Lípa srdčitá Rozmanitost přírody. Lípa srdčitá Rozmanitost přírody.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Advertisements

ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT 2 – 3 – 14 Kánon Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně a seznámení hudebním pojmem kánon. Prezentace obsahuje pracovní list,
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Rozmanitost přírody Třídění živočichů II. aktivita
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENA
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Šablona: ICT PRV ČAJZ Složky potravy- pracovní listy Anotace: základy zdravého způsobu stravování Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová.
Rozmanitost přírody Třídění živočichů I. aktivita
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Hned si to vyzkoušíme na několika zástupcích hmyzu:
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Tajga, smíšené a listnaté lesy
Dřeviny – listnaté stromy
Rostliny podle stavby těla
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENO MY, YOUR ANOTACE Šablona:ICT AJ přivlastňovací zájmena MY, YOUR Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
Pojmenuj domácí zvířata
Rozmanitost přírody Oceány. Rozmanitost přírody Oceány.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/40 Anotace Dávní Slované – Obrázky z našich dějin – žák popisuje jednotlivé obrázky, uvědomuje si souvislosti.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Chování ve městě Člověk a jeho zdraví Šablona: ICT PRV ČAJZ Chování ve městě Anotace: bezpečné chování v lese, přechod pro chodce, injekční stříkačky.
První pomoc Přivolání pomoci z okolí
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Krizová situace Člověk a jeho zdraví. Krizová situace Člověk a jeho zdraví.
Jejda, tady byl někdo veliký popleta! Zkus doplnit zapomenuté čárky nad slovy.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
U lékaře Člověk a jeho zdraví. U lékaře Člověk a jeho zdraví.
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Jak živočichové rostou a vyvíjejí se- kočka domácí
Chování v lese Člověk a jeho zdraví. Chování v lese Člověk a jeho zdraví.
Cizí člověk Člověk a jeho zdraví Šablona: ICT PRV ČAJZ Cizí člověk Anotace: bezpečné chování, vyhodnocení a zvládání rizikových situací Autor:
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Poznej volně žijící zvířata
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
ICT VL Naše okolí 5.R.  Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět  Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět  Tematický okruh: Místo, kde žijeme  Anotace:
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Stavba těla živočichů Savci
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Zájmena WHAT, THIS, IT ANOTACE Šablona: ICT AJ Zájmena what, this, it Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s listnatým stromem lípou srdčitou Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
VY_32_INOVACE_04- Lípa srdčitá Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
ROSTLINY.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a jeho svět
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Název projektu: Moderní škola
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
ZAJÍMAVOSTI OBCE ANOTACE
Transkript prezentace:

Lípa srdčitá Rozmanitost přírody

Šablona : ICT2-2-38 PŘ RP Lípa srdčitá Anotace: seznámení s lípou srdčitou, kulturní souvislosti. Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup: roztřídí a pojmenuje některé přírodniny podle nápadných určujících znaků. Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova : lípa srdčitá, růst a vývoj lípy, využití, státní symboly ČR, Vejdovy lípy Druh učebního materiálu :prezentace ppt Druh interaktivity: Aktivita / Výklad -Kombinace Cílová skupina :Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň 2. období Typická věková skupina 9-10 let Celková velikost – 199 kB-soubor ppt

Lípa srdčitá lípa je strom, který všichni znáte. Roste u cest, na návsích, v parcích, alejích. Poznáte ji zdaleka podle tvaru koruny. Její listy mají typický srdčitý tvar. Na jaře kvete lípa žlutými voňavými květy. Lípa je strom – dřevina a během svého života se mění:

První rok vyroste z plodu lípy malá rostlinka. Na podzim listy opadají. Přezimuji kořen a dřevnatý stonek. Další rok vyrostou z pupenů nové listy a větvičky. Tak se strom stále zvětšuje. Dorůstá do délky asi 40 metrů. Lípa začíná kvést asi až po dvaceti letech růstu. Roste a kvete pak mnoho let. Některé lípy se dožívají až několika set let (300 až 400 let)a jsou chráněné jako památky.

Úkoly k řešení: Čím je lípa užitečná? Zopakuj si, co uvolňují stromy do ovzduší při své výživě. Jak lípa přezimuje? Je ve vašem okolí chráněný strom? Víš kde nejblíže škole roste lípa? Víš, na kterých státních symbolech ČR jsou lipové ratolesti?

A na závěr náš slavný „soused“ Vejdova lípa - Pastviny Vejdova lípa je obvodem nejmohutnější památný strom na území České republiky. Roste v Pastvinách nedaleko Klášterce nad Orlicí. Lip bylo původně více, ale dodnes se zachovala jediná. Druhá nejstarší (jižně od statku) byla zničena vichřicí v 70. letech. Oba stromy byly chráněny již ve 40. letech 20. století

Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Lípa malolistá [online] Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Lípa malolistá [online]. c2013 [citováno 6. 02. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=L%C3%ADpa_malolist%C3%A1&oldid=9671847> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Vejdova lípa [online]. c2012 [citováno 6. 02. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Vejdova_l%C3%ADpa&oldid=8525506> BAŤKOVÁ, Božena. Přírodověda 4. 1. vyd. Olomouc: Prodos, 1993, 77 s. ISBN 80-858-0615-0. KHOLOVÁ, Helena. Přírodověda pro čtvrtý ročník. Vyd. 1. Ilustrace Květoslav Hísek, Jaromír Knotek, Libuše Knotková. Všeň: Alter, 1995, 58 s. ISBN 80-857-7534-4.