Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Komplexní řešení metropolitních sítí
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Právní rámec Nařízení vlády ze dne (č.304/2001 Sb.) a zákon č.227/2000 Sb. o elektronickém podpisu Standard ISVS pro provoz elektronických podatelen.
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Portál hl. m. Prahy – Co předcházelo úspěchu
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Datové schránky a autorizovaná konverze dokumentů Zákon č.300/2008 Sb
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele Projekt „Malá integrace“
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Statutárního města Liberec
Vaše jistota na trhu IT INTEROPERABILITA V PRAXI Josef Sedláček, ICZ a.s. 08/03/2007, Praha.
CIS Cizinecký informační systém
ISSS 2003 BusinessInfo.cz Portál státní správy pro malé a střední podnikatele Miloslav Marčan, Ministerstvo průmyslu a obchodu Michal Sontodinomo, CzechTrade.
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
DMVS Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS -Účelová katastrální mapa realizace 2011, investice cca 9 mil. -Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Prezentace Internetový portál Plzeňského kraje jako komunikační nástroj Plzeňský kraj Odbor informatiky Ing. Jaroslav Antoš, Ph.D.
Web GIS Praha – geografické informace o území hlavního města pro úřad i veřejnost Jiří Černý Magistrát hlavního města Prahy tel:
Realizační tým ICZ duben 2005
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PŘEDSTAVENÍ II. ETAPY PROJEKTU Ing. Břetislav Moc IBM Česká republika spol.
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Inspirační databanka pro podporu strategického řízení rozvoje lidských zdrojů v krajích Národní vzdělávací fond, o.p.s. M. Mandíková, Z. Palán, I. Sládková,
Portál veřejné správy spolupráce s BusinessInfo CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Příklad ze života: portálová aplikace pro občany Prahy portálová umožňující občanům a organizacím sledovat a kontrolovat vyřizování provedených podání.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Seminární práce z předmětu SIPOL
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
Koncepce rozvoje IS kraje Petr Pavlinec odbor informatiky Krajský úřad kraje Vysočina
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 10.
Ing. Jarmila Cikánková Oddělení datových služeb CENIA.
Sales & Consulting IGS, Czech Republic © 2005 IBM Corporation Optimalizace a sdílení informací ve státní správě Pavel Hrdlička.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Aktuální informace k DMVS Ing. Ivan Ivanov Informace k DMVS.
Portál veřejné správy CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Vladimír Hořejší Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Interaktivní personální portál
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Katastr nemovitostí na internetu a reálné možnosti jeho využití fyzickými a právnickými osobami Č e s k ý ú ř a d z e m ě m ě ř i c k ý a k a t a s t r.
Seminář k soutěži Parádní web 21. leden 2014 Ing. Kamil Válek tajemník Městského úřadu Uherský Brod.
Integrační a migrační projekty KIVS. 2 Definice: KIVS v ČR je prostředím pro efektivní, bezpečné, garantované a auditovatelné sdílení dat mezi Informačními.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
as4u advanced system for you
PVS - Elektronická podání a Úřední desky
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Telekomunikační a informační infrastruktura
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
LEGISLATIVNÍ DROBEČKY …plus něco navíc
Transkript prezentace:

12.4.2017 Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl. m. Prahy, odbor informatiky

Obsah Digitální interakce v Praze 12.4.2017 Obsah Digitální interakce v Praze Portál jako platforma digitální interakce Realizace tvorby Portálu HMP Struktura, architektura Portálu Cíle pilota Portálu Současný stav a budoucnost pilota Portálu

Digitální interakce v Praze – formy 12.4.2017 Digitální interakce v Praze – formy B2B, B2C – podnikatelská sféra G2C - informace a transakce mezi Magistrátem a městskými částmi Prahy a občany, podnikatelskými subjekty a neziskovými organizacemi G2B - informace a transakce mezi orgány samosprávy a podnikatelskou sférou G2O – informace a transakce mezi magistrátem a zřizovanými organizacemi G2G - informace a transakce mezi orgány samospráv a orgány státní správy

Portál HMP jako platforma digitálních interakcí na území Prahy 12.4.2017 Portál HMP jako platforma digitálních interakcí na území Prahy Cíl: poskytování on-line služeb města Praha cílovým skupinám Občané Podnikatelé Návštěvníci, turisté Integrované informace a služby (samospráva, městské organizace, apod.) Obecné informace o Praze, památky, kultura, sport, volný čas Obecné informační služby - ubytování, restaurace, měnové kurzy, dopravní spojení, finanční služby, nakupování Řešení životních situací – rezident ePodatelna (s možností sledování stavu jednotlivých podání) Úřední deska, vývěska, výběrová řízení, veřejná připomínková řízení Zasílaní informací občanům (různá upozornění na poruchy veřejného osvětlení, dopravní značení, znečištění ulic, nedovolené parkování, atd.) Řešení životních situací - podnikání v Praze (proč právě Praha, co pro to udělat, zákony, právní předpisy)    

Portál HMP jako platforma digitálních interakcí na území Prahy 12.4.2017 Portál HMP jako platforma digitálních interakcí na území Prahy Efektivní správa, bezpečnost, identifikace, personalizace Striktní podpora otevřených standardů Obousměrná komunikace Předpoklad: Infrastruktura pro rychlé zavádění služeb

Portál využívá většina významných evropských měst 12.4.2017 Portál využívá většina významných evropských měst BERLIN BARCELONA PARIS STOCKHOLM HAMBURG

Realizace tvorby Portálu HMP 12.4.2017 Realizace tvorby Portálu HMP Usnesení rady HMP č.2017 (30.11.2004) Projektové portfolio - Portál hl.m. Prahy Systém pro tvorbu a správu obsahu Bezpečný a jednotný přístup uživatelů na univerzální provozní infrastrukturu Služby HMP pro občany, podnikatele a návštěvníky Integrace a vazby na služby partnerů Služby technického a projektového dozoru investora Transparentní dodavatelské procesy (výběrová řízení, auditing)

Realizace tvorby Portálu HMP (aktuální stav přípravy projektů) 12.4.2017 Realizace tvorby Portálu HMP (aktuální stav přípravy projektů) Aktuálně běžící projekty Rozvoj univerzální provozní infrastruktury Systém pro tvorbu a správu obsahu Projekty v přípravné fázi Bezpečný a jednotný přístup uživatelů na univerzální provozní infrastrukturu Služby HMP pro občany, podnikatele a návštěvníky Další kroky rozvoje Integrace a vazby na služby partnerů MHMP Praha vychází ve své e-Strategii z několika základních dokumentů. Je to akční plán Evropské Unie eEurope 2005, který propaguje nasazení vysokorychlostních sítí internet a transformaci procesů centrální správy a samosprávy směrem k e-government. Hlavním dokumentem pro tuto transformaci je IT strategie z roku 2001, která letos prochází aktualizací společně se vznikem bezpečnostní a eGovernment politiky. Konkrétní projekty v oblasti IT jsou např. : Redesign metropolitní sítě MEPNET, která na optické bázi propojuje všechny úřady magistrátu a městské části. Tato optická síť může sloužit jako páteř pro další městem řízené organizace, neziskový a vzdělávací sektor. MEPNET je spravována komerčním subjektem, firmou Pragonet ze skupiny T-Systems. Pro rozvoj sítě je možné využít strukturálního fondu dle JPD2. eGovernment je běh na dlouhou trať. Město by si mělo proto zvolit jednotlivé projekty, které jsou zaměřeny na nejvyšší priority a jsou realizovatelné etapovitě s jednoznačně měřitelným výsledkem. Takovým příkladem může být úspěšný projekt Web portálu (který získal ocenění Eurocrest 2003), projekt kamerového systému nebo videozáznamy zasedání zastupitelstva, přístupné občanům přes internet. V současné době probíhají i přípravné diskuse nad městským call centrem, určeným pro obyvatele a o kterém se zmíním později. eLearning (nemám žádné vstupní informace, ani nevím kdo je cílová skupina) Nedávné povodně ukázaly další priority především v oblasti krizového řízení a GIS, kdy je možné digitálním modelováním předejít budoucím ztrátám. Zcela jiný význam získal i pojem redundance informačního systému, který musí být odolný proti podobným katastrofám.

Front Office Back Office Logická struktura Technická architektura Řízení přístupových práv a bezpečnosti Logická struktura 12.4.2017 Technická architektura Front Office Okolní informační zdroje a portály Protokoly a standardy EXTRANET (HMP) INTRANET (MHMP) INTERNET (veřejnost) Uživatelské rozhraní (Prezentační vrstva) Identifikace Řízení a správa obsahu (Redakční rada), Prezentační strategie, CMS systém Zavádění nových informačních služeb Počítačová síť, komunikace Řízení projektů (portfolio) Aplikační a integrační vrstva Řízení provozu (standardy, procesy) Vybudování a správa technické infrastruktury a datové základny Analýzy, Studie Datová vrstva Napojení na stávající systémy Reinženýring procesů Praha vychází ve své e-Strategii z několika základních dokumentů. Je to akční plán Evropské Unie eEurope 2005, který propaguje nasazení vysokorychlostních sítí internet a transformaci procesů centrální správy a samosprávy směrem k e-government. Hlavním dokumentem pro tuto transformaci je IT strategie z roku 2001, která letos prochází aktualizací společně se vznikem bezpečnostní a eGovernment politiky. Konkrétní projekty v oblasti IT jsou např. : Redesign metropolitní sítě MEPNET, která na optické bázi propojuje všechny úřady magistrátu a městské části. Tato optická síť může sloužit jako páteř pro další městem řízené organizace, neziskový a vzdělávací sektor. MEPNET je spravována komerčním subjektem, firmou Pragonet ze skupiny T-Systems. Pro rozvoj sítě je možné využít strukturálního fondu dle JPD2. eGovernment je běh na dlouhou trať. Město by si mělo proto zvolit jednotlivé projekty, které jsou zaměřeny na nejvyšší priority a jsou realizovatelné etapovitě s jednoznačně měřitelným výsledkem. Takovým příkladem může být úspěšný projekt Web portálu (který získal ocenění Eurocrest 2003), projekt kamerového systému nebo videozáznamy zasedání zastupitelstva, přístupné občanům přes internet. V současné době probíhají i přípravné diskuse nad městským call centrem, určeným pro obyvatele a o kterém se zmíním později. eLearning (nemám žádné vstupní informace, ani nevím kdo je cílová skupina) Nedávné povodně ukázaly další priority především v oblasti krizového řízení a GIS, kdy je možné digitálním modelováním předejít budoucím ztrátám. Zcela jiný význam získal i pojem redundance informačního systému, který musí být odolný proti podobným katastrofám. Back Office Stávající systémy a procesy Portál hl. m. Prahy

Principy systému pro správu obsahu - Kategorizace a hierarchie dokumentů - Archivace článků - Správa uživatelů - Flexibilita designu a uspořádání - Správa více webů/portálů - Správa různých jazykových verzí - Bezbariérový přístup k informacím - Servis aktivního rozesílání aktualit

Principy správy uživatelů

Cíle pilotu Portálu Vyzkoušet si možnosti navržené infrastruktury 12.4.2017 Cíle pilotu Portálu Vyzkoušet si možnosti navržené infrastruktury Ukázat možnosti designu stránek, personalizace stránek Ukázat integrační charakter projektu Vyzkoušet agregaci stávajících informací z různých zdrojů Vyzkoušet integraci stávajících aplikací v rámci portálového řešení Praha vychází ve své e-Strategii z několika základních dokumentů. Je to akční plán Evropské Unie eEurope 2005, který propaguje nasazení vysokorychlostních sítí internet a transformaci procesů centrální správy a samosprávy směrem k e-government. Hlavním dokumentem pro tuto transformaci je IT strategie z roku 2001, která letos prochází aktualizací společně se vznikem bezpečnostní a eGovernment politiky. Konkrétní projekty v oblasti IT jsou např. : Redesign metropolitní sítě MEPNET, která na optické bázi propojuje všechny úřady magistrátu a městské části. Tato optická síť může sloužit jako páteř pro další městem řízené organizace, neziskový a vzdělávací sektor. MEPNET je spravována komerčním subjektem, firmou Pragonet ze skupiny T-Systems. Pro rozvoj sítě je možné využít strukturálního fondu dle JPD2. eGovernment je běh na dlouhou trať. Město by si mělo proto zvolit jednotlivé projekty, které jsou zaměřeny na nejvyšší priority a jsou realizovatelné etapovitě s jednoznačně měřitelným výsledkem. Takovým příkladem může být úspěšný projekt Web portálu (který získal ocenění Eurocrest 2003), projekt kamerového systému nebo videozáznamy zasedání zastupitelstva, přístupné občanům přes internet. V současné době probíhají i přípravné diskuse nad městským call centrem, určeným pro obyvatele a o kterém se zmíním později. eLearning (nemám žádné vstupní informace, ani nevím kdo je cílová skupina) Nedávné povodně ukázaly další priority především v oblasti krizového řízení a GIS, kdy je možné digitálním modelováním předejít budoucím ztrátám. Zcela jiný význam získal i pojem redundance informačního systému, který musí být odolný proti podobným katastrofám.

Agendy integrované do pilotu Portálu 12.4.2017 Agendy integrované do pilotu Portálu Pilot umožňuje samoregistraci uživatelů (veřejnost) a personalizaci stránek. Dokončen v lednu 2005. 1. Žádost o informaci z oblasti životního prostředí. Umožňuje podat žádost e-mailem a sledovat její stav. Je na ní vyzkoušena integrace se spisovou službou MHMP pomocí web services. 2. Zjištění umístění popelnice a frekvence odvozu odvozu na základě zadání adresy domu. Je vyzkoušena vazba na produkční databázi Informix aplikace PKO-ESO, která slouží ÚMČ pro kontrolu odvozu odpadu a zapisování výsledků kontrol. Pro veřejnost není možný zápis dat. 3. Hledání stanice STK a SME. Umožní uživateli vyhledávat v seznamech provozovatelů uvedených služeb na území HMP podle zadané adresy. Je vyzkoušena vazba na produkční DB Oracle aplikace IS DOP. Praha vychází ve své e-Strategii z několika základních dokumentů. Je to akční plán Evropské Unie eEurope 2005, který propaguje nasazení vysokorychlostních sítí internet a transformaci procesů centrální správy a samosprávy směrem k e-government. Hlavním dokumentem pro tuto transformaci je IT strategie z roku 2001, která letos prochází aktualizací společně se vznikem bezpečnostní a eGovernment politiky. Konkrétní projekty v oblasti IT jsou např. : Redesign metropolitní sítě MEPNET, která na optické bázi propojuje všechny úřady magistrátu a městské části. Tato optická síť může sloužit jako páteř pro další městem řízené organizace, neziskový a vzdělávací sektor. MEPNET je spravována komerčním subjektem, firmou Pragonet ze skupiny T-Systems. Pro rozvoj sítě je možné využít strukturálního fondu dle JPD2. eGovernment je běh na dlouhou trať. Město by si mělo proto zvolit jednotlivé projekty, které jsou zaměřeny na nejvyšší priority a jsou realizovatelné etapovitě s jednoznačně měřitelným výsledkem. Takovým příkladem může být úspěšný projekt Web portálu (který získal ocenění Eurocrest 2003), projekt kamerového systému nebo videozáznamy zasedání zastupitelstva, přístupné občanům přes internet. V současné době probíhají i přípravné diskuse nad městským call centrem, určeným pro obyvatele a o kterém se zmíním později. eLearning (nemám žádné vstupní informace, ani nevím kdo je cílová skupina) Nedávné povodně ukázaly další priority především v oblasti krizového řízení a GIS, kdy je možné digitálním modelováním předejít budoucím ztrátám. Zcela jiný význam získal i pojem redundance informačního systému, který musí být odolný proti podobným katastrofám.

Budoucnost pilotu Portálu 12.4.2017 Budoucnost pilotu Portálu Centralizace zpracování a ukládání elektronicky zpracovaných dokumentů Postupné začleňování agend v působnosti Magistrátu hl.m.Prahy v průběhu roku 2005 Pokračování pilotu Portálu v rámci realizace projektu Služby HMP pro občany, podnikatele a návštěvníky Praha vychází ve své e-Strategii z několika základních dokumentů. Je to akční plán Evropské Unie eEurope 2005, který propaguje nasazení vysokorychlostních sítí internet a transformaci procesů centrální správy a samosprávy směrem k e-government. Hlavním dokumentem pro tuto transformaci je IT strategie z roku 2001, která letos prochází aktualizací společně se vznikem bezpečnostní a eGovernment politiky. Konkrétní projekty v oblasti IT jsou např. : Redesign metropolitní sítě MEPNET, která na optické bázi propojuje všechny úřady magistrátu a městské části. Tato optická síť může sloužit jako páteř pro další městem řízené organizace, neziskový a vzdělávací sektor. MEPNET je spravována komerčním subjektem, firmou Pragonet ze skupiny T-Systems. Pro rozvoj sítě je možné využít strukturálního fondu dle JPD2. eGovernment je běh na dlouhou trať. Město by si mělo proto zvolit jednotlivé projekty, které jsou zaměřeny na nejvyšší priority a jsou realizovatelné etapovitě s jednoznačně měřitelným výsledkem. Takovým příkladem může být úspěšný projekt Web portálu (který získal ocenění Eurocrest 2003), projekt kamerového systému nebo videozáznamy zasedání zastupitelstva, přístupné občanům přes internet. V současné době probíhají i přípravné diskuse nad městským call centrem, určeným pro obyvatele a o kterém se zmíním později. eLearning (nemám žádné vstupní informace, ani nevím kdo je cílová skupina) Nedávné povodně ukázaly další priority především v oblasti krizového řízení a GIS, kdy je možné digitálním modelováním předejít budoucím ztrátám. Zcela jiný význam získal i pojem redundance informačního systému, který musí být odolný proti podobným katastrofám.

12.4.2017 Děkuji za pozornost! INF MHMP Ing. Ivan Seyček, ivan.seycek@cityofprague.cz, tel. 236002805 RNDr. Jitka Pankrácová, jitka.pankracova@cityofprague.cz, tel. 236002676 Praha vychází ve své e-Strategii z několika základních dokumentů. Je to akční plán Evropské Unie eEurope 2005, který propaguje nasazení vysokorychlostních sítí internet a transformaci procesů centrální správy a samosprávy směrem k e-government. Hlavním dokumentem pro tuto transformaci je IT strategie z roku 2001, která letos prochází aktualizací společně se vznikem bezpečnostní a eGovernment politiky. Konkrétní projekty v oblasti IT jsou např. : Redesign metropolitní sítě MEPNET, která na optické bázi propojuje všechny úřady magistrátu a městské části. Tato optická síť může sloužit jako páteř pro další městem řízené organizace, neziskový a vzdělávací sektor. MEPNET je spravována komerčním subjektem, firmou Pragonet ze skupiny T-Systems. Pro rozvoj sítě je možné využít strukturálního fondu dle JPD2. eGovernment je běh na dlouhou trať. Město by si mělo proto zvolit jednotlivé projekty, které jsou zaměřeny na nejvyšší priority a jsou realizovatelné etapovitě s jednoznačně měřitelným výsledkem. Takovým příkladem může být úspěšný projekt Web portálu (který získal ocenění Eurocrest 2003), projekt kamerového systému nebo videozáznamy zasedání zastupitelstva, přístupné občanům přes internet. V současné době probíhají i přípravné diskuse nad městským call centrem, určeným pro obyvatele a o kterém se zmíním později. eLearning (nemám žádné vstupní informace, ani nevím kdo je cílová skupina) Nedávné povodně ukázaly další priority především v oblasti krizového řízení a GIS, kdy je možné digitálním modelováním předejít budoucím ztrátám. Zcela jiný význam získal i pojem redundance informačního systému, který musí být odolný proti podobným katastrofám.