374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1 Konkurenceschopnost
2 1 Zaměření projektu ZLEPŠENÍ TRANSPARENTNOSTI MSP získání objektivního pohledu na své podnikání vytvoření „zdravého“ okruhu obchodních partnerů snadnější přístup k financím zlepšení pozice při komunikaci AKTIVITY Zkvalitnit informovanost nejen pražských MSP, ale také institucí uznávajících Rating MSP Náklady na projekt jsou 3 mil. Kč z čehož je 20% použito na hmotné vybavení Zdůvodnění potřeby veřejných prostředků implementace objektivního hodnocení jako standardní posouzení MSP zprůhlednit segment pražských malých a středních podniků( MSP )
3 2 Cílové skupiny Pražské malé a střední podniky informace jak získat objektivní hodnocení ekonomického zdraví podniku Zapojení (motivace) Zkvalitnění pohledu institucí uznávajících Rating MSP (městké společnosti, korporace, banky) Doprovodná opatření grafické certifikáty „kvality“ Podíl cílové skupiny z území (městských částí) JPD2? (viz. brožura JPD3 na
4 3 Typy činností Typy činností realizované projektem konzultace, telefonické poradenství, semináře, školení, ankety, vývoj informačních médií (CD), nabídky služeb
5 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Vnitřní postupy řízení činností, řízení rizik a sebehodnocení realizační tým – pět zaměstnanců příjemce, partneři, nakupované služby jsou pouze na grafické a tiskové služby schůzky realizačního týmu jsou konané jednou měsíčně, komunikaci se zástupci institucí uznávajícími Rating MSP zajišťují garant a manažer projektu, další komunikace mezi členy týmu sestává z osobních schůzek a el. pošty. Hodnocení a zadávání úkolů probíhá na pravidelných schůzkách realizačního týmu Problém v komunikaci s vrcholným managementem institucí uznávajícími Rating MSP, správná volba typu komunikace je základní.
6 5 Zajištění publicity Příklady zajištění publicity projektu články ve Zpravodaji HKP, vytvoření On-line zpravodaje Ratingu MSP, informační CD, direct mailové akce pomocí IsHKP, prezentace na akcích pořádaných v síti Hospodářských komor v celé ČR, v neposlední řadě semináře a školení funkce webu (internet) – statická stránka
7 8 Výstupy a Výsledky Výstupy 29/29 Výsledky 29/1 Výchozí hodnota Plánovaná hodnota Současný stav PODPOŘENÉ OSOBY ORGANIZACE PRODUKTY011
8 9 Další výstupy/výsledky Horizontální témata, Partnerství Další výstupy/výsledky projektu rozšíření řady institucí uznávajících Rating MSP Horizontální témata Podpora zprůhlednění trhu a implementace jednotného hodnotícího systému do státní i privátní sféry
9 10 Doporučení pro další programovací období Náměty na zjednodušení a zlepšení snížení administrativní zátěže na realizační tým Děkuji za pozornost!