikání – výroba elektřiny z biomasy – je, že pokud se vám podaří elektřinu vyrobit, tak ČEZ je ze zákona povinen elektřinu vykoupit. Pouhá výroba elektřiny je na hraně rentability. V případě prodeje odpadního tepla ekonomika provozu již začíná být zajímavější.