Vypracovala: Denisa Karasová. formálně známy jako Hind-arabské číslice dnes nejrozšířenější zápis čísel původ v Indii, 400 př. n. l. - 400 n. l. do Evropy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy ukládání dat v počítači
Advertisements

a vznik záporných čísel
Základy informatiky přednášky Kódování.
Víš, proč se snubní prsten, používá na čtvrtý prst?
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslice starověkých kultur
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
POMOCNÉ HISTORICKÉ VĚDY
Vypracovala Daniela Helusová Mt – Ov pro SŠ
Víš, proč se snubní prsten, používá na čtvrtý prst?
LIDSKÁ POSTAVA základní pravidla kresby
Římská vzdělanost a kultura
Římské číslice Petr Šimek, V.B.
Čísla kolem nás.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Mgr. Petr Němec ©2009
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
Počítání, vývoj matematiky,... Asi milion let uplynulo od doby, kdy se na naší planetě objevil člověk. Během této doby se naučil poznávat tvary a směry,
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Matematika Opakovat geometrické tvary Čtverec Obdélník Trojúhelník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tereza Mikulincová Magdalena Novotná. Číslo je abstraktní entita užívaná pro vyjádření množství nebo pořadí. Číslice: o Arabské číslice tvoří dnes nejrozšířenější.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor / předmět: Hudební výchova Tematický okruh:
ČÍSELNÉ SOUSTAVY.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Zápis čísla v desítkové soustavě
Symboly, rovnice, obrazce
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Číselné soustavy I Jana Bobčíková.
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
Čísla a jejich historie -dnes používáme dva druhy čísel: a) arabská b) římská -my se dnes budeme bavit o římských číslech -tyto číslice vymysleli a používali.
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Římské číslice je způsob zápisu pomocí písmen abecedy
VY_32_INOVACE_11 Římské číslice 20… – Matematika, 5.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci projektu.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Technická dokumentace Mechanik elektronik 1. ročník OB21-OP-EL-TD-VAŠ-M Zásady pro kreslení elektrotechnických výkresů.
Faktoriál. V matematice je faktoriál č ísla n č íslo, rovnématematice sou č inu všech kladných celých č ísel menších nebokladnýchcelých č ísel rovných.
TYPOGRAFIE Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Číselné soustavy – úvod a historie
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Patrik Dvořák Ondra Šimůnek
Lidské tělo.
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
magnetické pole zesílené magnetické pole zeslabené
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ukládání dat v paměti počítače
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Číselné soustavy
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
Křesťanství a středověká Evropa
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
FENG SHUI.
Prima B ŘÍMSKÉ ČÍSLICE.
Římská čísla Římské číslice je způsob zápisu čísel pomocí písmen abecedy. Jedná se o takzvanou nepoziční číselnou soustavou, pro které je charakteristická.
Specifické tahy na rukou
Číselné soustavy Číselné soustavy reprezentují čísla, která jsou pro nás symbolem určitého množství – kvantity. Desítkovou soustavu se učíme již v první.
Deterministický acyklický nehomogenní datový automat
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Číslo a početní operace, Římské.
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Rímske čísla.
Víš, proč se snubní prsten, používá na čtvrtý prst?
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Předmět: Informatika Ročník: VII. Tématický celek: Základy práce s PC
Matematický rychlokvíz 1
Víš, proč se snubní prsten, používá na čtvrtý prst?
VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Vypracovala: Denisa Karasová

formálně známy jako Hind-arabské číslice dnes nejrozšířenější zápis čísel původ v Indii, 400 př. n. l n. l. do Evropy se dostal díky arabským matematikům a astronomům v Evropě se prosazovaly pomalu, kvůli církvi která se na tyto číslice dívala jako na techniku muslimů či židů

Vznik jednotlivých čísel: -I, II,III: Římané počítali na prstech a tyto znaky graficky vyjadřují jednotlivé prsty. -V a X: Také původ v lidské ruce. V(5) tvoří tvar mezi palcem a malíčkem číslice X (10) jsou dvě dlaně u sebe (10 prstů). -L,C,D,M,:z latiny

přestože Římané znali číslici nula, nemá svůj symbol je to způsob zápisu čísel pomocí písmen abecedy vznik ve středověku v západní Evropě Od číslovky 4 se uplatňuje pravidlo odečítání=)zkrácenný zápis základní římské číslice používané dnes jsou: I = 1 V = 5 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000