4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
zpracovaný v rámci projektu EU
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Vím, co jsou hydroxidy MÝDLA ČIŠTĚNÍ ODPADŮ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
5.1 Částicové složení látek, prvky, PSP.
9.1 Vím, co jsou nekovy Nekovy nás obklopují Součást atmosféry
20.1 O chemických reakcích (t, v, katalyzátor, n, c).
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Voda a vzduch = základ života
Voda Kocmichová, Lukášová.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Alternativní zdroje energie
Voda a vzduch.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
13.1 Vím, co jsou dvouprvkové sloučeniny .
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH09/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: VODA Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Elektronická učebnice - II
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Elektronická učebnice - II
Člověk a jeho svět 4. ročník
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Opakování voda, vzduch.
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
14.1 Vím, co jsou kyseliny. Výroba kyselin je náročná.
AnotaceZařazení vody do systému látek AutorMgr. Květuše Horáková Jazykčeština Očekávaný výstup Žák se seznámí a utřídí druhy vod, způsoby čištění vod,
12.1 Vím, co jsou oxidy a sulfidy.
Elektronická učebnice – II
VZDUCH.
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
VODA.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Voda Mgr. Helena Roubalová
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Víš, proč se naší zemi říká Modrá planeta?
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Vzduch.
Transkript prezentace:

4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země Elektronická učebnice – II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4.1 Voda a vzduch Atmosféra - vzdušný obal Země Hydrosféra - vodní obal Země Autor: Mgr. Petra Křivánková

4.2 Co již víme? Vzduch Skupenství vody kapalné plynné pevné Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 4.2 Co již víme? Skupenství vody kapalné plynné pevné vzduch Vzduch směs stejnorodá po přefiltrování různorodá znečištěný (prach) oxid uhličitý, argon, neon, helium, methan, mikroorganismy, pyl, průmyslové látky voda

4.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Voda O Vzduch - oddělování složek vzduchu Voda a vzduch základní podmínky k životu na Zemi H H destilovaná voda bez příměsí, chemicky čistá látka 1. filtrace vzduchu k oddělování dochází v kyslíkárnách (největší ve střední Evropě v Litvínově) 2. odstranění oxidu uhličitého a vodní páry Význam: - rozpouštědlo - surovina pro průmysl - minerální voda – léčivé účinky 3. ochlazování na -190°C N - dusík 4. destilace O - kyslík

4.4 Co si řekneme nového? Typy vod podle tvrdosti Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 4.4 Co si řekneme nového? Typy vod podle tvrdosti Typy vod podle mikrobiologie měkká obsahuje málo minerálních látek tvrdá obsahuje více minerálních látek, z podzemních pramenů pitná – každodenní použití, zbavená nečistot, vyvážené množství min. látek užitková – v průmyslu, odlišné parametry než pitná voda odpadní – splašková voda Typy vod podle salinity slaná sladká brakická

Vysvětli následující pojmy: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4.5 Procvičení a příklady Koloběh vody - popiš obrázek Vysvětli následující pojmy: - označení pro prachové částice různého složení, oxidy dusíku, oxid siřičitý, oxid uhelnatý a další látky vycházející ze zdroje (komína, pece, výfuky), zdrojem emisí jsou především energetika a doprava emise vypařování povrchová voda - plynné, kapalné a pevné látky působící na příjemce (organismy, neživou přírodu, materiály), vznikají z emisí jejich přemisťováním, zředěním a chemickými reakcemi imise srážky - směs pevných látek a kapiček kapalin ve vzduchu, smog vzniká ve znečištěném ovzduší podzemní voda smog

Typy vod podle hydrologie a meteorologie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 4.6 Něco navíc pro šikovné Typy vod podle hydrologie a meteorologie povrchová voda v oceánech většinou slaná, např. moře voda v ledovcích sladká, pevné skupenství podle umístění voda v jezerech, sladká i slaná, tekoucí i stojatá podle stojatosti voda v řekách, potocích a potůčcích, většinou sladká, vždy tekoucí ostatní povrchová voda půdní vláha podpovrchová stojatá podzemní voda tekoucí voda v atmosféře ve formě srážek nebo páry

4.7 CLIL Atmosphere of Earth Water of Earth Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemistry 4.7 CLIL Atmosphere of Earth Water of Earth

4.8 Test znalostí 1. V jakých skupenství se nachází voda? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4.8 Test znalostí 1. V jakých skupenství se nachází voda? a/ teplá, vlažná, studená b/ sladká, slaná, kyselá c/ plynná, kapalná, pevná d/ mořská, sladká, dešťová 3. Vodu podle mikrobiologie dělíme na: a/ měkká, tvrdá, střední b/ povrchová, podpovrchová, dešťová c/ pitná, užitková, odpadní d/ slaná, sladká, brakická 2. Jaké jsou hlavní složky vzduchu? a/ dusík, kyslík, ostatní plyny b/ argon, oxidy dusíku, oxid uhličitý c/ pyl, prach, roztoče, kyslík d/ kyslík, voda, síra 4. Co je destilovaná voda? a/ voda bez příměsí b/ voda obohacená minerály c/ voda čištěná ozonem d/ voda obsahující bakterie Správné odpovědi: c a Test na známku

4.9 Použité zdroje, citace http://www.foltyn.cz/fk/images/kolobeh.jpg Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 4.9 Použité zdroje, citace http://www.foltyn.cz/fk/images/kolobeh.jpg http://www.vtaide.com/png/images/atmosphere.jpg http://www.kowoma.de/en/gps/additional/atmosphere_02.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/94/Water_cycle.png/800px-Water_cycle.png Obrázky z databáze klipart

4.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 4.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 07 – 12/2011 Ročník 8. ročník Klíčová slova Voda, typy vod, vzduch Anotace Prezentace popisující složení a čištění vzduchu a vody.