PRACOVNÍ PORADENSTVÍ 1. Zprostředkování X management 2. Kde působíme 3. Cílová skupina 4. Kdo je klient PP 5. Příklady z praxe, diskuse
1. Zprostředkování X management Poptávka klientů >> nabídka zaměstnavatelů … management pracovních příl. Poptávka klientů = nabídka zaměstnavatelů … management pracovních příl./ PP Poptávka klientů << nabídka zaměstnavatelů … pracovní poradenství (>>… výrazně větší/menší, =…podobná)
2. Kde působíme
3. Cílová skupina Zaměstnaní „ načerno“ Cílem je „legalizace“ života klientů v rámci institucionální sítě v dlouhodobé perspektivě. Krátkodobě nezaměstnaní Cílem je zabránit ztrátě pracovních návyků z předešlého zaměstnání. Dlouhodobě nezaměstnaní a absolventi Cílem je vůbec první, popř. opětovné, zařazení klienta do pracovního procesu, zvyšování kompetencí. Legálně zaměstnaní Cílem je pomocí zvyšování kvalifikace zlepšit postavení klienta na trhu práce.
4. Kdo je klient PP? Motivace Vzhledem k nevýhodnosti legálního zaměstnání je motivace klienta základním předpokladem úspěchu služby pracovního poradenství. Profilové charakteristiky - Pohlaví: muž x žena - Věk: mladý x starý - Vzdělání: vzdělaný x nevzdělaný
5. Partneři pracovního poradce Zaměstnavatelé Vyhledávání vhodných zaměstnanců, asistence Zprostředkovatelé úřadu práce Vzájemné informování, spolupráce nad klienty, atd. Místní samospráva Koncepční řešení v problémových lokalitách, designování optimálních nástrojů pro práci s klienty Další (Job agentury, NNO, atd.) Vzájemné informování a předávání klientů
W W W. P R A C O V N I P O R A D E N S T V I. C Z W W W. C L O V E K V T I S N I. C Z W W W. E P O L I S. C Z
5. Příklady z praxe, diskuse