VYPRACOVAL:JOSEF SEKANINA A JAROSLAV BAREŠ. 1. mezník Obecně přijímaným datem začátku války v Evropě je 1. září 1939, kdy nacistické Německo napadlo Polsko,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průběh 1. světové války 3. část.
Advertisements

Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
NÁZEV:HIROŠIMA A NAGASAKI
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
 Cíle dohodových spojenců  Zahájení, složení, rozdělení do skupin  Dva hlavní názory  Závěry Mírová konference v Paříži.
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
STUDENÁ VÁLKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
zápas demokracie s totalitními diktaturami
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Rekapitulace II. sv. války
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Letadla 2. světové války Druhá světová válka začala v září roku 1939 německým vpádem do Polska a skončila v srpnu roku 1945 americkým atomovým bombardováním.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA Ztráty 1945 Autor: Mgr. Martin Vonášek
I. světová válka – konec války
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
Bilance 1. světové války Oběti 1. světové války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135
Rozdělená Evropa.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Studená válka Poválečné uspořádání Německa Založení vojenských paktů
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Velká francouzská revoluce
Druhá světová válka vymezená léty (1. září 1939 – 2. září 1945) NACISTICKÉ NĚMECKO proti sobě stojí dva bloky - NACISTICKÉ NĚMECKO - podporované.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
LEDEN 2016 DOKONČENÍ VÝUKY POKRAČOVÁNÍ UČIVA : 3. FÁZE VÁLKY R PŘELOM VE VÁLCE.
Druhá světová válka. 1.Kdo je na obrázku? 2.Jaké spojenectví karikatura vyjadřuje? 3.Co jednotlivé státy získaly?
Svět po 2. světové válce. Mír Válka v Evropě skončila Německo bylo rozděleno na 4 okupační pásma, která si rozdělili vítězové (VB, Francie,
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
Válka v Tichomoří a v Africe. Pearl Harbor Je přístav na Havajských ostrovech s vojenskou základnou USA Japonská letadla zde provedla útok 7. prosince.
II. SVĚTOVÁ VÁLKA, VLÁDA KSČ Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se situací za doby okupace Československa,
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Matyáš Fornůsek 5. ročník ZŠ
EVROPA A SVĚT PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE – 2. část
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
k diagnostice některých jaderné elektrárny jako
Formování protihitlerovské koalice. Velká trojka.
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
Evropská integrace= SCELOVÁNÍ, SJEDNOCENÍ
FORMOVÁNÍ SPOJENECKÉ KOALICE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
STUDENÁ VÁLKA 1.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DĚJEPIS II. Světová válka
Digitální učební materiál:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Poválečné uspořádání uč
VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA. VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
zápas demokracie s totalitními diktaturami
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
Transkript prezentace:

VYPRACOVAL:JOSEF SEKANINA A JAROSLAV BAREŠ

1. mezník Obecně přijímaným datem začátku války v Evropě je 1. září 1939, kdy nacistické Německo napadlo Polsko, načež se do konfliktu zapojily Francie, Velká Británie a státy Commonwealthu. V Asii je za počátek války považována japonská invaze do Číny 7. července Sovětský svaz nejprve uzavřel s Německem pakt o neútočení a uvolnil tím prostor pro nacistickou vojenskou expanzi, avšak 22. června 1941 byl přepaden německým Wehrmachtem. Spojené státy americké, které už dříve poskytovaly Spojencům pomoc, byly vtaženy do války 7. prosince 1941 poté, co Japonsko udeřilo na jejich námořní základnu v Pearl Harboru. Konec války v Evropě nastal 8. května 1945 kapitulací Německa. Po americkém svržení atomových bomb na města Hirošima a Nagasaki kapitulovalo Japonsko 2. září téhož roku1. září1939nacistické NěmeckoPolskoFrancieVelká BritánieCommonwealthuAsiijaponskáČíny7. července 1937Sovětský svazpakt o neútočení22. června1941Wehrmachtem Spojené státy americkéSpojencům7. prosince1941v Pearl Harboru8. května1945atomových bombHirošimaNagasaki2. září

2.MEZNÍK Druhou světovou válku provázely v dosud nevídané míře zločiny proti lidskosti, válečné zločiny a nehumánní zacházení s válečnými zajatci. Nejhrůznějším příkladem genocidy se stal holocaust, jemuž v důsledku zrůdné nacistické rasové ideologie padlo za oběť šest milionů evropských Židů.zločiny proti lidskostiválečné zločinyválečnými zajatcigenocidyholocaustrasovéideologieŽidů Oproti všem dosavadním konfliktům bylo průběhem bojů podstatně zasaženo rovněž civilní obyvatelstvo, jež utrpělo obrovské ztráty. Válečné úsilí pohlcovalo veškerý lidský, ekonomický, průmyslový a vědecký potenciál všech zúčastněných národů, lze tak hovořit o vedení totální války.totální války Taktéž pohled na civilizované metody válčení se v mnoha ohledech výrazně proměnil, neboť zatímco v roce 1940 demokratické státy v čele s Velkou Británií a USA odmítaly plošné nálety na nepřátelská města, posléze se k nim samy uchýlily.civilizované1940demokraticképlošné nálety

3.MEZNÍK V samotném závěru války byla ustavena Organizace spojených národů, jejímž ústředním cílem byla prevence vzniku jakéhokoli dalšího podobného konfliktu. Po vítězství Spojenců se zrodily dvě vedoucí světové supervelmoci: Sovětský svaz a Spojené státy americké. Jejich vzájemný antagonismus vedl k bipolárnímu rozdělení světa a k počátku studené války, když Josif Stalin spustil napříč evropským kontinentem železnou oponu, která od sebe oddělila svobodný západní svět a komunistické státy ve východní Evropě poddané Sovětům. Vedlejším efektem války byl také vzrůst požadavků na právo na sebeurčení mezi národy ovládanými koloniálními mocnostmi, což vedlo k akceleraci dekolonizačních hnutí v Asii a v AfriceOrganizace spojených národů studené válkyJosif Stalinželeznou oponuzápadní světkomunistickévýchodní Evropěprávo na sebeurčeníkoloniálními dekolonizačníchAfrice

Obrázky: