Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Struktura poradenského procesu
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Zásady pozorování a vyjednávání
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Získávání a výběr zaměstnanců
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
(specifické prostředí ve škole)
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
Otázky a dilemata. Komu? Dítě, žák, pedagog, pracovníciDítě, rodiče, pečovatelé Kde? Škola, poradenská instituceDomácí prostředí Kdy? Chování je nefunkčníNastane.
Skupinové interview (Focus group)
Pomáhající poradenství na českém internetu Pavel Veselský.
Komunikace s rodiči.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Techniky poradenství klientům Counseling/advising.
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
MEDIACE ČESKÁ ZKUŠENOST III. KONZULTACE. OSNOVA 1. ZÁKONNÉ PODMÍNKY PRO REALIZACE MEDIACE V ČESKÉ REPUBLICE 2. K PROCESU MEDIACE POJETÍ MEDIACE VZTAHY.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Metoda ohniskových skupin
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 2. Opakování Co je to management znalostí Zachycení a komunikace Implicitní a explicitní znalosti Základní.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Přijímací řízení pro školní rok 2016/2017 Rámcová kritéria 1. kola Mgr. Jiří Fresser - zástupce ředitele Mgr. Ivan Váňa - výchovný poradce.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
Metody sociálního výzkumu 4. blok Denní studium LS 2008/2009.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Krizová intervence Mgr. Eva Oujezská
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Nábor a výběr zaměstnanců
Struktura poradenského procesu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Násilná osoba aneb co s ní
Práva dítěte Výchova k občanství
Vzor individuální prezentace
Metody a techniky výzkumu II.
Transkript prezentace:

Interviewing – technika vedení rozhovoru s klientem „První služba klientovi“

Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem Účelem je „získat a dát“ informaci „Proces, který lze naučit“ Není možné popsat perfektní interview, ale je možné popsat, jaké nemá být.

Účel rozhovoru advokáta s klientem Pomoci klientovi „zjistit, co vlastně chce“ Získat informace, jak může být tohoto cíle dosaženo: Získat relevantní svědky Získat relevantní listiny Zhodnotit klienta jako potenciálního svědka

Účel rozhovoru advokáta s klientem Pomoci klientovi rozhodnout se, jak dosáhnout toho, co chce Vytvořit v klientovi pocit důvěry ve schopnosti advokáta vyřešit jeho případ Zabránit klientovi v dalším chování, které by mu mohlo škodit Poskytnout radu

Technika vedení rozhovoru Individuální okolnosti každého případu Princip tzv. WASP přístupu: „W“ – welcome – přivítání „A“ – acquire information – získat informace „S“ – supply information and advice – poskytnout informace a radu „P“ – part - rozloučení

Příprava prostředí Minimální standard: Mluvit v „soukromí“ Nebýt vyrušován Mít dostatek času Pohodlí Žádné bariéry mezi advokátem a klientem Nenechat čekat

W – Přivítání „Potkej, pozdrav, představ se a posaď se!“ Čas Prostředí Vzhled Přivítání Představení se „Prolomení ledů“ (ice-breaking – small talk) „jak bude interview probíhat“ + kolik Vás to bude stát

W – Přivítání Význam neverbální komunikace „Vypadat důvěryhodně, sympaticky a přátelsky“ Mluvit přirozeně a upřímně „neschovávat se za stolem“ Nevítat příliš dlouho

A – získat informace Sedm kategorií informací, které by měly být obsaženy: Osobní data (jméno, příjmení, adresa…..) Osobní data ostatních zúčastněných subjektů Svědkové Skutkové okolnosti Klientův problém Jiné rady nebo asistence Probíhající soudní řízení

A – získat informace Fáze poslouchání Fáze otázek

A – získat informace Poslouchání: Pasivní poslouchání (význam neverbální komunikace) Vnímavé (reagující) poslouchání – význam neverbální komunikace Aktivní poslouchání – opakování nejdůležitějších informací

A – získat informace Aktivní poslouchání – opakování nejdůležitějších informací: 75 % informací poskytnutých ústně je zapomenuto nebo nepochopeno. Aktivní poslouchání má 3 komponenty: Ověřování si toho, co klient řekl Sledování nejdůležitějších bodů – doplňující nebo ujasňující otázky Ověřením si, že jsem rozuměl shrnutím

A – získat informace Fáze otázek: Otázky ano/ne Uzavřené otázky – striktně směřující k určité odpovědi – „Jak se jmenujete?“ Paralelní otázky – „Nahlásil jste nehodu řediteli nebo jeho zástupci?“ Navádějící otázky – „Ale v tom zaměstnání již nechcete pokračovat, že ne? Otevřené otázky – nejširší možnost.

A – získat informace Potřebuji, aby klient mluvil! Je dobré používat otevřené otázky – co, proč, jak, kde, kdy…… Nabádat klienta k mluvení: „Řekněte mi ještě ….., Rád bych se dozvěděl více o ……. Nebojte se ticha!

A – získat informace Odradí: Paralelní otázky Uzavřené otázky Navádějící otázky

Metoda trychtýře Rozvoj diskuze do detailů Základní otázky (co se stalo?) Rozvíjení odpovědí (kdo, kde, kdy?) „dynamické otázky“ – proč a jak? Uzavřené otázky

Metoda trychtýře Obecné otázky Co se stalo ? Kdo, kdy, kde, co dál? Kontext Jak, proč? Postup, příčiny uzavřené Ověření

A – získat informace Otevřené otázky a výzvu k mluvení Metoda trychtýře Aktivní poslouchání – fakta, pocity a skryté „agendy“ Shrnutí a reflexe Ujistit klienta – silné emoce jsou v pořádku

A – získat informace Být jen „dotazovač“ Mít pocit, že musím přerušit každé ticho Mít pocit, že „už vím“ Ignorovat klientovi pocity Používat podrobné dotazníky

Další faktory Poznámky Výsledky rozhovoru slouží i dalším spolupracovníkům Nutné upozornit klienta dopředu Nesmí být narušením kontaktu

Další faktory Já jsem zde pánem! Kontrola klienta Reakce na nevhodné a nesplnitelné požadavky Nervozita je přirozená.

Empatie Není sympatie Povzbuzení klienta („To je hrozné, chápu a rozumím…!“) Klient má city Neskákat do řeči, nechat klienta říci celý příběh.