Kritické aplikace v železniční dopravě K611 – Katedra Aplikované Matematiky Ing. Martin Pěnička ČVUT v Praze Fakulta dopravní Katedra Aplikované Matematiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přednáška na Autodesk Academia Fóru 2007 Absolventi středních škol na Technické univerzitě v Liberci, Fakultě strojní Zpracoval: doc. Ing. Ladislav Ševčík,
Advertisements

Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Matematické modelování aneb co se nepovedlo Petr Beremlijski Katedra aplikovaná matematiky Fakulta elektrotechniky a informatiky VŠB - Technická univerzita.
Studijní obor Informační a automatizační technika www. fsid. cvut
Koncepce rozvoje a řízení vědy a výzkumu
Mapy a geografické informační systémy
Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN - P1 Prof.Ing. Jana Tučková,CSc. Katedra teorie.
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
ČLOVĚK a globální komunikace
Problém obchodního cestujícího a příbuzné úlohy K611 - Ústav aplikované matematiky FD ČVUT.
Elektrotechnika (26 – 41 – M / 01) Výpočetní a komunikační technika Automatizace a elektronické systémy v dopravě.
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
KOMUNIKAČNÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Fyzikou a chemií k technice
Matematické metody v ekonomii (MME)
Dokumentace informačního systému
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Autoři: Martin Dlouhý a Martina Kuncová
Problém obchodního cestujícího a příbuzné úlohy
Alternativy k evolučním optimalizačním algoritmům Porovnání genetických algoritmů a některých tradičních stochastických optimalizačních přístupů David.
Zpracoval :Ing. Petr Dlask, Ph.D. Pracoviště :Katedra Ekonomiky a řízení stavebnictví ČVUT v Praze Adresa :Thákurova 7, Praha 6, Dejvice Optimalizace.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Reaktorová fyzika I pro 3. ročník zaměření TTJR, JEŽP a JZ
Elektrotechnická fakulta ČVUT KATEDRA KYBERNETIKY Vedoucí prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc. KATEDRA KYBERNETIKY ELEKTROTECHNICKÁ.
Katedra počítačů ČVUT FEL
Pokročilé architektury počítačů (PAP_16.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Chyby při matematickém modelování aneb co se nepovedlo Petr Beremlijski Katedra aplikovaná matematiky Fakulta elektrotechniky a informatiky VŠB - Technická.
Obor: Kybernetika a měření Jaké studium zajišťují katedry typ obor stud./rok bakalářské Kybernetika a měření 150 magisterské Kybernetika a měření - RT,
a střední průmyslová škola dopravní
České vysoké učení technické V Praze Fakulta dopravní Ústav řídicí techniky a telematiky Dopravní a cestovní informace Petr Bureš.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně Ing. Václav Rada, CSc. Leden 2009.
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
Drážní společnost Kdo jsme Parta studentů, kterou zajímá železnice a městská doprava Lidi, co pro Vás RÁDI pořádají exkurze.
Role fakulty dopravní na trhu práce spolupráce s praxí kam směřujeme
Elektrotechnická fakulta ČVUT KATEDRA KYBERNETIKY Vedoucí prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc. KATEDRA KYBERNETIKY ELEKTROTECHNICKÁ.
Počítačové zpracování češtiny v Ústavu formální a aplikované lingvistiky
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Úvod do biomedicínské informatiky Lenka Lhotska Gerstnerova laboratoř, katedra kybernetiky ČVUT FEL Praha
Elektrotechnická fakulta ČVUT KATEDRA KYBERNETIKY Vedoucí prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc. KATEDRA KYBERNETIKY ELEKTROTECHNICKÁ.
Matematické modelování transportu neutronů SNM 1, ZS 09/10 Tomáš Berka, Marek Brandner, Milan Hanuš, Roman Kužel.
Jméno Příjmení Konference IDS – Žďár nad Sázavou NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ A STÁŽÍ V OBORU DOPRAVNÍ TELEMATIKY Ing. Martin Langr, Ph.D.
Studijní obor AUTOMATIZACE a ŘÍDICÍ TECHNIKA Bc.Ing. Bc. a navazujícího Ing. studijního programu Chemické a procesní inženýrství PROČ? Automatizace a řídicí.
2009 STUDIJNÍ PROGRAM: Ekonomika a management STUDIJNÍ OBOR: PRŮMYSLOVÉ INŽENÝRSTVÍ Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů doc. Ing. David.
Bezdrátové senzorické sítě Operační systémy a vývojové prostředky Ing. David Široký Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Základní informace o předmětu1. Přednášející: RNDr. Martin Hála, CSc. katedra matematiky, B105, Další informace a soubory ke stažení.
Centrum pro výzkum, vývoj a inovace Life for Science. Science for Life.
Ověření modelů a modelování Kateřina Růžičková. Posouzení kvality modelu Ověření (verifikace) ● kvalitativní hodnocení správnosti modelu ● zda model přijatelně.
KOMUNIKAČNÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Formální Modely v (železniční) dopravě
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Regionální integrovaná doprava
České Budějovice, červen 2016
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Autor práce: Michaela Janová
Prezentace výpočtů pomocí metody konečných prvků (MKP)
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
UNIVERZITA PARDUBICE Dopravní fakulta Jana Pernera
Aplikovaná elektronika
Geografické informační systémy
Transkript prezentace:

Kritické aplikace v železniční dopravě K611 – Katedra Aplikované Matematiky Ing. Martin Pěnička ČVUT v Praze Fakulta dopravní Katedra Aplikované Matematiky Na Florenci Praha PhDr. Štěpán Klapka AŽD Praha s.r.o., Věda a Výzkum Žirovnická 2, Praha 10 Tel:

2 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě O čem je tento projekt? V tomto projektu se budete zabývat současnou a hlavně budoucí železnicí výpočetní technikou (HW, SW) matematickým modelováním formálními jazyky výpočtem bezpečnosti a spolehlivosti optimalizačními úlohami integrováním systémů

3 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Příklad: Tvorba bezpečného SW „Program testing can be used to show the presence o bugs, but never to show their absence“ Dijkstra 1972 Za správně (bezpečně) navržený systém považujeme systém, pokud splňuje požadavky zadavatele. prokazatelně

4 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Příklad: Tvorba bezpečného SW Testování SW Pouze hledání chyb Validace SW (Model Checking) Pokud nemůžeme prokázat správnost/bezpečnost samotného SW, prokážeme jí na modelu

5 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Příklad: Formální model železnice (1)

6 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Příklad: Formální model železnice (2)

7 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Příklad: Formální model železnice (3) axiom

8 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Proč tento projekt? Protože počítačové systémy hrají stále důležitější roli ve všech oblastech železniční dopravy (od plánování až po zabezpečení) Protože návrh těchto systémů je těžký a málokdo to umí Protože současné systémy mohou být mnohem více integrovány Protože je to zajímavé

9 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Pro koho je projekt určen? Projekt je určen pro ty studenty, kteří mají zájem naučit se zajímavé a perspektivní metody a techniky nebojí se matematiky, počítačů, železniční dopravy a trochy práce budou chtít snadno nalézt své uplatnění v zabezpečení  Železniční dopravy  Letecké dopravy  Jaderné energetiky  Výzkumu vesmíru  Telekomunikací

10 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Co se můžete naučit? Programovat bezpečně  Formální metody RAISE Petri Net StateCharts, StateMate SPIN Určit bezpečnost a spolehlivost systémů  Pravděpodobností modely Markovovské modely

11 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Závěrem Jedná se o velmi širokou oblast =>  máte možnost sami si nalézt, co vás bude nejvíce těšit a zajímat a tomu se v projektu následně věnovat. Prosím omluvte dnešní neúčast vedoucích tohoto projektu Vaše případné dotazy směřujte na Odpovím obratem !

12 Presentace projektu: Kritické aplikace v železniční dopravě Pojďte si hrát s námi !!!