Kreslítko Petr Diviš Zdeněk Papež. Úvod Desktopová („stand-alone“) aplikace Jednoduchý grafický editor  Tvorba a editace základních geometrických objektů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafický editor – GIMP Transformace
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
snadná tvorba www stránek zadarmo
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Zoner Callisto.
Grafický editor – GIMP Výběr barvy
VY_I/2_INOVACE_64_WordPad
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Nová prezentace, snímek, průvodce prezentací,
Excel – editace ( formát ) buněk
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – pracovní prostředí.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
EDITOR ROVNIC Mgr. Alena Tichá.
Úprava grafických objektů –klipartů ve Wordu 2010.
Úprava grafických objektů –obrázků ve Wordu 2010.
Vkládání kreslených útvarů
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
Excel 2010 Karta domů 1. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Power Point– sestavujeme prezentaci
Power Point– popis prostředí
Popis a ovládání Plocha I
Základy práce s programem
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Informatika GIMP – zajímavé nadpisy
Multithread programming Java vs. OpenMP Pavel Zavoral Martin Kugler.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – maska, oříznutí Autor:
Vzhled a přizpůsobení III
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor – GIMP Základy práce
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kreslítko Petr Diviš Zdeněk Papež. Úvod - připomenutí Desktopová („stand-alone“) aplikace Jednoduchý grafický editor  Tvorba a editace základních geometrických.
ProgeCAD Základy kreslení.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Kreslítko Petr Diviš Zdeněk Papež. Úvod - připomenutí Desktopová („stand-alone“) aplikace Jednoduchý grafický editor  Tvorba a editace základních geometrických.
Základy retuše v Adobe Photoshop
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Rezervační systém v prostředí XUL Zdeněk Novák, Petr Ondrejka.
ProgeCAD Základy kreslení.
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-17.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY MVC vs MVP.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Pattern Oriented Software Architecture
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
ProgeCAD Základy kreslení.
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
ArchiCAD nástroj Sloup
VY_32_INOVACE_17_7_MS Excel-vytvoření mapy
Malování - uložení a otevření obrázku
Grafický editor – GIMP Transformace
Transkript prezentace:

Kreslítko Petr Diviš Zdeněk Papež

Úvod Desktopová („stand-alone“) aplikace Jednoduchý grafický editor  Tvorba a editace základních geometrických objektů  Možnost seskupování objektů  Možnost práce s pořadím v ose Z

Verze 1 Standardní MVC architektura Hlavní okno obsahuje panely, které mají společný model a controller

Verze 2 Architektura PAC (Presentation-abstraction-control)  Někdy také ve variantě hierarchického MVC (P-A nejsou oddělené) Aplikaci tvoří samostatná okna  Styl jako Gimp  Každé okno má vlastní architekturu podobnou MVC  View = Presentation  Model = Abstraction  Ale jsou oddělené

Screenshot Architektura MVC Architektura PAC

Návrhové vzory Composite Pro strukturu umožňující seskupování objektů Visitor Pro vykreslování Command Pro reakci mezi nástroji a kreslící plochou Možnost „Undo“ Mediator Komunikace mezi panely aplikace Observer Sledování změn modelu

Scénáře Editace a seskupování objektů 1. Klikem na různé objekty na ploše uživatel vybírá skupinu objektů 2. Volbou „Group“ z označených objektů vytvoří novou skupinu objektů Pořadí původních objektů v ose Z se zachovává Skupiny objektů uvnitř skupiny se zachovávají 3. Uživatel tažením myši nad některým z objektů skupinu přesune 4. Kliknutím do volného prostoru uživatel zruší označení 5. Klikem na jiný objekt (skupinu) uživatel objekt vybere 6. Volbou „Delete“ uživatel smaže označené objekty Nový objekt 1. Uživatel volí nástroj pro daný objekt 2. Uživatel volí barvu 3. Kliknutím na plochu je zahájena tvorba objektu 4. Pohybem myši se určuje velikost objektu 5. Dalším kliknutím se tvorba ukončí a objekt je vložen Volba „Esc“ tvorbu objektu zruší

Use case diagram

Data model

Požadavky Funkční  Tvorba a editace základních geometrických objektů  Výběr barvy objektu  Seskupování objektů  Práce s pořadím v ose Z Nefunkční  Aplikace napsaná v JAVĚ  OOP s použitím MVC a PAC  Verze 1 - jedno okno  Verze 2 - více oken  Dobrá ovladatelnost  Bude fungovat při představení

Závěr Nadefinovali jsme si obě verze aplikace Budeme postupovat podle námi daných kritérií V další prezentaci předvedeme naše výsledky