Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Od vigvamů k mrakodrapům.
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Tvar a rozměry Země.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Určování zeměpisné polohy
Elektronická učebnice - II
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Určování zeměpisných souřadnic
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Určování zeměpisné polohy
Amerika úvodní hodina autor: Mgr. Jana Mikešová
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
SVĚTOVÉ STRANY , POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Evropa: západní a střední Evropa
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kartografie a topografie
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Geometrická podstata map
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Časová pásma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
VY_32_INOVACE_ Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic.
1. AMERIKA POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Člověk a příroda_ zeměpis_6.
Název projektu: Moderní škola
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Napiš do sešitu text a doplň chybějící části textu
Napiš do sešitu text a doplň chybějící části textu
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

DDÚ k zamyšlení: napiš do sešitu text a doplň chybějící části textu + další slide. Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a …. Směrem k pólům se poledníky …. Směrem k pólům se rovnoběžky …. Na pólech se z nich stávají …. Rovník má … stupňů Severní a jižní pól mají … stupňů

Přepiš a podtrhni správná tvrzení – pokud chceš malou 1, musíš mít i předchozí slide. Všechny poledníky jsou / nejsou stejně dlouhé Dohromady je jich 180 / 360 Nultý (Greenwichský) poledník dělí Zemi na západní a východní / jižní a severní polokouli

Procvičuješ pro sebe, ne pro mě: vyhledej zeměpisné souřadnice míst. 46o s 12o v 35o j 18o v 19o j 73o v 30o s 32o v 36o s 139o v 22o s 157o z Benátky … … š, … … d Mys dobré naděje Bombaj Káhira Jokohama … … š, … … d Honolulu

Procvičuješ pro sebe, ne pro mě: vyhledej místo na mapě 1o j š 167o v d - ostrov 11o s š 72o v d – o-vy 54 o s š 4o z d - ostrov 41o s š 74o z d – město 52o j š 60o z d – o-vy 50o s š 14,5o v d - město Nauru Lakadivy Man NY Falklandy Praha

DDÚ