Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
„Borovinský most“ „Most sebevrahů“
1885 – 1886 údolí Stařečského potoka, Libušino údolí (dříve Janské údolí), překlenul 165 m dlouhý, téměř 45 m vysoký železniční most – viadukt sestává ze železné nýtované konstrukce uložené na 4 kamenných pilířích (kámen dovážen z nedalekého lomu u Janova mlýna) 2 krajové pilíře jsou uložené na úbočích údolí
10. a 11. května 1886 byla provedena dvouhodinová zkouška mostů (6 lokomotiv a 1 vagón naložený cihlami). 27. května 1886 byla trať dokončena vedoucím stavby Ing. Jaroschem a byla provedena zkušební jízda na celé trati Zastávka – Okříšky. Před koncem druhé světové války most Němci zaminovali a chtěli ho odpálit, ale válku přečkal. 26. – 29. června 1956 proběhla generální oprava mostu: vyměněny byly všechny nýtové spoje, zbudována servisní lávka a bezpečnostní výklenky v zábradlí.
V létě roku 1987 došlo za nepřetržité 67 denní výluky k vyměnění mostu, snad díky očekávání přepravy nadrozměrných nákladů pro budovanou jadernou elektrárnu Dukovany. 320 tun vážící příhradová konstrukce byla nahrazena 840tunovým truhlíkovým nosníkem. Náklady na tuto akci byly asi 50 milionů korun. Borovinský most mívá někdy též přízvisko sebevrahů vzhledem k tomu, že skokem z něho končívají své životy někteří sebevrahové. V roce 2009 měl most smutné jubileum 35 případů od roku 1947.
Andrea Číhalová Jana Fogašová Klára Hobzová Sabina Svobodová Třída: L2
materiály pana M. Malouška Zdroje